Zephyrnet-logo

Zuid-Koreaanse Democratische Partij en People Power Party: een vergelijking van hun standpunten over cryptocurrency-regelgeving – CryptoInfoNet

Laatst bijgewerkt:

10 april 2024 02:17 EDT

| 2 min gelezen

Waar de Democratische Partij en de People Power Party van Zuid-Korea staan ​​voor cryptobeleid

De verkiezingen in Zuid-Korea vindt vandaag plaats en de uitkomst van wie als beste uit de bus komt, zal een cruciale rol spelen bij het beïnvloeden van het regelgevingsklimaat voor de crypto-industrie.

De twee belangrijkste politieke partijen in Zuid-Korea zijn de Democratische Partij van Korea (DPK) en de People Power Party (PPP) – sinds december 2022 is de Democratische Partij de grootste in Zuid-Korea met ongeveer 4.85 miljoen partijleden. Destijds stond crypto ook hoog op de agenda van presidentskandidaten bij de Zuid-Koreaanse verkiezingen van 2022.

Vandaag stemmen de Zuid-Koreanen voor een nieuw parlement, tijdens het tussentijdse referendum over de regering van president Yoon Suk Yeol.

Beide politieke partijen hebben verschillende standpunten over crypto-regulering, wat van invloed is op de adoptie, belastingheffing en legaliteit ervan. De verkiezingsuitslag zal een impact hebben op het beleggerssentiment en de marktdynamiek, inclusief de cryptomarkt. Ondersteunend beleid kan meer investeringen in cryptocurrencies aantrekken, terwijl onzekerheid of ongunstig beleid tot marktvolatiliteit kunnen leiden.

Zuid-Korea een belangrijke speler in Crypto Space

Zuid-Korea is een belangrijke speler op de mondiale cryptomarkt. Veranderingen in het regelgevingskader of de marktdynamiek kunnen rimpeleffecten hebben op het bredere crypto-ecosysteem, waardoor trends en percepties internationaal worden beïnvloed.

De Zuid-Koreaanse verkiezingen zijn een cruciale factor bij het vormgeven van het regelgevingslandschap, het marktsentiment en de innovatie binnen de crypto-industrie. Hier is een overzicht van waar de twee belangrijkste politieke partijen in Zuid-Korea staan ​​op het gebied van crypto-regulering, met dank aan CryptoQuant.

Regerende Partij in Zuid-Korea – PPP

De regerende partij heeft blijk gegeven van de bereidheid om de invoering van de belasting op digitale activa uit te stellen. Ze stonden open voor discussies en overwegingen met betrekking tot de timing en details van de implementatie van belasting op digitale activa. De partij is van plan administratieve gegevens voor digitale activa te creëren en de noteringscriteria voor alle gecentraliseerde beurzen te standaardiseren om beleggers te beschermen. De partij zal de tokenlanceringen toestaan ​​voor degenen die over de mechanismen voor beleggersbescherming beschikken.

Wet inzake beleggersbescherming op het gebied van digitale activa Fase 2

Dit verwijst naar wetgevende inspanningen gericht op het reguleren en beschermen van beleggers op de markt voor digitale activa in Zuid-Korea. Het initiatief maakt deel uit van bredere inspanningen van de Zuid-Koreaanse regering om een ​​juridisch kader voor cryptocurrencies en aanverwante activiteiten vast te stellen. Het PPP zal fase 2 van de wet op de bescherming van digitale activa voor beleggers bevorderen, die verschillende maatregelen kan omvatten, zoals het versterken van de regelgeving om fraude en illegale activiteiten op de markt voor digitale activa te voorkomen.

Oppositiepartij in Zuid-Korea – DPK

De Democratische Partij heeft de bereidheid getoond om de beperkingen op het investeren in de Amerikaanse Spot Bitcoin ETF’s voor digitale activa op te heffen en digitale activa-ETF’s toe te voegen aan ISA voor belastingvoordelen. De oppositiepartij heeft beloofd de belasting op digitale activa te verhogen van $1.85K naar $37K voor het niet-belaste bereik.

Andere voorstellen van de oppositie omvatten het combineren van de winst-en-verliesnorm voor vijf jaar voor belastingheffing. De partij zal een ondernemingswet initiëren voor de exploitatie van digitale activabedrijven en een monitoringsysteem bouwen om alle orderboeken voor Centralized Exchanges (CEX) die in Zuid-Korea actief zijn, te combineren.

bron link

#Zuid #Korea's #Democratische #Partij #Mensen #Macht #Partij #Stand #Crypto #Beleid

Laatste intelligentie