Zephyrnet-logo

Julie Szudarek, CEO van Self Financial, over het opbouwen van krediet

Datum:

Geniet je van onze podcasts? Mis toekomstige afleveringen niet! Druk dan op die abonneerknop AppleSpotifyYouTube, of je favoriete podcastplatform om op de hoogte te blijven van onze nieuwste inhoud. Bedankt voor je ondersteuning!

Julie Szudarek, CEO van Self Financial

Totdat fintech opkwam, was er een serieuze catch-22 als het ging om het verkrijgen van krediet. Er was geen gemakkelijke manier om uw eigen kredietscore vast te stellen zonder eerst krediet te verkrijgen. Dit werd een reëel probleem bij Generatie Z en zelfs bij jongere millennials die creditcards hebben vermeden. Maar voor de meeste mensen opent het succesvol vaststellen van een goede kredietscore deuren die anders niet beschikbaar zouden zijn. Fintech heeft een aantal creatieve oplossingen bedacht om zowel een kredietscore te bereiken als een kredietscore te herstellen die aanzienlijk is gedaald.

Mijn volgende gast op de Fintech One-on-One podcast is Julie Szudarek, de CEO van Zelf. Ze vervult deze rol nu bijna zes maanden en neemt het stokje over van oprichter James Garvey (luister naar de aflevering met James hier). Self was de uitvinder van het kredietbouwersaccount en de ruimte is de afgelopen jaren enorm gegroeid omdat consumenten zich meer dan ooit bewust zijn van het belang van een goede kredietscore.

In deze podcast leer je:

  • Wat Julie aantrok in de rol van CEO bij Self.
  • Hoe ze Self vandaag beschrijft.
  • De verschillende soorten mensen die naar Self komen.
  • Hoe hun kredietbouwersaccount werkt.
  • Wat mensen doen nadat ze hun twaalf maanden durende programma hebben doorlopen.
  • Wat hun klanten het leukst vinden aan Self.
  • Hoeveel gemiddeld de gemiddelde Self-klant zijn kredietscore verhoogt.
  • Details van hun nieuwe product voor het rapporteren van huur en rekeningen.
  • Hoe zij financiële geletterdheid benaderen bij hun klanten.
  • Hoe zij reageert op de kritiek op kredietopbouwende producten.
  • Waarom ze besloten om samen te werken met SpringFour.
  • Wat ze doen om hun klanten te helpen als ze in financiële problemen komen.
  • Waarom ze besloten de San Antonio Spurs in de NBA te sponsoren.
  • Waar gaat Self heen op de korte tot middellange termijn?

Lees hieronder een transcriptie van ons gesprek.

Peter Renton  00:01

Welkom bij de Fintech One-on-One-podcast. Dit is Peter Renton, voorzitter en mede-oprichter van Fintech Nexus. Ik doe deze show sinds 2013, wat dit de langstlopende één-op-één interviewshow in de hele fintech maakt. Heel erg bedankt dat je met mij meeging op deze reis.

Peter Renton  00:27

Voordat we beginnen, wil ik u eraan herinneren dat Fintech Nexus nu een digitaal mediabedrijf is. We hebben onze evenementenactiviteiten verkocht en zijn er 100% op gefocust om het leidende digitale mediabedrijf voor fintech te zijn. Wat betekent dit voor jou? U kunt nu in contact komen met een van de grootste fintech-gemeenschappen, meer dan 200,000 mensen, via een verscheidenheid aan digitale producten, webinars, diepgaande whitepapers, podcasts, e-mailberichten, advertenties en nog veel meer. Wij kunnen een programma op maat maken dat speciaal voor u is ontworpen. Als u een senior fintech-publiek wilt bereiken, neem dan vandaag nog contact op met de afdeling sales op fintech nexus.com.

Peter Renton  01:04

Vandaag ben ik blij om Julie Szudarek op de show te mogen verwelkomen. Ze is de CEO van Self, een functie die ze bekleedt sinds oktober 2023. Nu is Self een heel interessant bedrijf, ze houden zich bezig met kredietopbouw, ze hebben de categorie eigenlijk zo ongeveer uitgevonden. We praten over hun kernproduct, hoe het werkt, voor wie het bedoeld is, we praten ook over enkele van de andere producten die ze hebben gelanceerd of gaan lanceren, en hoe ze werken. Belangrijker nog is dat ze de statistieken deelt van wat de verbetering is die mensen gemiddeld gezien hebben met hun kredietscore bij het gebruik van Self. Ze vertelt over de app en ik ondervraag haar over de 250,000 recensies, 4.9 sterren, wat voor mij gewoon buitengewoon indrukwekkend is. We praten over financiële geletterdheid. Ze geeft antwoord op de critici die kritisch staan ​​tegenover kredietopbouwende producten. We praten over hun relatie met SpringFour, en waar dat allemaal om draait. We praten over wat ze doen als mensen eenmaal zijn afgestudeerd aan het kredietopbouwproduct. We bespreken ook de NBA en de San Antonio Spurs, en nog veel meer. Het was een boeiende discussie. Ik hoop dat je geniet van de show.

Julie Szudarek  01:04

Hartelijk dank. Ik ben blij dat ik hier ben.

Peter Renton  01:10

Welkom bij de podcast. Julia.

Peter Renton  01:40

Oké, laten we beginnen door de luisteraars wat achtergrondinformatie over jezelf te geven. Kun je enkele van de hoogtepunten uit je carrière vóór Self noemen?

Julie Szudarek  02:36

Zeker. Dus we zijn in juli 2023 vanuit Groot-Brittannië verhuisd. En vlak voordat we vertrokken, runde ik een online B2C-apotheekbedrijf dat ongeveer 75% van de adresseerbare Europese markt besloeg. En de apotheek in Europa is heel, heel anders dan in de VS. Er is geen Walgreens, er is geen CVS, er is, je weet wel, de apotheker op de hoek. En dus was het heel interessant om een ​​online speler te zijn, alleen vanuit consumentenperspectief en vanuit regelgevingsperspectief. En ik heb er echt een paar, ik denk dat je ze regelgevende karbonades noemt die werken, die, weet je, komen oplossen, ik denk dat het hier nuttig voor mij is geweest. Daarvoor, en wat mij naar Europa, Groot-Brittannië, bracht, was dat ik voor Groupon werkte, met het hoofdkantoor in Chicago, en zij iemand nodig hadden om de internationale activiteiten te leiden. En dus ging ik naar Londen om internationaal leiding te geven aan Groupon, een bedrijf met een omzet van ongeveer $2 miljard, dat 15 verschillende landen bestreek, en mij concentreerde op groei en processtandaardisatie terwijl ik daar was. En ik heb veel geleerd over het opereren op, je weet wel, niet-Amerikaanse arbeidsmarkten en al het plezier dat daarmee gepaard gaat. En het was geweldig, het leven in Europa was een geweldige ervaring, weet je, voor mij vanuit een carrièreperspectief, maar ook vanuit mijn gezin, in termen van de ervaringen die we daarbij moesten opdoen. Daarvoor werkte ik bij Groupon in Chicago, waar het hoofdkantoor was gevestigd, leidde het lokale bedrijf daar, stimuleerde onze inspanningen op de marktplaats en veranderde Groupon echt van een deal per dag in een marktplaatsbedrijf. Daarvoor werkte ik bij Orbitz, een reisorganisatie die Expedia sindsdien heeft overgenomen, en daarvoor werkte ik bij een aantal adviesbureaus. En ik wist het eigenlijk wel, ik weet niet hoe ik dit wist, dus je kunt me niet vragen waarom, maar al op jonge leeftijd had ik het doel om CEO te worden. En dus gedurende mijn carrière, een soort van waar ik naartoe ging.

Peter Renton  04:34

Precies goed. Nou, en nu ben je dat ook. Dus allereerst: bespreek misschien wanneer Self en hoe het op uw radar kwam, en wat u aantrok in de rol van CEO bij dit bedrijf?

Julie Szudarek  04:47

Zoals gezegd kwam ik in juli 2023 thuis uit Groot-Brittannië, uit Londen. En het was echt de eerste keer in mijn leven dat ik de kans kreeg om wat tijd te nemen en een baan te zoeken. Vroeger hield ik wel van een baan, campuswerving, ik nam een ​​baan en dan kwam er weer een andere baan, en misschien nam ik vrijdag vrij en begon ik maandag met de nieuwe baan. En het was precies dit, het gebeurde gewoon. En ik ben blij met elke baan die ik ooit heb gehad. Maar in dit geval had ik echt tijd om werk te zoeken. En ik moest contemplatief op zoek gaan naar een baan. En dus was een van de eerste dingen die ik deed een lijst maken van de dingen waar ik naar op zoek was en dingen die ik wel en niet moest hebben, en serieus nadenken over wat die lijst met criteria was. En dus praat met, ik bedoel zoveel netwerken in deze periode. Op een dag kreeg ik een telefoontje van een headhunter en ze zeiden: Hé, we hebben een bedrijf genaamd Self, misschien heb je er wel eens van gehoord. En ik zei: ik weet het niet. En het is een fintech. En dit, dit en dit. En toen ik het bedrijf leerde kennen, terwijl ik het sollicitatieproces met het bestuur en met James, de oprichter, doorliep, begonnen dingen op mijn must-have-lijst net te worden afgevinkt. Dus geweldige investeerders, geld op de bank, bewezen productmarktfit, een zorgzaam bedrijf, en de kers op de taart van dit hele gebeuren was dat dit bedrijf, niet alleen maar een bedrijf was, niet alleen een bedrijf was dat zich bekommerde om, je weet wel, winst maken en rendement maken voor investeerders, maar echt, echt in de kern had het een missie om mensen te helpen. En het is zo van, oké, dit is de baan voor mij. En dus was het, weet je, een vrij snel proces voor mij om door het sollicitatieproces te komen. En ik denk dat we zojuist ontdekten dat onze ogen elkaar ontmoetten op deze kans. En dat was het ook, het was de perfecte kans voor mij.

Peter Renton  06:30

Geweldig. Dus ik heb James een paar jaar geleden geïnterviewd, waarnaar ik zal linken in de shownotities. Voor degenen die geïnteresseerd zijn. Laten we dus misschien eens beginnen met te praten over: hoe omschrijf jij Self vandaag de dag?

Julie Szudarek  06:44

Ja, dus in de basis is Self een bedrijf dat consumenten met weinig of geen krediet helpt hun krediet te herstellen of voor de eerste keer te vestigen. En de eer is, denk ik, zoals de meesten van ons die naar deze podcast luisteren waarschijnlijk wel weten, dat het een soort entree tot het leven is. En als je geen krediet hebt, of als je een slechte kredietwaardigheid hebt, ben je gewoon benadeeld in het leven. En meestal gebeurt dit bij mensen die geen nadelen meer nodig hebben in het leven. Als je een slechte kredietscore hebt, is het moeilijker om een ​​goede verzekering te krijgen, is het moeilijker om een ​​hypotheek te krijgen, misschien lukt dat niet, weet je, misschien moet je een hogere borg betalen voor je appartement dat je probeert huren, het gaat maar door. En het is gewoon deze doodsspiraal naar beneden. En dus richtte James dit bedrijf op om mensen echt te helpen hun resultaten te verbeteren door gebruik te maken van toegang en verbetering van krediet en score.

Peter Renton  07:36

Oké, dus praat dan misschien wat meer over wie de kernklant is? Zijn het jongeren? Zijn het immigranten? Mensen die proberen hun krediet weer op te bouwen? Wat is het typische, misschien kun je ons iets vertellen over de verschillende cohorten die je hebt?

Julie Szudarek  07:51

Ja, dus de meeste van onze klanten, of veel van onze klanten, ik zal niet zeggen de meeste, maar veel van onze klanten bevinden zich in segmenten van de bevolking die gewoon ondervertegenwoordigd zijn bij banken en in het banksysteem. En weet je, ze kunnen het banksysteem wantrouwen, omdat ze er al eerder naar toe zijn gegaan en hebben geprobeerd ergens een lening voor te krijgen, of hebben geprobeerd een bankrekening te openen. En we kregen te horen: nee, sorry, dat kun je niet doen. Of u moet ons betalen om een ​​bankrekening te openen, omdat u niet genoeg geld heeft. Het zijn dus mensen die, weet je, inherent potentieel wantrouwend staan ​​tegenover het typische banksysteem dat in dit land bestaat. We hebben veel mensen die een aantal fouten hebben gemaakt waardoor ze, weet je, negatieve kredietscores hebben gekregen die tot enkele van de negatieve resultaten hebben geleid die ik eerder heb beschreven. Er zijn mensen die nieuw zijn op het gebied van krediet, dus die nog nooit de kans hebben gehad om krediet te verwerven. Het ironische van krediet is dat je krediet nodig hebt om krediet te krijgen. En dus helpen we beide scenario's een beetje. Dus zowel het herstel als het herstel of het vestigen van krediet. We hebben er veel, vrouwen maken deel uit van onze bevolking. Onze doelmarkt bestaat uit meer dan 100 miljoen Amerikanen en groeit omdat we hier een aantal heel moeilijke jaren hebben gehad, vooral voor sommige bevolkingsgroepen in dit land, alleen al met stijgende inflatie en rentetarieven. . We zien dus dat de groep mensen die onze hulp nodig hebben daadwerkelijk groeit en we zijn niet blij dat het groeit, maar we zijn blij dat we een product hebben waarvan we echt denken dat het hen door moeilijke tijden heen kan helpen. en hun financiële toekomst te verbeteren.

Peter Renton  09:21

Kunt u dus iets meer vertellen over de kredietopbouwende producten, uitleggen hoe het werkt en wat er komt kijken bij het opzetten van een kredietopbouwende account?

Julie Szudarek  09:33

Allereerst, als iemand die luistert een account voor het opbouwen van een krediet wil aanmaken, kunt u daarvoor naar Self dot Inc gaan. Wij leiden u door een proces en in wezen verstrekt u ons als consument wat informatie. En wij, ik denk dat het een proces van 12 stappen is. En we nemen u mee door de schermen en het kost niet ongelooflijk veel tijd, en u verplicht zich ertoe om elke maand geld op een beveiligde CD-rekening te storten. En zodra u dat doet, nemen wij kennis van die betaling. En we vertellen de drie kredietbureaus dat Peter een betaling van X-aantal dollars heeft gedaan, en dat het op deze rekening is gestort. En dat rapporteren wij namens u maandelijks aan de drie kredietbureaus. En wat dit doet, zijn een paar dingen. Ten eerste vestigt of herstelt u uw krediet, omdat we die informatie doorgeven aan de kredietbureaus. We rapporteren aan drie kredietbureaus omdat u, als persoon die misschien een lening wil, of in de toekomst een kredietcontrole nodig heeft, bijvoorbeeld om een ​​appartement te huren, geen idee heeft welk kredietbureau, weet u, de persoon die dat op uw naam doet. namens ons gaat gebruiken, dus drie is voor ons een belangrijk getal waarmee we met al die drie praten. U leert gedurende deze periode hoe u kunt sparen. Veel mensen hebben nooit de kans gehad of erover nagedacht, en daarom leren we hen de gewoonte van sparen aan. Als u deze betalingen succesvol heeft uitgevoerd, bieden wij u in maand drie toegang tot een beveiligde creditcard, die voor meer dan 30% van onze bevolking geen creditcard heeft, en dit kan de eerste kaart zijn die ze hebben. ooit ontvangen. En dat is dus een mooi voordeel van dit product. En aan het einde van de looptijd van de kredietopbouwrekening krijgt u als consument een eenmalige betaling van al dat geld dat u heeft gespaard, weet u, minus de rente die wij als onze vergoedingen afsluiten. En dus is het aan het eind een behoorlijk spannend moment voor consumenten. Het is bijna alsof je je herinnert dat Publishers Clearing House deze reclamespots op tv deed en ze met een cheque naar iemands huis kwamen. Ik denk dat het voor sommige van onze consumenten zo is. Ze hebben daadwerkelijk voor de eerste keer gespaard en ze krijgen een cheque van ons of een ACH-uitbetaling aan het einde van de tijd dat ze dit geld hebben gespaard. Ze hebben waarschijnlijk hun krediet bij de kredietbureaus verbeterd, en we hopen dat ze ook de gewoonte hebben ontwikkeld om te weten hoe ze moeten sparen.

Peter Renton  11:49

Juist, juist. Dus wat gebeurt er dan na zo'n periode van twaalf maanden? Ik bedoel, je zei duidelijk dat sommigen de beveiligde creditcard hebben, waarvan ik dacht dat ze die zouden blijven gebruiken, maar heb je een soort afstudeerproces voor die mensen?

Julie Szudarek  12:02

Daarom zijn we onlangs begonnen met het aanbieden van een andere manier om krediet op te bouwen, opnieuw op te bouwen en tot stand te brengen, namelijk een product van huur en rekeningen. En dat werkt dus op dezelfde manier als wat ik bij het kredietbureau heb beschreven. We zoeken naar uw huur en rekeningen, betalingen binnen uw bankrekeningen, en gewoon via een proces dat we hebben. En vervolgens rapporteren we deze betalingen aan de kredietbureaus op dezelfde manier als beschreven. En dat kan voor uw huur zijn, dat kan voor uw energierekeningen zijn, dus zoals uw gas en elektriciteit. En dat zijn ook positieve cijfers die we aan de kredietbureaus kunnen doorgeven. Wat betreft aanvullende afstudeerproducten, dat is iets waar we heel hard aan werken om dit te blijven realiseren. Onze klanten werken graag met ons samen. Weet je, als je in de app store gaat kijken, hebben we hele hoge klantbeoordelingen, we hebben geweldige klantrecensies, we hebben geweldige getuigenissen van testklanten. En dus weten we dat ze met ons willen blijven samenwerken. En we werken er intern hard aan om erachter te komen wat voor de klanten logisch is dat we het programma hebben kunnen afronden.

Peter Renton  13:07

Rechts. En ik ging daadwerkelijk naar de app store, de Apple App Store en zag dat je meer dan 250,000 recensies hebt, 4.9 sterren, wat voor mij behoorlijk verbijsterend was, omdat het duidelijk betekent dat bijna iedereen je een beoordeling van vijf sterren geeft. En ik weet zeker dat je een aantal van die recensies hebt gelezen, zeker voordat je de baan aannam. Wat vinden uw klanten het leukst aan Self?

Julie Szudarek  13:30

Ik denk dat ze het leukst vinden dat ze een positieve beweging in hun kredietscore kunnen zien. En veel van onze klanten komen binnen, en als je hen vraagt ​​wat hun doel is, wat hun financiële doelen zijn, zullen ze zeggen dat ze een huis willen bezitten. Maar ze weten dat ze, om een ​​hypotheek te krijgen en een huis te bezitten, een acceptabele kredietscore moeten hebben. En dus denk ik dat veel van hen erg opgewonden raken omdat ze in staat zijn om, weet je, hun krediet te verbeteren en te leren hoe ze kunnen sparen en leren hoe ze over krediet moeten nadenken op een manier waarvan ze misschien niet wisten hoe ze dat moesten doen. voordat u met ons samenwerkt. En ik denk dat er veel mysterie zit in kredietscores, weet je, zelfs degenen in de branche zouden waarschijnlijk zeggen dat er veel mysterie in zit. Maar ik denk dat we een deel daarvan voor onze klanten demystificeren, wat volgens mij ongelooflijk nuttig is.

Peter Renton  14:16

Juist, juist. Kunt u dus enkele statistieken delen? Ik bedoel, wat is het typische, misschien zou je zelfs een verhoging van de kredietscore van de klant kunnen geven, en ik kan me voorstellen dat het anders zal zijn als iemand binnenkomt en die heeft een, je weet wel, een kredietscore van 500 en iemand komt binnen met een 640. Ik bedoel, kunt u ons op zijn minst enige informatie geven over hoeveel de kredietscores van mensen stijgen?

Julie Szudarek  14:36

Ik zal beginnen met te zeggen dat er veel dingen in een kredietscore zitten, weet je, daar begin je, zoals je al zei. Wij alleen, beheerst niet eens het juiste woord, maar we hebben alleen inzicht in wat mensen doen op het Self-platform. Dus weet je, mensen kunnen dingen doen buiten het Self-platform die hen kunnen helpen of schaden, naast wat wij doen, maar voor klanten die op tijd zijn met hun betalingen op ons platform, hebben we bijvoorbeeld een kredietscore gezien stijging van ongeveer 49 punten. We kijken veel naar deze gegevens. Het zijn zeer belangrijke gegevens voor ons, omdat we ervoor willen zorgen dat we onze klanten altijd vooruit helpen. En weet je, ik denk dat het andere, zoals ik al eerder zei, zoals het opbouwen van een gewoonte om te sparen, ook een belangrijk onderdeel van ons product is. En iets belangrijks dat voor mij aangeeft dat onze klanten evolueren en leren en echt nieuwe gewoonten creëren. En nieuwe gewoonten zijn moeilijk. We wisten bijvoorbeeld dat als het gaat om sporten, eten of sparen, het iets soortgelijks is waar je geest doorheen moet gaan. En sparen is waarschijnlijk nog moeilijker dan de andere twee, omdat mensen tegen ongelukken aanlopen als ze gewoon niet kunnen sparen zoals ze van plan waren. Dus echt, die gewoonte vind ik behoorlijk indrukwekkend. Ons nieuwe product dat ik heb gelanceerd en dat een huurrapportageproduct is, hebben we net extern afgerond. Met het huurrapportageproduct zien we een stijging van ongeveer 15 punten in slechts drie maanden. En nogmaals, het zijn alle kanttekeningen die ik eerder heb gemaakt: mensen kunnen dingen doen buiten ons platform waardoor dat aantal anders wordt, hoger of lager. Maar ook daar zien we behoorlijk goede resultaten uit.

Peter Renton  16:17

Rechts. Oké. Oké, uitstekend. Ik ben geïnteresseerd in financiële geletterdheid, toch? En het lijkt erop dat u zei dat mensen aan deze spaargewoonte wennen en verbeteringen in hun financiële leven zien, bijna in realtime. Maar leren ze? Ik bedoel, hoe benader je financiële geletterdheid? Omdat het erop lijkt dat veel van uw klanten het eerste soort avontuur zijn dat ze ondernemen om hun financiële leven te verbeteren.

Julie Szudarek  16:40

Rechts. We hebben dus veel communicatiemomenten met onze klanten. Dus als u zich aanmeldt voor het product, vindt er educatie plaats tijdens dat aanmeldingsproces. Weet je, de gewoonte die we hier proberen op te bouwen is duidelijk dat we op tijd maandelijks moeten betalen. En dus doen we enorm veel werk. En we zijn altijd bezig met het bedenken van wat voor soort boodschap we onze klanten moeten geven over het belang van het tijdig uitvoeren van deze betalingen. En dus sturen wij e-mails en verschillende soorten meldingen om u eraan te herinneren dat tijdige betaling belangrijk is. Wij hebben samen met ons een serie op YouTube staan, wij hebben een gecertificeerde financiële planner die met ons samenwerkt. En ze heeft een serie op YouTube waarin consumenten informatie krijgen over krediet en hoe ze moeten nadenken over krediet, kredietopbouw en sparen. En weet je, ze heeft een heleboel heel interessante dingen die ze daar doet en voor ons zegt.

Peter Renton  17:35

Als u een aantal fintech-media heeft bekeken, is er enige kritiek geweest, niet specifiek op uw bedrijf, maar op kredietopbouwende producten in het algemeen. Sommige mensen beweren dat ze te duur zijn en geen betrouwbaar signaal zijn van kredietgedrag. . Hoe reageer je op dat soort kritiek?

Julie Szudarek  17:53

Ja, ik denk dat het interessant is. Ik ga niet praten. Ik zal geen concurrenten noemen. Maar ik zal het in het algemeen over concurrenten hebben. Ik bedoel, ik denk dat, voor zover ik weet, James en Self een van de eerste spelers op dit gebied waren. En dus denk ik dat we een categorie hebben gemaakt. En natuurlijk werk ik hier, dus ik denk dat ons product het beste op de markt is. Wat er is gebeurd, is dat ons product zo succesvol is geweest dat we copycats hebben gehad. Zoals je bij elk succesvol product ziet, zijn er altijd mensen die binnenkomen en proberen het te kopiëren. En ik denk dat een aantal van degenen die zijn binnengekomen en gekopieerd, snelkoppelingen hebben gemaakt om het product voor de consument gemakkelijker te laten lijken. En ik denk dat dat, weet je, waar je het over hebt, een deel van de kritiek is die er is, ik denk dat een deel daarvan te maken heeft met sommige van die copycat-producten die er zijn, omdat, weet je, je kijk maar naar ze. En als consument lijken ze gemakkelijk, maar we geloven niet dat de werkzaamheid van deze producten zo sterk is als onze werkzaamheid zou zijn. En ik denk dat het enkele van die slechte spelers zijn die een deel van dit probleem hebben veroorzaakt, waar je het over hebt. Nogmaals, ik ga de namen van mensen hier niet noemen, maar weet je, sommige Google-zoekopdrachten kunnen wijzen op mensen die recentelijk problemen hebben gehad met het exacte onderwerp waar je het over hebt. Dus ons doel is om altijd de consument op de eerste plaats te staan, en het juiste te doen voor de consument, zodat, ook al hebben onze producten misschien een soortgelijke naam als sommige producten die misschien niet zo goed zijn in het helpen met krediet, we ' We doen het echt goed voor de consument. Weet je, voor ons is dat een superbelangrijk, cruciaal iets om te doen.

Peter Renton  19:29

Ik wil het hebben over het goede doen voor de consument. Ik wil het hebben over je relatie met SpringFour. Ik zag dat nieuws, ik denk dat het nog maar een paar weken geleden was. En ik ken Rochelle, de CEO en oprichter daar al vele jaren, en ik ben officieel adviseur van SpringFour sinds ongeveer twee weken geleden. Misschien kun je wat uitleggen over wat je doet met SpringFour en waarom je hebt besloten om ze in te schakelen.

Julie Szudarek  19:55

Nou, ik ken Rochelle al heel lang, tientallen jaren.

Peter Renton  19:59

Oké, langer dan ik.

Julie Szudarek  20:02

Zij is de CEO van SpringFour. En ze speelde een belangrijke rol in het helpen van mij bij dit soort baanbeslissingen. Ze was dus een van de eerste mensen met wie ik sprak toen ik tegen Self begon te praten, dat extern was. Dus ik deel, ik deel jouw langdurige relatie met haar. Dus we werken met SpringFour, we sturen veel van onze klanten naar SpringFour om hen te helpen met financiële geletterdheid, en om hen te helpen aanvullende manieren te vinden om door het financiële landschap waarin ze leven te navigeren. We weten dus dat onze, weet je, we weten dat onze klanten moeilijke tijden doormaken. We hebben onlangs een enquête gehouden en ongeveer 30% van onze klanten was van plan het komende jaar met een bijbaantje te beginnen, bijvoorbeeld omdat ze meer geld nodig hebben, 30% deed al een bijbaantje, en veel van de middelen bij SpringFour Weet je, mensen helpen die financiële problemen hebben, om uit die situatie te komen. Ze bieden dus veel educatieve hulpmiddelen aan, ze bieden verschillende spaarprogramma's aan die mogelijk beschikbaar zijn voor consumenten waarvan consumenten niet eens weten dat ze bestaan. Maar als u tot een bepaalde inkomensklasse of sociaal-economische klasse behoort, kan dit nuttig voor u zijn. En dus koppelen we daar veel klanten voor het onderwijs. En ik denk dat we meer dan 3 miljoen verschillende klanten aan SpringFour hebben doorgegeven sinds we onze relatie met hen in 2019 begonnen. Het was dus een geweldige relatie. En zoals ik al zei, de kern van wat we doen is het echt helpen van die consument en het verbeteren van zijn financiële toekomst. En we hebben het gevoel dat SpringFour een groot vermogen heeft om dat te doen, buiten het soort dingen dat we hier bij Self kunnen doen.

Peter Renton  21:41

Oké, en ik denk dat het goed zou zijn om over iemand te praten, als iemand in de problemen komt, proberen ze deze maandelijkse betalingen te doen, en het is duidelijk dat er een paar mensen zullen zijn die hun baan verliezen, in de een of andere moeilijkheid komen, medische schulden, of wat het ook is, en ze willen het gewoon niet, kunnen het niet. Hoe ga je ermee om, ik bedoel natuurlijk dat je ze kunt doorverwijzen naar SpringFour, maar gewoon intern, wat doe je om ze te helpen?

Julie Szudarek  22:05

Weet je, we proberen mensen te helpen door hen te vertellen, weet je, wanneer ze moeten betalen, als ze niet hoeven te betalen, is ons proces volledig annuleerbaar als mensen in een situatie terechtkomen waarin ze niet langer kunnen betalen. En dus lieten we mensen annuleren, ervan uitgaande dat ze al geld hadden opgebouwd op hun beveiligde CD-rekening waar we het geld van de klant op stortten, en we zouden ervoor zorgen dat ze dat zo snel mogelijk terugkrijgen, zodat ze toegang hebben tot dat geld. En dan houden we contact met onze klanten, zodat we in de toekomst met hen kunnen praten als ze zich in een betere financiële positie bevinden. En ik zou zeggen dat we begin december dit product voor het rapporteren van gratis huur en rekeningen hebben gelanceerd, en een van de redenen waarom we dat deden was dat het economische klimaat erg moeilijk was, slechts een paar gegevens. In 2023 had het gemiddelde gezin ongeveer €390 tot €400 extra per maand, alleen al aan inflatiekosten, alleen al van boodschappen, benzine en wat dan ook. En zoals $100 extra aan rentebetalingen van hun auto of waar ze ook rente hebben, creditcards, enz. En als je het gewoon leuk vindt, ik bedoel $6,000 per jaar, dat is niet zo, dat is niet klein, vooral als je al financieel beperkt bent . En een van de redenen waarom we ons product voor het rapporteren van gratis huur en rekeningen lanceerden, was omdat we wisten dat mensen krediet moesten herstellen. Maar we wisten ook dat ze op dit moment misschien niet op een kredietopbouwrekening konden betalen. En dus zagen we dit als een manier om ze in het Self-ecosysteem te krijgen, zodat ze de klanten konden helpen en vooruit konden komen. En voor alle duidelijkheid: de gratis service die wij aanbieden is huurrapportage, geen huur en rekeningen. We hebben dus nog een product dat een factuurproduct is, maar dat is een product tegen betaling voor onze klanten.

Peter Renton  23:55

Gotcha. Ik weet dat dit al ouder is dan uw ambtstermijn hier. Maar weet je, als je nu naar de NBA kijkt, zie je de Self-advertenties op tv, je ziet ze, je logo erop, ik geloof dat het de San Antonio Spurs-shirts zijn. Vertel ons eens iets over uw marketingstrategie, waarom u heeft besloten die specifieke sport te kiezen en er all-in voor te gaan?

Julie Szudarek  24:20

Wij sponsoren de Spurs-truien. Dus iedereen die een NBA-wedstrijd bekijkt waarin de Spurs spelen, ziet Self op het shirt van de spelers, wat echt cool en spannend is. Dit is een zeer zichtbaar en opwindend onderdeel van onze marketingmix en onze marketingstrategie. Ik denk dat een van de redenen waarom we eerst voor basketbal kozen, was dat het een categorie met hoge affiniteit voor onze klanten is. En dus doen we veel klantonderzoeken, en we ontdekten dat onze klanten affiniteit hebben met basketbal. En dan nummer twee: de Spurs-organisatie is er een die ik niet ken, het weerspiegelt gewoon de waarden van Self. Dus dat zijn ze, ze zijn een geweldige organisatie, ze zijn erg op waarden gebaseerd. In alles wat ze doen, gaat het om de waarden en ervoor zorgen dat de menselijke geest vertegenwoordigd is. En je weet dat ze zich richten op achtergestelde gemeenschappen, en ze doen veel sociale goedheid in de wereld, en in San Antonio. En dus was het gewoon een soort natuurlijke pasvorm. Ik had afgelopen weekend de geweldige kans om naar de All Star Game van de NBA, die in Indianapolis was, te gaan als gast van de Spurs en had de kans om tijd door te brengen met veel van de leidinggevenden daar. En het is net alsof we net gelijkgestemd zijn. En dus past het heel goed bij wat Self probeert te doen, en wat de Spurs proberen te doen. Dus we zijn gewoon op een natuurlijke manier samen.

Peter Renton  25:48

Juist, juist. En ze hebben momenteel een hele opwindende jonge speler in hun organisatie die veel...

Peter Renton  25:53

Ja. Heel, heel lang inderdaad. Ik wil afsluiten met een blik op de toekomst. Wat staat er ongeveer op jouw prioriteitenlijst? Waar zie jij Self heen gaan op de korte tot middellange termijn?

Julie Szudarek  25:53

Hij is erg lang.

Julie Szudarek  26:09

Ja, een paar dingen. Ten eerste weten we dat er 100 miljoen Amerikanen zijn die, weet je, kunnen profiteren van de producten die wij aanbieden. En dat doen we, en ik denk dat dat groeit, zowel met de economie die we de afgelopen jaren hebben gehad, als met het feit dat, weet je, de kwijtschelding van studieleningen nu voorbij is, en je hebt mensen zullen gewoon behoefte hebben aan het verbeteren van hun kredietwaardigheid. En dus werken we veel aan de kernproducten. Dus het kredietbuilder-account en de beveiligde creditcard om ze alleen maar beter te maken. Er zijn altijd dingen die je kunt doen om dingen beter te maken. We testen veel met prijzen, om onze producten mogelijk toegankelijker te maken voor meer mensen. En we doen veel werk, alleen maar om dat product, die producten, zo goed mogelijk te maken. En dan doen we veel om nieuwe toegangspunten en toegangspunten te vinden voor consumenten die misschien niet de kredietbouwersaccount willen als hun uitstapje naar Self. Weet je, ik noemde al het huurproduct dat we hebben, dat is er één, en we zijn op zoek naar extra voordeuren, zo noemen we ze, om onze klanten echt te helpen. En dus blijft onze missie: klanten helpen hun financiële toekomst te verbeteren. Maar we hebben het gevoel dat we op dit gebied al een goede grip hebben, en we zullen doorgaan met het bouwen van dingen die geweldig zijn voor onze klanten.

Peter Renton  27:29

Oké, dan moeten we het hierbij laten, Julie. Het gaat je goed. Ik bedoel, het is zeker belangrijk om deze bevolking te dienen, ze hebben betere producten nodig. En ik denk dat fintech-bedrijven zoals die van jou iets bieden dat dat gewoon niet was. Niets van dit spul was tien jaar geleden beschikbaar, dus ga zo door met het goede werk.

Peter Renton  27:46

Hartelijk dank voor je komst naar de show, Julie.

Julie Szudarek  27:48

Bedankt!

Peter Renton  27:50

Nou, ik hoop dat je genoten hebt van de show. Heel erg bedankt voor het luisteren. Ga je gang en geef de show een recensie op het podcast-platform van je keuze en vertel het aan je vrienden en collega's. Hoe dan ook, op dat punt zal ik afmelden. Ik stel het zeer op prijs dat je luistert, en ik zie je de volgende keer. Doei.

  • Peter RentonPeter Renton

    Peter Renton is de voorzitter en mede-oprichter van Fintech Nexus, 's werelds grootste digitale mediabedrijf gericht op fintech. Peter schrijft sinds 2010 over fintech en hij is de auteur en bedenker van de Fintech één-op-één podcast, de eerste en langstlopende fintech-interviewserie.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

spot_img

Laatste intelligentie

spot_img