Zephyrnet-logo

Hoor dit nu: de toekomst van audiosystemen in klaslokalen

Datum:

Een van de grootste aankondigingen uit FETC24 dit jaar was dit Lightspeed, de toonaangevende leverancier van educatieve audio-oplossingen die gelijke toegang tot leren creëren, en de lancering van Cascadia: een genetwerkt instructie-audioplatform dat niet alleen de stem van de leraar in het klaslokaal projecteert, maar leraren ook in staat stelt om hulp in te roepen en buiten het klaslokaal te communiceren rechtstreeks vanaf hun koordmicrofoon.

Ik had een gesprek met Tony Zeikle, Senior Vice President of Revenue bij Lightspeed Technologies, Inc. over de kenmerken van het nieuwe product, de integratie ervan met bestaande schoolsystemen zoals telefoonnetwerken en paging-oplossingen, en de potentiële voordelen voor docenten en leerlingen, vooral in het licht van de uitdagingen die de pandemie met zich meebrengt. We gaan ook in op het evoluerende landschap van onderwijstechnologie, inclusief de rol van audio in augmented reality, virtual reality en het leren van talen. Luister eens:

Meer details over de lancering:

Cascadia biedt alle voordelen van instructieaudio en kan worden geïntegreerd met bestaande levensveiligheids- en gebouwcommunicatiesystemen, waardoor mobiele, stille noodwaarschuwingen kunnen worden geïnitieerd en vanaf elke plek in het gebouw tweerichtingsgesprekken naar het kantoor kunnen worden gevoerd.

“De behoefte van leraren om te communiceren met middelen buiten het klaslokaal blijft groeien, of het nu in een noodgeval is of gewoon wanneer er hulp nodig is”, zegt Shaun Fagan, Senior Vice President van Product en Lightspeed. “Met Cascadia kunnen scholen nu aan deze behoefte voldoen door leraren te voorzien van een communicatiemiddel dat mobiliteit, eenvoud en directheid biedt.”

Cascadia maakt verbinding met het netwerk van een school en biedt gecentraliseerde monitoring en controle, samen met belangrijke integraties voor kritieke communicatie in het hele gebouw. Het Cascadia-platform biedt:

  • Tijdige waarschuwingen vanaf elke plek in het gebouw
  • Communicatie naar kantoor via tweerichtingsgesprekken
  • Realtime locatie van de leraar tijdens een actieve waarschuwing
  • Power over Ethernet Plus (PoE+) om de netwerkinfrastructuur te benutten
  • Integratie met multimedia in het klaslokaal
  • Studenten delen met Sharemike

“Door te integreren met toonaangevende aanbieders van levensveiligheid en gebouwcommunicatie bieden onze oplossingen scholen de flexibiliteit om hun bestaande investeringen optimaal te benutten en de beste systemen te bouwen om aan hun behoeften te voldoen”, aldus Fagan.

Dit netwerkcommunicatiesysteem kan bestaande veiligheidsprotocollen en -procedures verbeteren, wat van vitaal belang is voor leerlingen en ouders. Leerlingen (87%), ouders (96%) en docenten (98%) zijn het er allemaal over eens dat veiligheid op school uiterst belangrijk voor hen is, aldus de Veiligheidsrapport 2022 van veilige en gezonde scholen.


Hieronder vindt u een door een machine gegenereerd transcript:

00:00:05 Spreker 1 

Oké, Tony. Heel erg bedankt dat je vandaag bij mij bent gekomen. Ik waardeer het echt. Ik kijk er naar uit om over een paar weken weg te gaan, enzovoort, en ik weet dat Lightspeed daar beneden zal zijn. Misschien kunnen we er gewoon meteen mee aan de slag gaan en wat praten over het nieuws en eventuele aankondigingen die jullie mogelijk op de beursvloer promoten. 

00:00:22 Spreker 2 

Absoluut. Weet je, we gaan elk jaar naar de FTC. We houden van de mogelijkheid om te kunnen communiceren met veel schooldistricten en met de hele sector van de Ed-technologieruimte. En weet je, we worden zeer gerespecteerd en staan ​​bekend om wat we in de klas doen met instructieve audio, het plaatsen van een microfoon bij een leraar en het leveren van een laag volume, zeer verstaanbare spraak via luidsprekers. 

00:00:42 Spreker 2 

Zodat iedere leerling in de klas de instructie effectief kan horen. 

00:00:46 Spreker 2 

Het nieuwe product dat we deze maand lanceren en deze week op onze website is verschenen, heet Cascade, Cascadia, en het is een educatief netwerkplatform. Het is onze eerste poging om een ​​netwerksysteem te worden, zodat onze technologiedirecteuren inzicht kunnen krijgen in al hun educatieve audio-oplossingen. 

00:01:05 Spreker 2 

Over een hele school. 

00:01:07 Spreker 2 

En ook het toevoegen van enkele extra functies. Weet je, wat we ons echt realiseerden was dat terwijl we microfoons aanzetten, leraren en leraren een microfoon dragen, weet je, zowel in hun klaslokaal als op school, is dat die microfoon nog een aantal extra functies en mogelijkheden kan hebben. We hebben een belangrijk stuk onroerend goed. 

00:01:27 Spreker 2 

Om het zo te zeggen, door die microfoon hier op een handafstand te hebben. 

00:01:33 Spreker 2 

Voor de leraren: wat we doen is het toevoegen van een aantal componenten om onze microfoon te kunnen integreren voor veiligheids- en beveiligingsdoeleinden, en dat kan zijn door deze op te nemen als een discrete stille waarschuwing die het kantoor kan waarschuwen dat er iets mis is in een klaslokaal. of ergens anders op school. En we integreren het ook met het telefoonsysteem van de school, zodat de. 

00:01:55 Spreker 2 

De leraar kan daadwerkelijk een door de leraar geïnitieerd telefoontje naar het kantoor plaatsen. 

00:02:00 Spreker 2 

Soms is er iets meer informatie nodig. Je weet wel met die discrete waarschuwing of iets dergelijks, en de leraar die een snel gesprek kan voeren met het kantoor en het kan zoiets kleins zijn als een leerling die hulp nodig heeft in de gang. Het kan gewoon een instructie zijn, misschien gaat een leraar of een leerling naar kantoor, zodat snelle informatie net iets meer kan opleveren. 

00:02:20 Spreker 2 

Informatie voor de leraar en het personeel om te kunnen communiceren wat we echt hebben gerealiseerd als gevolg van de pandemie. 

00:02:27 Spreker 2 

Was dat weg? Zijn de dagen dat een leraar aan het begin van de dag gewoon de klas binnenkomt, de rest van de dag geen contact met andere volwassenen? En weet je, ze zijn gewoon met hun leerlingen in dat klaslokaal. De dynamiek is veranderd en leraren hebben ondersteuning nodig, of het nu gaat om gedragsdoeleinden of om standaardcommunicatie op de schoolcampus. 

00:02:48 Spreker 2 

En we realiseerden ons dat we daar wat waarde konden toevoegen door wat extra knoppen en extra functies aan onze microfoon toe te voegen. 

00:02:56 Spreker 1 

Weet je, het klinkt als een behoorlijk belangrijke upgrade. En als je het over belangrijk hebt, heb je het ook over geavanceerd en en ingewikkeld, vooral als je telefoonsystemen of IP-gebaseerd koppelt, als een van onze lezers of luisteraars hier verantwoordelijk is voor dat soort IT-systemen. Kun je ons er iets van geven? 

00:03:16 Spreker 1 

Zwakke woorden als het gaat om de manier waarop deze worden geïntegreerd. 

00:03:19 Spreker 2 

Ja, absoluut. Wat we echt willen doen, is vanuit een instructief audiooogpunt in onze ruimte blijven. Dat is waar wij bekend om staan. Dat is waar we voor gerespecteerd worden. Dus we blijven daar echt. Maar wat we hebben gedaan, is vastgesteld dat we via ons netwerksysteem kunnen integreren met bestaande paging- en intercomoplossingen. Zodat we vanuit draadloos oogpunt dektechnologie gebruiken voor onze draadloze. 

00:03:41 Spreker 2 

Transmissie, maar vanaf de versterker zijn we nu verbonden via het netwerk en integreren met dat oproepsysteem, zodat we integreren met wat de school al gewend is te gebruiken. 

00:03:52 Spreker 2 

En als je kunt navigeren, kunnen die knoppen verschillende dingen doen, afhankelijk van wat de school wil dat het doet, op basis van hun veiligheids- en beveiligingsprotocollen en dat soort dingen. Een van de dingen waarvan we zeker wilden weten dat we dat tijdens dit proces zouden doen, is dat er zeker complexiteit kan zijn aan de achterkant, maar hoe houden we het simpel voor de leraar? Hoe zorgen we ervoor dat het heel gemakkelijk en intuïtief is? 

00:04:14 Spreker 2 

Een van de dingen die we ons realiseerden was dat als het gaat om schoolbrede communicatie, er verschillende manieren zijn waarop leraren met elkaar omgaan, of het nu een walkietalkie is. 

00:04:24 Spreker 2 

Bucky en die zijn nogal omvangrijk en nemen ze misschien mee naar de pauze of naar andere plekken in de school. Ze zijn om zo te zeggen niet erg draagbaar, maar ze dienen hun doel. Je denkt aan andere dingen die ze gebruiken. Soms gebruiken ze hun eigen mobiele telefoon, die zich soms niet op het netwerk van de school bevindt, en dat is geen school. 

00:04:45 Spreker 2 

Stukje eigendom. 

00:04:47 Spreker 2 

En er zijn enkele uitdagingen verbonden aan apps en dat soort dingen. Op hun eigen persoonlijke apparaat kan dat een uitdaging zijn voor een school om te navigeren, en dan hebben ze misschien hun telefoonsysteem of hun, weet je, in de school en het is opgelost. En het is om zo te zeggen geen draagbare technologie. We hadden dus het gevoel dat er een kleine kloof was in termen van alleen communicatie die we een beetje eenvoudiger kunnen maken. 

00:05:07 Spreker 1 

Ja. En u noemde de pandemie in enkele van de veranderende gedragingen. 

00:05:12 Spreker 1 

Is dat iets dat, zowel als bedrijf als als technologiebedrijf dat de nadruk legt op deze technologieën als een verbetering, er een verandering heeft plaatsgevonden in termen van het misschien overtuigen van faculteitsleden die misschien resistent waren? Waarom heb ik bijvoorbeeld een microfoon nodig? Ik heb altijd, ik heb altijd al 30 jaar mijn algebrales gegeven en het lijkt erop dat ik nooit de noodzaak heb gehad. 

00:05:34 Spreker 1 

En voelde me er altijd ongemakkelijk bij. Dus misschien nu ze zich meer op hun gemak voelen en die voordelen zien. 

00:05:39 Spreker 2 

Ja, eigenlijk twee redenen waarom de pandemie de noodzaak van deze technologie echt benadrukte. Een daarvan was toen leraren maskers droegen in hun klaslokaal, weet je, dat masker had een daling van 10 decibel in hun stem. En je had ook het verlies van de visuele signalen van de mond door dat masker. En dus denk ik dat de noodzaak van audio en de uitdaging van communicatie tijdens de pandemie. 

00:06:02 Spreker 2 

Het heeft leerkrachten alleen maar meer bewust gemaakt van waarom deze technologie belangrijk is. Een van de eerste reacties die we al jaren krijgen als leraren een microfoon opzetten en ze een laag volume, zeer verstaanbare spraak horen, is dat ze hun instructies bijna niet hoefden te herhalen. 

00:06:17 Spreker 2 

Zoveel leerlingen waren aandachtiger en aan het eind van de dag had de leraar meer energie. Ze realiseerden zich dat ik niet de hele dag mijn stem hoef te verheffen, elke dag, zodat mijn leerlingen mij kunnen horen. Weet je nog een ander, weet je, we hebben wat gepraat over misschien de toename van gedragsproblemen op school. Weet je, ik ging tegen het einde naar veel conferenties van de hoofdinspecteurs. 

00:06:37 Spreker 2 

Van de pandemie en. 

00:06:38 Spreker 2 

Na de pandemie zouden veel toezichthouders zeggen dat we zojuist een aanzienlijke toename van gedragsproblemen zien die verband houden met alle uitdagingen die de pandemie met zich meebracht voor studenten, hun gezinsleven en alle dingen die ze doormaakten. En weet je, er was gewoon een toename in het vrijmaken van kamers. 

00:06:55 Spreker 2 

Je weet dingen die elke dag op een school voorkomen, waarvan je weet dat veel mensen er misschien nog nooit van horen, maar het zijn de uitdagingen waarmee leraren elke dag worden geconfronteerd en ze zijn zich daar zeer bewust van. Een betere communicatie op de schoolcampus was dus iets waar we ons echt op wilden concentreren. En weet je, een van de dingen waar jij vast ook over hebt nagedacht, en die je van andere bedrijven hoort. 

00:07:16 Spreker 2 

Ook. 

00:07:16 Spreker 2 

Welnu, dit is hoe technologie moet evolueren. Weet je, we hadden het over AI en ChatGPT en hoe dat in het klaslokaal wordt geïntegreerd. En er zijn veel verschillende dingen. En ik denk dat we, als we uit de pandemie komen, de komende jaren veel echt innovatieve technologieën zullen blijven zien die de manier waarop het klaslokaal wordt gevormd en de manier waarop lesgeven en leren zullen veranderen. 

00:07:38 Spreker 1 

Ja, want we hebben het vooral over de toekomst van de onderwijstechnologieconferentie, toch? En ik kijk er naar uit om daarheen te gaan en nu we daar zijn. 

00:07:45 Spreker 1 

Eindelijk tot op zekere hoogte vrij van de pandemie en een beetje vooruitkijkend naar sommige van deze technologieën, de augmented reality, de virtual reality-audio is een groot deel van al die dingen, toch? Dus ik bedoel, dat kan, verwacht je waar andere nieuwe soorten toepassingen? 

00:08:06 Spreker 1 

Audio zal daar een onderdeel van zijn. 

00:08:09 Spreker 2 

Ja, absoluut. Weet je, het andere onderdeel zorgt ervoor dat je duidelijke audio hebt voor langdurig leren. Je weet wel, studenten die buiten het klaslokaal zijn. Hoe zorg je ervoor dat het geluid aan beide kanten helder is? Weet je, als je een groep leerlingen hebt die zich in een ander klaslokaal op de schoolcampus bevinden, of, weet je, in een ander deel, of als je een leraar hebt die op afstand is. 

00:08:29 Spreker 2 

Hoe zorg je ervoor dat de audio helder is tijdens dat hele proces en daar blijven we over nadenken en we hebben veel verschillende innovatieve oplossingen die we bieden om ervoor te zorgen dat dat kan gebeuren. Een van de dingen die. 

00:08:42 Spreker 2 

Tijdens de pandemie werd onze T3-oplossing geboden, die in feite in staat is om een ​​student van elke microfoon te voorzien. Elke leerling in de klas, en dat werd echt toepasbaar voor leren op afstand, waarbij je misschien een leraar op afstand hebt, want als een leerling een vraag heeft, moet die leraar die kunnen horen. 

00:09:01 Spreker 2 

Op die manier met elkaar kunnen communiceren en de klasomgeving echt anders kunnen maken dan in het verleden, en ik denk dat we dat zullen blijven zien evolueren en veranderen. Maar audio vormt de kern van veel. 

00:09:12 Spreker 1 

Dingen één vooral ook. Ik heb gemerkt dat als je naar verschillende AI-toepassingen kijkt, verschillende transcriptietoepassingen, ik specifiek alleen Microsoft Word bedoel, de tekenherkenning. 

00:09:28 Spreker 1 

Het ligt ongeveer aan de overkant van de Rubicon, toch? Ik bedoel, vroeger was het best goed, maar je moest veel tijd besteden aan schoonmaken. 

00:09:36 Spreker 1 

Ik merk nu dat ik alleen de karakterherkenning bedoel als het gaat om audiotranscripties, het is gewoon heel spectaculair. Maar de sleutel komt neer op. 

00:09:47 Spreker 1 

De microfoon en wat die technologie kan vastleggen, toch? Ik bedoel, dus dat lijkt een beetje op de frontlinie van al dit spul dat überhaupt werkt. 

00:09:56 Spreker 2 

Ja. En je denkt ook aan, weet je, het leren van de Engelse taal en de manier waarop dat zich momenteel ontwikkelt in het basis- en voortgezet onderwijs, ik denk aan meer dan 12% van onze studentenpopulatie. 

00:10:05 Spreker 2 

En nu valt het in die categorie. Hoe kunnen we via dat proces ook vertaaldiensten leveren? Er gebeuren dus veel spannende dingen door dit alles. 

00:10:17 Spreker 1 

En het enige deel van het publiek hier waarvan ik denk dat het niet veel overtuigingskracht nodig heeft, zijn de studenten zelf. 

00:10:26 Spreker 1 

Rechts. Ik bedoel, dit is gewoon. 

00:10:27 Spreker 1 

Dit is de technologie die voor hen niet nieuw is. Ik bedoel, natuurlijk gaan we allemaal in microfoons spreken. 

00:10:34 Spreker 2 

Absoluut. En weet je, ik denk dat studenten, vooral nu met koptelefoons en al het andere, gewend zijn aan een meer meeslepende ervaring als het om audio gaat. Dus hoe kunnen we dat aan hen overbrengen, of ze nu in de klas zitten, of ze nu thuis zijn of welk medium ze ook gebruiken in de leeromgeving? We moeten daar goed over nadenken en ze betrekken waar ze zijn. 

00:10:53 Spreker 1 

Nou ja, veel spannende dingen. Ik kijk ernaar uit je persoonlijk te zien, niet alleen op het zoomplatform waar we wat dieper kunnen ingaan. Maar bedankt voor je tijd. 

00:11:04 Spreker 1 

Laat onze luisteraars en lezers een beetje weten wat er hier op de voorgrond staat als het om audio gaat. 

00:11:09 Spreker 2 

Absoluut. En wat u weet, zal op de showroomvloer staan, maar we zullen ook een demonstratieruimte hebben waar we Cascadia kunnen laten zien en uit de eerste hand kunnen demonstreren in een afgesloten ruimte. We kijken er dan ook naar uit om veel mensen bij FTC te mogen ontmoeten. 

00:11:23 Spreker 1 

Uitstekend, Ton. Nogmaals bedankt. Waardeer het. 

00:11:25 Spreker 2 

Dank je. 

Kevin is een vooruitstrevende mediamanager met meer dan 25 jaar ervaring in het opbouwen van merken en doelgroepen online, in print en face-to-face. Hij is een veelgeprezen schrijver, redacteur en commentator op het snijvlak van maatschappij en technologie, met name onderwijstechnologie. Je kunt Kevin bereiken op KevinHogan@eschoolnews.com
Kevin Hogan
Laatste berichten door Kevin Hogan (bekijk alle)
spot_img

Laatste intelligentie

spot_img