Zephyrnet-logotyp

Pressmeddelande från R.AI.SE Summit 8 april 2024, Westin Paris Vendôme – CryptoCurrencyWire

R.AI.SE Summit 2024: Enterprise Gateway to Generative AI's Future

12 februari 2024, Paris, Frankrike – R.AI.SE Summit, en global återförening av 1,500 8 globala ledare och generativa AI-pionjärer, kommer att äga rum den 2024 april XNUMX på prestigefyllda Westin Paris Vendôme, Paris, Frankrike . Den landmärkekonferensen kommer att sammanföra företagsvärlden och de främsta byggarna av artificiell intelligens för att dela förstahandsinsikter om att använda Generativ AI för att ta itu med viktiga affärs- och samhällsutmaningar.

"Är spännande att diskutera framsteg inom generativ AI på RAISE Summit, som visar upp Mistral AI:s innovationer" kommenterar Arthur Mensch, medgrundare och VD för Mistral AI.

Med mer än 90 expertföreläsare och 100 partners ser R.AI.SE Summit ut att välkomna sina 1,500 XNUMX+ deltagare med en rad keynotes, paneler och workshops som fördjupar sig i de senaste framstegen och tillämpningarna av Generativ AI. Evenemanget lovar att bli ett nav för företagsledare, entreprenörer, utvecklare och investerare, och erbjuder möjligheten att delta i banbrytande diskussioner och nätverkssessioner. Medgrundarna och VD:arna för flaggskeppsföretag inom Gen AI som Mistral AI, Cohere, Sambanova Systems & Perplexity AI, bland många andra, kommer att vara här för att avslöja sina senaste insikter och framsteg inom området.

"AVEVA har åtagit sig att utnyttja kraften i alla typer av artificiell intelligens, maskininlärning, avancerad analys och generativa möjligheter för att bygga omfattande digitala ekosystem som ökar samarbetet, möjliggör högre effektivitet och skapar konkurrensfördelar. På RAISE är vi glada över att dela hur ledande företag använder sådan teknik, inklusive Generative AI, för att forma en mer hållbar framtid för globala industrier." hävdar Caspar Herzberg, vd för AVEVA och styrelseledamot i Schneider Electric.

R.AI.SE Summit hålls av Chain of Events, företaget bakom det största europeiska evenemanget inom Web3 och blockchain, Paris Blockchain Week. Heldagskonferensen, med sin exklusiva agenda, kommer att fungera som en plattform för ledare och innovatörer att konvergera, dela insikter och lägga grunden för framtida utvecklingar inom AI-världen.

Summit syftar till att ge en heltäckande översikt över den nuvarande Generative AI-revolutionen, med fokus på tre huvudteman: Corporate innovation & transformation, Generative AI-byggare och Responsible AI-aktivering. Förutom huvudtoppmötet kommer R.AI.SE Dev Arena och R.AI.SE Startup Agora-evenemang att tillhandahålla unika plattformar för byggare och investerare av AI-ekosystemet.

Dev Arena är ett första i sitt slag AI-hackathon, sponsrat av Mistral AI och organiserat med vår operativa partner Sia Partners, som kommer att samla crème de la crème av utvecklare inom området för att bli epicentrum för företag som vill forma framtiden för Generativ AI. Hackathonet kommer att innehålla över 150 deltagare under ledning av mentorer från fältexperter och kommer att arbeta med Mistral AI:s modeller med öppen källkod och teknikstack. Hackathonet kommer att innehålla fyra olika branschfokuserade spår som fördjupar sig i de aktuella hetaste affärsfrågorna.

Mistral AI kommenterar "Mistral-hackathonet på RAISE i Frankrike markerar ett betydande steg framåt för att kämpa för öppen källkods-etos över hela Europa".

Startup Agora är en banbrytande plattform för att visa upp innovativa startups banbrytande lösningar med sin Startups Competition och Investors Zone. De framtida pärlorna i den generativa AI-branschen kommer att visas i Startup Competition, där över 500 startups kommer att tävla om att bevisa värdet av sitt projekt för en elitkohort av globala investerare. Deltagarna kommer att få en chans att träffa branschledare, riskkapitalister och investerare för att presentera sina idéer och teknologier för en mångsidig och världsomspännande publik.

Paris valdes som mötesplats för toppmötet på grund av Frankrikes ledarskap inom AI-innovation, där president Macron har placerat ett strategiskt fokus på AI-utveckling med en rad initiativ och investeringar. Bland flera initiativ som letts på sistone öppnade Meta ett AI Research (FAIR)-labb i den historiska huvudstaden, medan det lokala företaget Mistral AI nyligen samlade in 385 miljoner euro i en finansieringsrunda ledd av Andreessen Horowitz och LightSpeed ​​Ventures. Dessutom har president Macron avslöjat ett djärvt initiativ på 1.5 miljarder euro kallat "Frankrike 2030" för att påskynda franska investeringar i strategiska industrier och driva fram nationen som en global AI-ledare.

Denna ambitiösa plan speglar den senaste lanseringen av "Kyutai", ett AI-forskningslabb med öppen källkod uppbackad av tekniska tungviktare som Xavier Niel, Rodolphe Saadé och Eric Schmidt.

Om R.AI.SE Summit

R.AI.SE Summit är en banbrytande sammankomst av 1,500 XNUMX+ globala ledare dedikerade till att utforska den transformativa kraften hos Generativ AI på företag. Heldagskonferensen, som anordnas av företaget bakom Paris Blockchain Week, har en livlig agenda, workshops, utställningar och nätverk för att sammanföra några av de smartaste hjärnorna i industrin för artificiell intelligens personligen i Paris, Frankrike.

Läs mer: https://www.raisesummit.com

plats_img