Zephyrnet-logo

Jeffrey Rogers, president en CEO van LiftForward over embedded lending

Datum:

Geniet je van onze podcasts? Mis toekomstige afleveringen niet! Druk dan op die abonneerknop AppleSpotifyYouTube, of je favoriete podcastplatform om op de hoogte te blijven van onze nieuwste inhoud. Bedankt voor je ondersteuning!

Jeffrey Rogers, president en CEO van LiftForwardJeffrey Rogers, president en CEO van LiftForward
Jeffrey Rogers, president en CEO van LiftForward

Embedded Finance is een term die nog maar relatief kort bestaat. Maar sommige fintech-bedrijven hebben diensten gecreëerd die jarenlang in niet-financiële bedrijven zouden kunnen worden ingebed. Het begon eigenlijk in de betalingswereld en werd een onderdeel van de kredietverlening. Voordat embedded lending bestond, noemden we het vaak lending-as-a-service. Een van de pioniers van embedded lending is dat wel LiftVooruit.

Mijn volgende gast op de Fintech One-on-One podcast is Jeffrey Rogers, de CEO en oprichter van LiftForward, een embedded lending fintech die al bestaat sinds 2013. Ze hebben een fascinerend verhaal en zouden het record kunnen hebben voor de jongste fintech om mee samen te werken met een van de technische reuzen.

In deze podcast leer je:

  • Het oprichtingsverhaal van LiftForward.
  • Hoe een klein fintech-bedrijf Microsoft binnenhaalde.
  • Hoe hun veelzijdige relatie met Microsoft werkt.
  • Hoe kredietverstrekkers bij dit proces worden betrokken.
  • Details van hoe alle verschillende partijen samenkomen.
  • De demografische veranderingen die hun bedrijf drijven.
  • De verschillende soorten betalingsplannen en abonnementen die ze aanbieden.
  • Wat het Mastercard Engage-partnernetwerk is en hoe LiftForward erbij betrokken is.
  • Wat merken willen zien als het gaat om embedded lending.
  • Hoe LiftForward geld verdient.
  • De veranderingen die ze moesten doorvoeren om al heel vroeg een internationaal bedrijf te worden.
  • De schaal waarop LiftForward zich vandaag bevindt.
  • Waar ze zich dit jaar op richten als het om nieuwe markten gaat.
  • Jeffrey's visie op de toekomst van LiftForward.

Lees hieronder een transcriptie van ons gesprek.

Peter Renton  00:01

Welkom bij de Fintech One-on-One-podcast. Dit is Peter Renton, voorzitter en mede-oprichter van Fintech Nexus. Ik doe deze show sinds 2013, wat dit de langstlopende één-op-één interviewshow in de hele fintech maakt. Bedankt dat je met mij meegaat op deze reis. Als je deze podcast leuk vond, bekijk dan onze zustershows The Fintech Blueprint met Lex Sokolin en Fintech Coffee Break met Isabelle Castro, of luister naar alles wat we produceren door je te abonneren op het Fintech Nexus podcastkanaal.

Peter Renton  00:31

Voordat we aan de slag gaan, wil ik u herinneren aan onze uitgebreide nieuwe service. Fintech Nexus News behandelt niet alleen de grootste fintech-nieuwsverhalen, onze dagelijkse nieuwsbrief bezorgt elke ochtend de belangrijkste fintech-verhalen in uw inbox, met speciaal commentaar op het belangrijkste verhaal van de dag. Blijf op de hoogte van fintech-nieuws door u te abonneren op news.fintechnexus.com/subscribe.

Peter Renton  01:09

Vandaag ben ik blij om Jeffrey Rogers op de show te mogen verwelkomen, hij is de CEO en oprichter van LiftForward. Nu is LiftForward een super interessant bedrijf. Ze hebben deze fintech-infrastructuur gecreëerd die feitelijk een ingebedde financiering is voor merken, handelaars en banken, en die partijen samenbrengen in een verenigd systeem. Het is niet makkelijk. Wat hij duidelijk en gedetailleerd beschrijft, hoe hij dat kan doen. En met enkele van de toonaangevende merken wereldwijd waarmee ze vandaag de dag samenwerken, praten we uiteraard over hoe dat allemaal werkt. We praten over de demografische veranderingen in de wereld en hoe dat de manier verandert waarop consumenten dingen kopen en de impact die dat heeft op LiftForward. Dan praten we over hun partnerschap met MasterCard, en wat dat betekent, we praten over hun internationale activiteiten en hoe ze al heel vroeg in hun ontwikkeling internationaal zijn gegaan, en wat dat destijds voor hun bedrijf betekende, wat het nu betekent. We praten uiteraard ook over hoe ze geld verdienen, de schaal waarop ze zich bevinden. En Jeffrey geeft zijn visie op de toekomst van het bedrijf. Het was een boeiende discussie. Ik hoop dat je geniet van de show.

Peter Renton  02:24

Welkom bij de podcast, Jeffrey.

Jeffrey Rogers  02:26

Geweldig. Bedankt, Petrus. Bedankt dat ik hier mocht zijn.

Peter Renton  02:28

Graag gedaan. Laten we dus beginnen door de luisteraars wat achtergrondinformatie over jezelf te geven. Ik weet dat je LiftForward al een tijdje doet. Maar vertel ons daarvoor enkele hoogtepunten uit uw carrière.

Jeffrey Rogers  02:41

Het is een tijdje geleden, het is een beetje een reis geweest. Het bedrijf bestaat al meer dan 10 jaar. Maar daarvoor heeft het een behoorlijk gemengde achtergrond, ik heb een mix van, buiten ondernemerschap, recht en financiën. Ik ben dus eigenlijk een JD/MBA. Eigenlijk had hij een korte periode als advocaat bij een bank gewerkt. En daarna stapte ik over naar investment banking, werkte een paar jaar op Wall Street voordat ik mijn passie vond: bedrijven bouwen.

Peter Renton  03:08

Oké. Waarom vertelt u ons niet wat de aanleiding is om LiftForward nu meer dan 10 jaar geleden te lanceren. Wat is het oprichtingsverhaal?

Jeffrey Rogers  03:16

Ik leidde destijds een behoorlijk groot bedrijf. En dit was tijdens een grote liquiditeitscrisis in het land. En de banken begonnen zich terug te trekken, alleen maar omdat er niet veel... Banken werden erg conservatief. En dit was ongeveer op het hoogtepunt van de fintech-boom, toch? Het is een soort van reden dat veel bedrijven zoals LiftForward naar buiten kwamen om te proberen die leemte op te vullen door financiering te verstrekken aan zowel consumenten als kleine bedrijven. En toen we uitkwamen, probeerden we ons destijds te concentreren op kleine bedrijven, want als je je herinnert dat dit in 2013 was, was er al veel actie rond de consument. En we zagen dat kleine bedrijven nog steeds een manier nodig hadden om efficiënt en efficiënt aan kapitaal te komen. En er waren een aantal bedrijven zoals OnDeck, die een soort financieringsplatform hadden waarop kleine bedrijven rechtstreeks een aanvraag konden indienen. Maar we probeerden iets anders te doen, waarbij we wilden samenwerken met OEM's en fabrikanten die daadwerkelijk tools en apparaten aan kleine bedrijven leverden, en probeerden financiering te vinden rond de vraag: hoe kunnen we deze tools in hun handen krijgen voor een financieringsmechanisme, maar in een tijd die het u zou kosten om een ​​consument te verzekeren. Dus eigenlijk het toevoegen van technologie, rond financiering, werken met OEM's. Dat is eigenlijk de grootse visie van hoe we zijn begonnen. En toen we er dieper in doken, leerden we dat rond dit hele ecosysteem van het verstrekken van financiering binnenin, met OEM's. Veel hiervan wordt gedaan via leveranciers of detailhandelaren, en er was een hele behoefte aan een technische oplossing waarin alle geïnteresseerde partijen echt konden worden geïntegreerd, zodat u een vlotte transactie kunt hebben. En dat heeft ons echt snel vooruit gebracht naar waar we nu zijn.

Peter Renton  05:16

Rechts. Rechts. Dat is interessant, want ik herinner me dat toen we jullie voor het eerst tegenkwamen, ik denk dat het eigenlijk Geoff Miller van GLI was, dat is een knaller uit het verleden, ik weet het. Ik denk dat hij de persoon was die ons oorspronkelijk heeft geïntroduceerd, maar jij deed, zoals ik al zei, de markt voor kleine bedrijven. Het was dus heel interessant om je de afgelopen tien jaar te zien evolueren. Dus misschien kun je een beetje praten over wat vandaag de dag de kernproductsuite is? Wat bied je eigenlijk aan?

Jeffrey Rogers  05:44

Weet je, Peter, misschien kunnen we een back-up maken en een case study nemen.

Peter Renton  05:48

Zeker.

Jeffrey Rogers  05:49

Eén van onze grotere, grootste klanten, Microsoft, was al jaren klant, maar wij hebben een aantal programma's bij hen. Maar een van de recentere was met een divisie genaamd Xbox, die veel mensen misschien kennen van de gaming-industrie, maar ze hebben een gaming-apparaat. Ze hebben ook software, ze hebben accessoires. En voordat we langskwamen, werd de Xbox gewoon via retailers verkocht. En als de detailhandelaar financiering aanbood, geweldig, maar ze wisten niet echt hoe de klant, de eindklant, het product zou kunnen consumeren als ze een vorm van financiering wilden. Dus zeiden ze dat we daar de controle over wilden overnemen, omdat ze echt gaven om de klantervaring en hoe ze het product thuis kregen, hoe ze het gebruikten en hoe ze ervoor betaalden. Dus ik zei dat we een abonnement gingen samenstellen, maar we zijn een multinationaal bedrijf. Dus we gaan dit in eerste instantie samenbrengen in 15 landen. We hebben dus een technische oplossing nodig waarmee de klant, ongeacht of hij zich in Zweden, Italië of de VS bevindt wanneer hij zich aanmeldt, dezelfde ervaring heeft. Maar in die ervaring willen we dat er één is – dat de verschillende accessoires die we over de hele wereld verkopen, die ze kunnen bevestigen, twee – dat ze hiervoor financiering kunnen krijgen. En we gaan dicteren hoe we willen dat die financiering er over de hele wereld uitziet. En drie: zodra ze die machine aansluiten, wordt alle software die bij het abonnement hoort, digitaal gekoppeld. En dat is wat we in wezen hebben geleverd. Dus dat was een beetje de behoefte. En dan is de oplossing, weet je wat we nu noemen, laten we een beetje vooruitspoelen, een ingebed financieel platform. Dus wat we doen, dus voor elke retailer waar ze Xbox verkopen, gaan we het integreren met de retailer. Voor elke regio waarin ze zich bevinden, integreren we het met een bank of meerdere banken die deze transacties financieren. En dan wordt voor elke derde partij die die transactie moet uitvoeren, bijvoorbeeld als abonnement verkocht. Het is dus de bedoeling dat je dit apparaat 24 tot 34 maanden in bezit hebt, je stuurt het terug. En dan krijgt u voor de nieuwe versie van dat model een nieuw apparaat. Dus de 3PL die dat apparaat terugneemt, is ook geïntegreerd in ons platform. Al deze informatie stroomt dus naar alle partijen wanneer zij die nodig hebben. Maar iedereen krijgt dezelfde informatie. En de klant heeft over de hele wereld dezelfde ervaring als hij het product consumeert.

Peter Renton  08:20

Dat is fascinerend. Dat is fascinerend. Kunnen we even een back-up maken? En ik ben benieuwd hoe je bij Microsoft terecht bent gekomen. Je bent een klein bedrijf, Microsoft is een van de grootste bedrijven ter wereld. Hoe kun je ze overtuigen om met een klein fintech-bedrijf in zee te gaan?

Jeffrey Rogers  08:37

Ja, nou, we zijn niet begonnen met Xbox. We zijn begonnen met een kleiner apparaat en Microsoft, en het soort, wat hun oppervlakteproduct is

Jeffrey Rogers  08:45

Weet je, Microsoft had destijds 100 winkels in de VS, en ze hadden er ook één in Groot-Brittannië. En dus hebben we onze technische oplossing in die winkels geïntegreerd. Maar ze stuurden in wezen een RFP en gingen naar hun kiezers om de beste technische oplossing te vinden. En gelukkig, weet je, hebben we gewonnen. Ik denk dat veel ervan in het begin was, vooral sinds we begonnen, dit was allemaal in 2013. We waren in staat een soort flexibele oplossing te bouwen voor wat ze wilden, in plaats van iemand die iets out-of-the-box had. dat paste niet. En van daaruit hebben we ons een beetje in deze ingebedde financiering voor leningen gevormd, als je wilt. We hebben geleerd dat we nu een kernsoftwareplatform kunnen bouwen dat voor bijna elk merk werkt.

Peter Renton  08:45

Ik herinner me.

Peter Renton  09:39

Al deze transacties moeten een geldverstrekker achter zich hebben. Komt u een beetje binnen met dit pakket dat toegang tot bankfinanciering of een ander soort financiering omvat?

Jeffrey Rogers  09:51

We kunnen. Nu we een aantal kredietverstrekkers over de hele wereld op het platform hebben, kan dat. Bij sommige merken waarmee we werken, willen ze doorgaans hun eigen kredietverstrekkers. En soms gebeurt het met een RFP. Voor IKEA werkten we bijvoorbeeld samen met RBC en Canada. We hebben die RFP gewonnen, maar dat is een situatie waarin IKEA RBC, de partner van RBC in Canada, voor die transactie wilde. Dus ik zeg dat het varieert, we kunnen de bank meenemen, maar bij veel van de merken waarmee we werken, hebben ze al relaties met banken, dus brengen ze die mee.

Peter Renton  10:32

Rechts. Oké. Oké. En dus lijkt het mij een complexe oplossing, omdat je aan de ene kant Microsoft hebt en aan de andere kant de detailhandelaar, waar ze het product daadwerkelijk kopen. die hun eigen systemen hebben. En dan heb je de kredietverstrekker aan de achterkant. Ik bedoel, moet je al deze stukjes bij elkaar gaan zoeken? Ik bedoel, hoe komt het allemaal samen?

Jeffrey Rogers  10:57

Dus weet je, we werken met de technische teams, en voor de detailhandelaren waarmee we werken, is er een enorm technisch team dat deze programma's integreert. Bij de bank is er een technisch team waar we mee samenwerken. re, en met sommige banken waarmee we nauw samenwerken, zoals, weet je, een Citizens of een RBC, werken onze technische teams voortdurend samen, verbeteren het product en voegen nieuwe toe, en voegen nieuwe programma's toe. Dus weet je, ik zou zeggen dat voor een groot deel hiervan het harde werk al is gedaan. Want als je eenmaal de integratie hebt, en die is er, dan is het nu goed. Nu is er altijd een upgrade en kunnen er dingen veranderen. Maar het was moeilijk om die eerste integraties binnen te krijgen, maar net als veel grote retailers over de hele wereld hebben we die integratie voltooid.

Peter Renton  11:42

Rechts. Oké. Het is interessant voor mij, omdat je, met je embedded financiële producten, bijna een soort abonnementsproduct bent dat je hier aanbiedt. Veel van de nieuwe generatie zijn gewend aan het betalen van abonnementen, die niet per se graag met een creditcard betalen. Ik zou graag jouw visie willen horen op de demografische veranderingen die de groei aandrijven van wat jullie doen.

Jeffrey Rogers  12:05

Het is deels financieel. Maar een ander deel is ook dat het gewoon een mentaliteitsstandpunt is: voor items boven een bepaald bedrag zien ze gewoon niet in waarom ze het volledige bedrag ervoor moeten betalen, toch? Zelfs als het om een ​​apparaat gaat waarvoor ze willen betalen, beschouwen ze het als een dienst. Ze willen dus gewoon betalen voor het apparaat en de service die daarbij hoort, en op maandelijkse basis betalen. Dat is echt wat bepaalt hoe ze het willen consumeren. En als je kijkt, zul je aan het einde van dit jaar een aantal zien, bijvoorbeeld voor consumententransacties online zullen we ruim 6 biljoen dollar bereiken. Het is absoluut enorm. Als je naar de MKB-wereld kijkt, en dit is het MKB als ze kopen met een of andere vorm van financiering, sommigen noemen het device-as-a-service, maar het is ook een abonnement, je kijkt naar meer, weet je, $300 miljard. Dus die cijfers, en die aantallen groeien met, je weet wel, geweldige clips. Weet je, aan de MKB-kant is het 40% aan een CAGR, en dan weet je, 100% aan de consumentenkant. Dus veel daarvan drijft een behoefte, je kent abonnementen en maandelijkse betalingen. En om het even duidelijk te maken, Peter, ons platform, echt, als je naar al deze leningen op afbetaling kijkt, en dan onder leningen op afbetaling, kun je nu kopen, later betalen, waarbij je alleen die kleinere termijn betaalt, rechts? Het zijn drie of vier betalingen, of je kunt zogenaamde gesplitste betalingen krijgen, algemene financiën, waar je die hebt, het kan een langere termijn zijn, maar je gaat geen apparaat bezitten. En dan, weet je, bij het derde abonnement hebben we het abonnement geplaatst, waarbij je, omdat je voor een bepaalde termijn betaalt, aan het einde een apparaat wilt retourneren en het proces helemaal opnieuw wilt beginnen.

Peter Renton  13:48

Doe jij dat allemaal?

Jeffrey Rogers  13:49

Ja, dat doen we, dat doen we allemaal. Dus afhankelijk van de klant is er misschien geen abonnement nodig. Het is meer gewoon een financiering. Dus het werk dat we met RBC doen met IKEA is gewoon financieel, waarbij Xbox een abonnement is.

Peter Renton  14:08

Ik ben geïnteresseerd in uw partnerschap met MasterCard. Ik zag dat u deel uitmaakt van het Engage-partnernetwerk. Misschien kun je uitleggen wat dat is en waarom het belangrijk is.

Jeffrey Rogers  14:20

Zeker, MasterCard probeert hier twee problemen voor de banken op te lossen. Dit is dus eigenlijk een reactie op de hausse in 'koop nu, betaal later'. Maar het is echt weer uitgebreid, zoals ik probeerde uit te leggen, met termijnen, omdat het nu kopen en later betalen omvat, maar het kan ook voor langere termijnen zijn. Zoals we weten zijn er bedrijven als Klarna en Affirm. Ze hebben uitstekend werk verricht door een product 'koop nu, betaal later' aan te bieden in hun eigen in-app-aankoopervaring. En dan kunnen sommige creditcarduitgevers een posttransactie, termijnbetaling, aanbieden. product ook. Dus nadat u een creditcardtransactie heeft uitgevoerd, ziet u dit waarschijnlijk soms op uw rekening staan. U kunt het in vier of vijf termijnen betalen in plaats van alles in één keer en soms rentevrij te betalen. En wat MasterCard Installments doet, is dat banken het op het verkooppunt of in de voorverkoop kunnen aanbieden. Je ziet het nu bijvoorbeeld niet vaak, maar je zult zien dat wanneer je met een creditcard naar een winkel veegt, deze naar voren komt en je opties geeft om het als een gewone creditcardbetaling te doen, of u kunt betalen in één, twee, drie, vier, twaalf betalingen. En je kunt bij het verkooppunt kiezen of je het wel of niet wilt opsplitsen. Het andere dat de oplossing biedt, is dat als je wilt, als banken dat hebben gedaan, je een programma wilt samenstellen met hun bestaande klanten. Stel dat ze 10,000 klanten hebben en ze zeggen, en ze kunnen naar hen toe gaan en zeggen: Hé, jullie hebben allemaal een krediet ter waarde van $ 5,000 en jullie kunnen, je weet wel, welke zes maanden dan ook, betalen, zonder rente, en jij bij deze detailhandelaren kunnen winkelen, dan biedt dit product hen daartoe de mogelijkheid. Dus MasterCard bouwde deze technologie-bocht waarmee je dit op het verkooppunt kunt doen, en ze begonnen het gevoel te krijgen en besloten toen dat het gemakkelijker was in plaats van dat banken rechtstreeks in MasterCard zouden integreren om dit te doen, dat als ze technologiepartners hadden om hen daarbij te helpen dit. Dus hebben we ons technologieplatform vervolgens geïntegreerd in MasterCard, en vervolgens kunnen banken integreren in LiftForward. En het bespaart hen ongeveer 80% van de integratietijd om deze producten aan te bieden.

Peter Renton  16:40

Oké, interessant. Met welke banken werkt u dan samen?

Jeffrey Rogers  16:45

MasterCard. We hebben er geen, er zijn er momenteel een paar in transitie, we hebben er momenteel niet veel die openbaar zijn. Maar RBC en Citizens, we hebben programma's buiten het MasterCard-programma waarmee we werken. Maar aan de kant van MasterCard bevindt dat zich nog in de beginfase, dus we hebben nog geen aankondiging gedaan over wie als eerste naar buiten komt met dat product.

Peter Renton  17:06

Ik wil het dus hebben over embedded finance, want dat was iets wat nog niet echt aan de orde was toen je dit bedrijf startte. En nu is het top of mind voor banken, voor fintech-bedrijven en ook voor merken. En ik ben benieuwd, in je gesprekken nu, vergeleken met hoe ze vijf jaar geleden waren: ga je uit? Zoals ik op uw website kijk, vermeldt uw startpagina embedded financiën, rechts, vooraan en in het midden. Vindt die boodschap nu weerklank bij niet-financiële bedrijven? Snappen ze daar wat je bedoelt?

Jeffrey Rogers  17:42

Ja, ik weet het, ik denk nog steeds dat het een term is die, weet je, heel bekend is in onze wereld van fintech. Dus ik denk dat we nog een tijdje nodig hebben voordat die term, weet je, als iemand naar die term kijkt, en zij en zij het lezen, en ze beseffen: oké, dit is waar ze het over hebben. En zelfs binnen embedded finance concentreren we ons op de kredietverlening, maar je weet wel, het betekent nog steeds een paar andere dingen, toch? Het kunnen bedrijven zijn die verzekeringen verkopen, het zou een detailhandelaar kunnen zijn die bankdiensten aanbiedt buiten wat ze normaal gesproken via een andere derde partij doen. Dus zelfs die term bevat veel. Dus ik denk dat we nog steeds een manier hebben om dat een begrip te laten worden. Maar wat we willen dat mensen zich realiseren is dat er in de aankoopstroom, wanneer je goederen en diensten koopt, in de toekomst vanuit ons standpunt een soort ingebedde kredietverlening zal plaatsvinden, toch? Dus, weet je, ons overkoepelende doel, en wat we in het algemeen willen zien, is dat alles wat je voor een bepaald bedrag koopt, natuurlijk logisch is, dat je de mogelijkheid hebt om in de loop van de tijd te betalen, en om in maandelijkse termijnen te betalen. En we willen die technische laag bieden, zowel aan retailers, banken als fabrikanten om dat mogelijk te maken, want dat is de trend van, weet je, niet alleen van technologische producten, maar we zien het ook bij woningverbetering, we zien het. op het gebied van reizen. Het is duidelijk dat electieve medische zorg al een tijdje bestaat, maar de manier waarop het wordt aangeboden is nog steeds erg onhandig. Dus, weet je, ons doel is om dat gemakkelijker te maken door middel van technologie.

Peter Renton  19:21

Oké, dus ben je een SaaS-bedrijf? Wat is uw bedrijfsmodel? Brengt u transactiekosten in rekening? Originatiekosten, wat kost dat? Hoe verdien je geld?

Jeffrey Rogers  19:30

Ja, we verdienen geld met transactiekosten die via het platform binnenkomen. We zijn een beetje een SaaS, een SaaS-model. Het belangrijkste, het grootste deel van de kosten zijn de transactiekosten die binnenkomen.

Peter Renton  19:44

Gotcha, gotcha. Oké. Dus ik wil terugkomen op iets waar je het over had toen je het eerder over Microsoft had, en je zei dat ze dit in 15 landen wilden uitrollen en het leek erop dat je behoorlijk in de internationale wereld werd geduwd. , vrij vroeg. Ik wil dat je doorneemt en ons vertelt hoe dat is. Ik bedoel, je was duidelijk gemotiveerd bij zo'n grote klant, maar hoe kon je in je begindagen een niveau hoger komen om de uitbreiding buiten de VS aan te kunnen?

Jeffrey Rogers  20:15

We hebben op dat moment veel transities doorgemaakt, omdat we een aantal keuzes moesten maken. En dit was een van de dingen die het was: ermee rijden. En een van de dingen die u zich destijds misschien herinnert, is dat we deze transacties ook zelf financierden. Dus leenden we vroeger van vermogensbeheerders en hedgefondsen, en financierden we deze transacties. Maar weet je, tenzij je dit op een of andere grote schaal gaat doen, zijn dit soort kredietfondsen heel moeilijk te beheren. En we waren ook erg, weet je, we zaten opgesloten. Dus veel van onze fondsen worden goedgekeurd voor het soort waar u aan de top opereert. We konden dus geen geld lenen buiten de VS. We konden dus geen transacties buiten de VS financieren, maar we gaan buiten de VS. Dus als we deze kredietfaciliteiten zouden krijgen, werden het eigenlijk twee zaken. Dus hebben we uiteindelijk de keuze gemaakt om de kredietfaciliteiten achterwege te laten en in plaats daarvan samen te werken met banken en financiële instellingen. En het was een stap die we moesten maken als we internationaal wilden worden, en het was, weet je, een van de beste dingen die we hebben gedaan, dus daarvoor was veel verandering nodig. Want weet je, als je eenmaal een kredietfonds hebt, heb je ook al het personeel en de controles die je normaal gesproken zou hebben als je, je weet wel, transacties financiert, en dat we daar uit moesten stappen, en Voeg dan meer ingenieurs toe om technologie te bouwen, meer mensen die internationale betrekkingen en internationale transacties met internationale bedrijven aankunnen. Dat was dus een grote transitie voor ons. Maar dat was nodig voor ons om een ​​compleet softwarebedrijf te zijn, en wel in dit soort ruimte. En weet je, het heeft ons ook op een goed traject gezet.

Peter Renton  22:07

Dus werkte u samen met internationale banken? Of moest je in elk van de verschillende landen naar lokale banken gaan? Of hoe werkte dat?

Jeffrey Rogers  22:15

Ja. Dus internationale banken, en dan, weet je, met United werken we samen, we werken zelfs met Klarna, in een paar landen, BNP, wat, weet je, in meerdere landen, dus we moesten wel met een aantal internationale banken samenwerken lokaal, maar we werken vooral samen met de grotere banken.

Peter Renton  22:36

Oké, dus kun je ons een idee geven van de schaal waarop jullie vandaag zijn? Groei je? Waar ben je?

Jeffrey Rogers  22:43

Wij groeien. Ik bedoel, als je terugkijkt op COVID, was COVID een gekke tijd, toch? Omdat ik denk dat veel bedrijven, als ze het overleefden, een gekke piek hebben meegemaakt, er gebeurt niets, en dan, oké, de wereld komt terug, en je hebt een gekke piek, en dan wordt het weer langzamer. En dus zien we nu weer een soort groei, maar er is nog steeds veel onzekerheid in de wereld. Dus wat ons bedrijf nu drijft, is gewoon uitbreiding. En ik zou zeggen dat de kiezers doorgaans, of het nu banken, detailhandelaren of merken zijn die de noodzaak zien om dit aan te bieden, over de hele wereld. Dus weet je, als je naar vorig jaar kijkt, hadden we ongeveer 1 miljard, ik zou zeggen 1 miljard GMS die via onze software over de hele wereld gingen, en als je ons opsplitst, zou ik zeggen dat we dat zijn, ik denk dat we dat waarschijnlijk zijn 50/50 VS en dan, weet je, buiten het land. En dan denk ik dat we, naarmate we dit jaar doorgaan, waarschijnlijk meer buiten het land zullen zijn dan in de VS, alleen maar omdat de expansie daar groter is. Maar ik denk dat we dat wel zullen doen, ik zou zeggen 75% van wat we vorig jaar hebben gedaan.

Peter Renton  23:58

Rechts. En dus is Microsoft vandaag de dag nog steeds een grote partner?

Jeffrey Rogers  24:01

Zij zijn. Toen we in 2013 met hen begonnen, hadden we één programma met hen. En nu hebben we er drie, dat zijn drie verschillende groepen die, je weet wel, totaal drie verschillende producten verkopen. Ze zijn dus nog steeds behoorlijk belangrijk, en die relatie blijft ook groeien.

Peter Renton  24:19

Dus concentreer je je dan op zulke grote multinationale bedrijven, of ik bedoel, denk je na over waar je bent, waar je nieuwe klanten probeert te krijgen? En er zijn niet veel Microsoft's in de wereld. Je weet dat er veel merken zijn, uiteraard, veel mensen zouden de infrastructuur kunnen gebruiken die je hebt gebouwd. Waar concentreer je je op?

Jeffrey Rogers  24:38

We hebben nog steeds een paar grote merken die we moeten doornemen en een aantal die dit jaar aan boord komen. Maar je hebt gelijk. Dus we waren in staat om dit soort plug-and-play-technologie te bouwen, die niet veel integratie vereist. Dat soort, dat noemen ze tweedelijnsretailers, of fabrikanten kunnen gebruiken, die schaalgrootte mogelijk maken. Sommige van de andere dingen die we doen, doet Peter, en je zult binnenkort een aankondiging zien verschijnen, maar we integreren onze oplossing in andere, ik zou zeggen veel grotere bedrijven die een volledig pakket aan softwarediensten hebben. Dus ze zullen ons aansluiten op, weet je, een netwerk van, je weet wel, duizenden detailhandelaren waar je LiftForward kunt inschakelen, als je het nodig hebt. Dat gaat ons dus veel schaal bieden naarmate we verder komen.

Peter Renton  25:30

En wat is jouw visie op de toekomst van LiftForward? Ik bedoel, je zit op een geweldige plek, je hebt echt interessante technologie. Maar waar ga je heen op de langere termijn?

Jeffrey Rogers  25:40

Je zult dit jaar een aantal aankondigingen zien verschijnen, waarin we nieuwe landen betreden, weet je, grote landen waar we zijn, waar we nog niet eerder zijn geweest, we zijn er nog niet geweest. aangekondigd, maar we bouwen het product nu daar, in samenwerking met klanten. Op de lange termijn, weet je, zal ik een taglijn maken en we hebben hem aan, ik kijk naar dit soort oude T-shirts die we lang geleden hebben gemaakt. Maar er staat dat we producten omzetten in diensten. En weet je, best wel, en dat hadden we al in 2013, voordat dit allemaal kwam. En we begonnen daar opnieuw naar te kijken en dat terug te plaatsen. We beginnen, je moet teruggaan en een paar nieuwe T-shirts maken, want het komt nu op de voorgrond. Maar over het algemeen is de visie dat, weet je, de meeste producten, weet je, meer dan $ 300 kosten, of dat het via LiftForward wordt aangeboden voor een soort maandelijkse prijs. Wij willen het platform zijn waar dit allemaal doorheen gaat. Voor ons draait het dus allemaal om schaalgrootte.

Peter Renton  26:42

Klinkt logisch. Nou, het is een fascinerend verhaal. Jeffrey, we moeten het daarbij laten. Ik waardeer het enorm dat je vandaag naar de show komt. Hartelijk bedankt,

Jeffrey Rogers  26:49

Peter, bedankt dat je mij hebt. Fijn je weer te zien.

Peter Renton  26:53

Nou, ik hoop dat je genoten hebt van de show. Heel erg bedankt voor het luisteren. Ga je gang en geef de show een recensie op het podcast-platform van je keuze en vertel het aan je vrienden en collega's. Hoe dan ook, op dat punt zal ik afmelden. Ik stel het zeer op prijs dat je luistert, en ik zie je de volgende keer. Doei.

  • Peter RentonPeter Renton

    Peter Renton is de voorzitter en mede-oprichter van Fintech Nexus, 's werelds grootste digitale mediabedrijf gericht op fintech. Peter schrijft sinds 2010 over fintech en hij is de auteur en bedenker van de Fintech één-op-één podcast, de eerste en langstlopende fintech-interviewserie.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

spot_img

Laatste intelligentie

spot_img