Zephyrnet-logotyp

Pressmeddelande: Nytt Acceler8 Clinical Research Office i Kanada

Acceler8 Clinical Research tillkännager öppnandet av ett nytt kontor i Vancouver, Kanada.

Acceler8 Clinical Research är glada över att kunna tillkännage expansionen av våra tjänster i Nordamerika genom att öppna ett nytt kontor i Vancouver, Kanada. Det kanadensiska kontoret kommer att tillhandahålla mer tillgänglig projektledning och experttjänster inom klinisk verksamhet till våra befintliga och framtida nordamerikanska kunder. Att ha erfaren Clinical Operations-personal baserad i Nordamerika kommer att underlätta våra kliniska studieaktiviteter i regionen och ge lokala kunder en möjlighet att ansluta till vårt högutbildade Asien-Stillahavsområdet i Singapore och Australien för att tillhandahålla sömlösa, uppkopplade tjänster.

Kerstin Mueller, PhD PMP, är en senior klinisk projektledare som kommer att övervaka det nya kontoret. Tillsammans med hennes erfarenhet kommer det strategiska läget för den nya filialen att säkerställa tillhandahållandet av kliniska drifttjänster av hög kvalitet och en direkt länk till våra nätverk i andra regioner i världen.

Tom Richardson, General Manager för Acceler8, sa:

"Jag är stolt över att ha Kerstin som en del av vårt växande team, utöka vår globala räckvidd och lägga till ytterligare kapacitet för att stödja vårt breda och mångsidiga utbud av kunder. Med Kerstin på plats ser vi fram emot att fokusera nästa steg i vår tillväxtstrategi genom att förbättra våra tjänster inom Nordamerika. "

Kerstin Mueller lade till:

"Det här är en spännande tid för Acceler8, och jag ser fram emot att Vancouver-kontoret blir vår hemmabas i Nordamerika, varifrån vi kommer att växa när vi ökar vår kundbas i denna region. Vi erbjuder vår expertis till biofarmaceutiska företag för deras kliniska verksamhet i Nordamerika och Asia-Pac, såväl som till nordamerikanska forskningsorganisationer som letar efter en pålitlig partner för att hantera Asia-Pac-kraven för sina kliniska studier."

Om Acceler8 Clinical Research

Acceler8 Clinical Research är en privatägd, full-service kontraktsforskningsorganisation (CRO), som hjälper läkemedelstillverkare och forskningsorganisationer att framgångsrikt lansera sina produkter på marknaden.

plats_img

Senaste intelligens