Zephyrnet Logosu

Jacob Haar, Community Investment Management (CIM) Kurucu Ortağı ve Yönetici Ortağı, etkili borç yatırımı hakkında

Tarih:

Podcast'lerimizi beğeniyor musunuz? Gelecek bölümleri kaçırmayın! Lütfen abone ol butonuna basın AppleSpotifyYouTubeEn son içeriğimizle güncel kalmak için en sevdiğiniz podcast platformunu veya en sevdiğiniz podcast platformunu ziyaret edin. Desteğin için teşekkürler!

Jacob Haar, Kurucu Ortak ve Yönetici Ortak, Topluluk Yatırım Yönetimi (CIM)Jacob Haar, Kurucu Ortak ve Yönetici Ortak, Topluluk Yatırım Yönetimi (CIM)
Jacob Haar, Kurucu Ortak ve Yönetici Ortak, Topluluk Yatırım Yönetimi (CIM)

Geçtiğimiz bir buçuk yıl boyunca fintech'te hisse senedi yatırımcılarının geri çekilmesi ve bu ortamda para toplamanın ne kadar zor olduğu hakkında bitmek bilmeyen konuşmalar oldu. Borç yatırımı ortamı hakkında daha az konuşuluyor.

Bu yüzden Kurucusu ve Yönetici Ortağı Jacob Haar'ı getirmek istedim. Toplumsal Yatırım Yönetimi (CIM), gösteriye geri döndü (daha önce konuk oldu) 2015 ve 2020). Neredeyse on yıldır fintech'te borç yatırımcısı olarak çalışıyor ve yalnızca Amerika Birleşik Devletleri'nde değil, dünya çapında giderek artan bir şekilde fintech kredileri konusunda derin bir deneyime sahip.

Bu podcast'te şunları öğreneceksiniz:

  • Bugün CIM'i nasıl tanımlıyor?
  • Salgının onlar için nasıl bir sonuç verdiği.
  • Bugün fintech'in hangi alanlarını en ilginç buluyor?
  • Hangi ülkelere odaklanmış durumda.
  • CIM'in kapattığı bazı yeni anlaşmalara örnekler.
  • Sağladıkları tipik borç imkanlarının büyüklüğü.
  • CIM'in bugün yatırım kararı verirken dikkate aldığı faktörler.
  • Neden küçük işletme kredilerinin dışına çıkmaya karar verdiler?
  • Yatırımcıları finansal getiriye karşı etkiyi nasıl görüyor?
  • Camino Financial (podcast) arasındaki anlaşma nasıl? okuyun) ve Fonlama (podcast) okuyun) bir araya geldi.
  • Jacob'un küçük işletme kredilerinde şeffaflık ve buradaki düzenleyici hareket hakkındaki düşünceleri.
  • Fintech kredilerinin gerçek anlamda sahip olduğu önemli kilometre taşlarından bazıları

Aşağıdaki konuşmamızın metnini okuyun.

Peter Renton  00:01

Fintech Bire Bir podcast'ine hoş geldiniz. Ben Fintech Nexus'un Başkanı ve Kurucu Ortağı Peter Renton. Bu programı 2013'ten beri yapıyorum, bu da onu tüm fintech'teki en uzun soluklu bire bir röportaj programı yapıyor. Bu yolculukta bana katıldığınız için teşekkür ederim. Bu podcast'i beğendiyseniz, Lex Sokolin ile The Fintech Blueprint ve Isabelle Castro ile Fintech Coffee Break adlı kardeş programlarımıza göz atmalı veya Fintech Nexus podcast kanalına abone olarak ürettiğimiz her şeyi dinlemelisiniz.

Peter Renton  00:31

Başlamadan önce kapsamlı haber servisimizi hatırlatmak istiyorum. Fintech Nexus Haberleri yalnızca en büyük fintech haberlerini kapsamakla kalmıyor, günlük bültenimiz de her sabah en önemli fintech haberlerini günün en önemli haberiyle ilgili özel yorumlarla birlikte gelen kutunuza ulaştırıyor. News.fintechnexus.com/subscribe adresine abone olarak fintech haberlerinden haberdar olun.

Peter Renton  01:09

Bugünkü programda Jacob Haar'a tekrar hoş geldin demekten büyük mutluluk duyuyorum. Community Investment Management'ın kurucu ortağı ve Yönetici Ortağıdır. Şimdi Jacob'ı tekrar sahneye çıkarmak istedim çünkü CIM sadece bu ülkede değil, küresel çapta önde gelen borç yatırımcılarından biri haline geldi. Bu yıl özsermaye yatırımı hakkında biraz konuşmuş olsak da, borç konusunda pek bir şey yapmadık. Bu yüzden Jacob'ı bize borç yatırımındaki son durumu anlatması için çağırmak istedim. Coğrafi olarak odaklandığı alanlar nelerdir? Peki bugün fintech'in en heyecan verici alanları hangileri? Son zamanlardaki bazı anlaşmalarından ve yatırım kararının tartılmasında neler yapılması gerektiğinden bahsediyoruz. Ayrıca yakın zamanda Camino Financial ile Fundation arasında yapılan anlaşmadan da bahsediyoruz. Biliyorsunuz, Sorumlu İşletme Kredi Koalisyonu ve Kredi Vermede Küçük İşletme Gerçeği hakkında konuşuyoruz. Jacob, fintech kredilerinde son 10 yılı değerlendiriyor ve gelecek on yıla ilişkin öngörülerini aktarıyor. Büyüleyici bir tartışmaydı. gösteriyi beğeneceğinizi umuyoruz.

Peter Renton  02:23

Podcast'e tekrar hoş geldin Jacob.

Jacob Haar  02:25

Beni kabul ettiğin için teşekkürler, Peter.

Peter Renton  02:26

Memnuniyetle. Bu birlikte yaptığımız üçüncü şey; siz de çok seçilmiş bir azınlığın arasına katılıyorsunuz. Bunlardan üçünü birlikte yaptığım yalnızca üç veya dört kişi var. Yani fintech'te üç kez geri dönmek için doğru bir şeyler yapıyor olmalısınız. Her neyse, bugün CIM'i nasıl tanımladığınızla başlayalım. Ve belki bu tanım çerçevesinde yatırım tezinizden de bahsedebilirsiniz.

Jacob Haar  02:49

Beni kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederim, sanırım 10 yılı aşkın süredir ortalıkta olan nadir birkaç kişiden biri olmak, Fintech Nexus ve LendIt ile alanın liderlerinden biri olarak sizinle konuşmaya devam etmek harika ve müthiş. bundan önce.

Peter Renton  03:05

Tamam teşekkür ederim.

Jacob Haar  03:06

Topluluk Yatırım Yönetimi, sistemin bozulduğu kişilerin sıkıntılı noktalarını çözmeye çalışan fintech şirketlerine borç sermayesi sağlayan kurumsal etkili bir yatırım yöneticisidir. Ve bunu, kurucular ve girişimciler oraya gidip küçük işletmelere nasıl sermaye sağlanacağı, yetersiz hizmet alan topluluklara nasıl sermaye sağlanacağı, düşük maliyetli topluluklara nasıl sermaye sağlanacağı konusunda karşılaştığımız çeşitli farklı zorlukları çözmek için yenilik yapmaya çalışırken, borç sermayesini gösterip ölçeklendirerek yapıyoruz. gelir haneleri, sistemin bozulduğu öğrenciler. Ve bunu ABD'de yapıyorum ve son birkaç yıldır bunu, geçmişimin bulunduğu gelişmekte olan pazarlarda da yurt dışında yapıyorum.

Peter Renton  03:50

Tamam aşkım. Yani, en son konuştuğumuzda, 2020 yazında salgının tam ortasındaydı. Küçük işletmeler için bazı anlaşmalar yapmaya çalıştığınızı da biliyorum. Demek istediğim, küçük işletmelerin orada gerçekten çok ağır darbe aldığını unutmayın. Belki şimdi, üç buçuk yıl öncesine ait, inanması güç bir güncelleme sunabilirsiniz. Peki neden bize salgının CIM açısından nasıl bir sonuç verdiğini ve o zamandan beri neler yaptığınızı anlatmıyorsunuz?

Jacob Haar  04:19

Sanırım pandemi, konuştuğumuzda, tam kalbinde, birkaç aydır portföy şirketlerimizden biri olan Camino Financial ve küçük işletmelere yardım etmek için bir başka Fundation ile sahip olduğumuz ortaklıkları hızlandırıyorduk. Salgından etkilenen, salgından sağ kurtulan. Ve bu yıllarda olup bitenlere dönüp bakmanın gerçekten ilginç olduğunu düşünüyorum. Biliyorsunuz pandemi sürecinde ciddi bir kriz yaşadık ama bunların çoğu bizim hayal gücümüzdeydi değil mi? Aslında 2020 yılı Mart ve Nisan aylarında kayıp oranlarının kesinlikle korktuğumuz seviyelere geldiğini görmedik. Hatta sisteme gelen tüm teşvik paraları ve paralar, kayıpları inanılmaz düşük seviyelere indirdi. Yani aslında beklediğimiz zorluk ve sert darbe alan kredi ortamı hiçbir zaman gerçekleşmedi. Ve sanırım 3 yıl sonra sizin belirttiğiniz noktaya geldik, sanki potansiyel bir krizden diğerine geçmişiz gibi geliyor. Yani, biliyorsunuz, tecrit, COVID 19 salgını, küçük işletmelerin nasıl hayatta kalacağı ve bunu nasıl başaracağı, iş dünyasında kalabilmek için yapmaları gereken dönüşüm.

Jacob Haar  05:35

Aslında, toplumun ve ticaretin dijital dönüşümüyle ilgili tüm bu temalar, 10 yılı aşkın bir süredir bahsettiğimiz konular. Bu küçük işletmeler aslında bu şekilde hayatta kaldı. Dijital dünyaya daha fazla dahil olarak. Dolayısıyla tüm bu ürünlerin üzerine inşa edildiği altyapı esasen hızlandırıldı ve benimsenmenin önündeki engeller ortadan kalktı. Aynı zamanda, biliyorsunuz, biz o kadar çok yenilik gördük ki, yeterince hizmet alamayanların sıkıntılı noktalarını çözüyoruz. Artık bunlar, yetersiz hizmet alan müşterilerin, küçük işletmelerin vb. gerçekten sermaye alabilmesinin ana yollarından biri. Ve bu nedenle, pandemiden bu yana mevcut zorlu ortama rağmen fintech'in gerçekten ne kadar büyüdüğünü ve iyi performans gösterdiğini görmenin oldukça dikkate değer olduğunu düşünüyorum. Ve bu kesinlikle CIM için de aynıydı. Çok büyüdük. Pandemiden bu yana çalışmalarımız genişledi, ekibimiz üç katına çıktı. Ve tüm bu çözümlerin ne kadar meyve verdiğini ve desteğe, krediye, büyümeye ihtiyaç duyduğunu görmek çılgınca ama aynı zamanda gerçekten heyecan verici bir zamandı.

Peter Renton  06:42

Coğrafyaya değinmek istiyorum çünkü sizinle ilk tanıştığımda, ki bu yaklaşık 10 yıl önceydi, gelişmekte olan pazarlarda çok fazla zaman harcamaktan yeni çıkmıştınız ve başlangıçta CIM ABD'ye odaklanmıştı ama siz Açıkçası uluslararası deneyime ve gelişen pazar deneyimine sahipti. Peki şimdi küresel olarak baktığınızda, fintech ortamına baktığınızda, sizin için en ilgi çekici alanlar hangileri?

Jacob Haar  07:10

Sanırım ilk podcast'imizde biyografimin bir kısmını istemiştiniz. Sanırım size, Azerbaycan'da ve Kafkasya'da mültecilere kredi veren bir mikrofinans kurumu işleterek tüm bu işe nasıl başladığımı anlatmıştım, değil mi, ve geriye dönüp baktığımda aslında çok ileri gitmediğimi görüyorum, değil mi, çünkü yine de iş çok benzer. Mesela sonuçta sistemin işe yaramadığı nüfusun bir kısmına bakıyorsunuz. Aldıklarından daha iyisini hak ediyorlar. Ve onların seçenekleri yok. Kısmen bunun zorlayıcı olması ve onlar hakkında bilgi almak için onlara ulaşmanın gerçekten çok zor olması vs. nedeniyle. Ben Azerbaycan'dayken, çeşitli kredilerin nakit akışı bazlı sigortalanması için açık hava piyasalarına motosikletli kredi memurları gönderirdik. küçük işletmeler. Ve bu şekilde onlara başarılı bir şekilde borç verebilirsiniz. Elbette bunu yapmak inanılmaz derecede pahalı. Ve aslında bu portföylerdeki kayıp oranları oldukça düşüktü. Müşterilerle harika bir ilişki olduğu için, tüm bu çalışmalar nedeniyle iyi bir anlayıştı, ancak zaman içinde bu müşterilere ulaşmak ve hizmet vermeye devam etmek çok pahalıydı.

Jacob Haar  08:20

Ve böylece, CIM'e başladığımızda ve 2014'te tekrar yatırım yapmaya başladığımızda, sizin açınızdan ne yaptığımızı düşündüğümde, bu tamamen ABD'deki sorunlu noktaları teknoloji yoluyla çözmeye odaklanmış küçük bir işletmeydi. Ve bu endüstri çok değişti. Demek istediğim, Funding Circle ABD'nin Ekim ayında pazara girdiği ilk günlerden, sanırım 2013 yılının Ekim ayıydı, Lending Club'ın küçük bir işletme programı başlatmasına kadar, bildiğiniz gibi, desteklediğimiz ve büyüttüğümüz tüm bu çabalar Ekonomimizin geçirdiği tüm bu değişim, ticaretin e-ticarete dönüşmesi, ödemelerin dijital ödemeler haline gelmesi, tüm bunların temelini oluşturan, ödeme işlemcileri aracılığıyla inşa edilen bu altyapıya sahip olduğunuz bugünkü çalışma türü daha sonra müşterilere sahip oldukları çeşitli farklı düğümler aracılığıyla ulaşmak için çeşitli farklı yollar oluşturmaya başlamak ve bu dijital altyapıyla etkileşime girerek onları daha iyi anlamak için her türlü bilgiyi almak. Evet, kredi memurlarını motosikletlerle pazarlara göndermiyorsunuz, ancak bu müşteriler hakkında daha önce sahip olduğumuzdan daha iyi bir anlayış oluşturmak için tonlarca nakit akışı ve işlem verisi alıyorsunuz.

Jacob Haar  09:35

Ve şimdi bu müşterilere her türlü dijital ödeme yapılıyor ve bu da daha önce resmi olmayan müşteri türlerini resmileştiriyor. Bu arada, bu hem Amerika Birleşik Devletleri'nde hem de gelişmekte olan pazarlarda oluyor, değil mi? Ve tüm bunları dijital olarak yapabilme yeteneği, böylece çok pahalı bir şubeye veya başka türde fiziksel tuğla ve harç altyapısına ihtiyacınız olmaz, bu tür insanlara gerçekten kredi verebileceğiniz anlamına gelir. Ve böylece, gerçekten heyecan verici olan şeyin ne olduğunu düşünürsem, bunların hepsi, borç verme şeklimizin artık ticaretin, günlük hayatımızın içine yerleştirilmesi ve bundan daha önce bildiğiniz gibi insanların faydalanabilmesi için nasıl yararlanabileceğimizdir. Mesela Hindistan'da, yaz boyunca Hindistan'daydım, artık üç tekerlekli taksi yolculuğunuzu telefonunuzla QR koduyla ödeyebilirsiniz. Peki bunun anlamı nedir? Bu, üç tekerlekli bir sürücünün artık olduğu anlamına gelir, onlara ulaşıp iletişim kurabileceğiniz bir bağlantınız var, nerede olduklarına, ne zaman ödeme aldıklarına dair bilgilere sahipsiniz, tüm bu bilgiler sayesinde onları daha iyi anlayabilirsiniz, geri ödemeleri mahsup edebileceğiniz, hesaplarına aktarılan bir dizi dijital ödeme. Ve tüm bunları, topluluk içinde bu geniş ve pahalı ağa sahip olmak yerine, Bangalore veya Mumbai'deki bir merkez ofis aracılığıyla yapabilirsiniz. Bu her kullanım durumu için mükemmel değildir. Ancak insanların hem erişim hem de uygun fiyatlı tasarımlı ürünlere sahip olma biçimi önemli ölçüde değişti.

Peter Renton  11:06

Peki Hindistan'ın ötesinde büyük fırsatlar olduğunu düşündüğünüz diğer ülkeler hangileri? Görünüşe göre bir tür dijital ödeme altyapısına sahip olmanız gerekiyor, peki başka hangi ülkelerde fırsatları araştırıyorsunuz?

Jacob Haar  11:23

İşimizin üçte ikisi Amerika Birleşik Devletleri'nde. Ve ABD konusunda inanılmaz derecede heyecanlıyız. Bunun bir kısmı Amerika Birleşik Devletleri'nde işlerin ne kadar bozuk olduğunu gösteriyor, değil mi? Ve sanırım bu defalarca konuştuğumuz bir konu. Biliyorsunuz, ABD'deki insanların yarısı gelişmekte olan bir piyasada yaşıyor; bazen Avrupa'daki insanlar için bunu anlamak zor olabiliyor. Ama biliyorsunuz, sonuçta 400 dolardan az tasarrufa sahip olan kişiler arasında öyle büyük bir ayrım var ki, Amerikalıların %45'inin 400 doların altında birikimi var. Yani iflasa bir kriz kadar uzaktalar. Yani biliyorsunuz Amerika kesinlikle gelişmiş bir pazar, zengin bir pazar. Ancak birçok insan için bu, pek iyi işleyen bir pazar değil. Ve bankacılık sektörü onlara iyi hizmet vermiyor. Ve biliyorsunuz, ABD'de fintech tarafından oluşturulan uygun fiyatlı, sorumlu finansal hizmet türlerini oluşturmak için girişimcilere ihtiyaç duyan inanılmaz derecede çekici ve zorlayıcı bir pazarın var olduğunu düşünüyorum. Ve şunu söyleyerek bunu göz ardı etmek istemiyorum, bilirsiniz, diğer pazarlarda yeni ve parlak nesnelerin peşindeyiz.

Jacob Haar  12:31

Ancak piyasalara baktığınızda, Hindistan bunlardan biri, Endonezya başka bir tanesi; burada bir işlem yaptık ve daha fazlasını yapacağız. Latin Amerika'da da çok çalışıyoruz. Her şeyden önce, Meksika gerçekten ilgi çekici bir pazar, harika girişimciler, önemli risk sermayesi ve orada gerçekleşen bazı gerçekten müthiş yenilikler. Meksika'da beş işlem gerçekleştirdik, ayrıca Kolombiya, Şili ve Peru'da da işlemler gerçekleştirdik. Bu yüzden Latin Amerika'nın fintech'in büyümesi açısından gerçekten ilgi çekici bir örnek olmaya devam ettiğini düşünüyorum. Latin Amerika'da, Hindistan'da, Endonezya'da ve gireceğimiz diğer pazarlarda çok farklı olan şey, nüfusun büyük çoğunluğunun finansal hizmetlere erişiminin olmamasıdır. Ve öyle değil, dışarıda bırakılanlara erişim sağlamak için harika bir fırsat var, aynı zamanda bunu üretken bir şekilde yapmamız gereken ve altta yatan müşterilerin daha iyi performans göstermelerini sağlayacak bir sorumluluk da var. İnsanların daha önce erişime sahip olmayanları avlayabildiği sömürücü yerine bu finansal hizmetlerin bir sonucu.

Peter Renton  13:43

Tamam, son zamanlarda yaptığın bazı anlaşmalar hakkında konuşmak istedim. Hızlı bir Google araması yaptım ve sizin Zolve, Stori, R2, Flex, Amartha'da olduğunuzu gördüm. Yani bize son zamanlarda yaptığınız anlaşmalardan, nasıl, nasıl yapılandırdığınızdan ve bunların ne için olduğundan bazı örnekler verebilir misiniz?

Jacob Haar  14:03

Kesinlikle. Ve işlemler gamı ​​​​yönetiyor. Kendilerini yeni kurmuş ve gizlilik modundan çıkmakta olan bazı genç şirketlerimiz var. Örneğin, Flex bunlardan biri, gerçekten ilgi çekici bir ödeme ve kredi kartı işi ve alınması gereken bir iş… Daha önce, dijital finansal sisteme pek entegre olmamış işletmeler, çeşitli farklı olanaklar sunarak onları bu hale getiriyordu. gider yönetimi ve onlar için diğer ödeme çözümleri. Ve onlar daha genç taraftalar ve ABD'ye odaklanmışlar. Ayrıca, üç yılı aşkın bir süredir ortağımız olan Stori gibi gerçekten ilginç şirketler de var ve harika bir şirket, Meksika'daki düşük gelirli hanelere hizmet etmeye odaklanmış gerçekten etkileyici bir kurucu ekip var. Bunların daha önce finansal hizmetlere erişimi yoktu. Ayrıca onlara kredi kartı ve uygulama yoluyla dijital ödeme şekilleri sunuyorlar. Tasarrufları başlatmak üzereler. Yani piyasada gerçekten çok sayıda farklı şirket var. Ve fintech'ler için farklı aşamalarda farklı araçlarımız var, değil mi?

Jacob Haar  15:15

Erken tarafta olan insanlar için, nispeten erken bir iş modeliyle ortaya çıktıklarında ve yaptıklarını kanıtlamaya ve göstermeye çalıştıklarında, çalışma yeteneğine sahibiz. Ve sonra, piyasada önemli bir özsermaye ve çekiş gücü olan diğer insanlar için, onların işlerini ölçeklendirmeye ve aynı zamanda yeni ürünler de kanıtlamaya yardımcı olmaya çalışıyoruz. Örneğin, Zolve, bahsettiğiniz şirket, inanılmaz kurucu, Hindistan'daki en büyük yolculuk payı şirketlerinden birini kurmuş, ABD pazarına gelen göçmenler için işlerin ne kadar bozuk olduğunu görmüş ve eksiksiz bir finansal hizmetler paketi sağlıyor. Ve onlar Amerika Birleşik Devletleri'ne gelmeden önce kendi ülkelerindeki göçmenlere satılıyorlar. Ve bu, ekonomimizi burada, büyük ölçüde ABD'de yaratan ve yönlendiren insanlar, birçok göçmen ve gelen yeni Amerikalılar hakkında birkaç farklı yatırım aracılığıyla incelediğim bir tema. ve finansal hizmetlerde onlara ne kadar kötü hizmet verildiğini biliyor olabilirsin Peter, ama buraya kredi geçmişi olmadan, kredi geçmişi olmadan geliyorlar, finansal olarak kredi veya bankacılık alabilecek durumda olsan bile, bu oldukça zor böyle yaparak. Yani bunlar, pazarın çeşitli farklı bölümlerine bakmanız ve görmeniz gereken türden sorun noktalarıdır, tamam, burada işlerin bozulduğu düzgün bir segment var ve bu segment için benzersiz bir sorun noktasını çözmek için nasıl harekete geçebiliriz?

Peter Renton  16:42

1991'de buraya taşındığımda eskisinden çok daha kolay, burada yaşlanıyorum ama internet yoktu. Ve herhangi bir kredi almamın hiçbir yolu yoktu, hatta 500 dolarlık Macy's kredi kartına başvurmaya çalıştığımı ve reddedildiğimi hatırlıyorum. Artık bu şirketlerin gelip bu hizmetleri sunması harika. Bu yüzden bir şeyi açıklığa kavuşturmak istiyorum. Yani borç sermayesi veya depo olanağı sağlıyorsunuz, özsermayeyi zorunlu olarak almıyorsunuz, bu şirketlerde borç sağlıyorsunuz, sadece şunu açıklığa kavuşturmak istiyorum.

Jacob Haar  17:16

Bu doğru. Şirketlere özsermaye yatırımı yapmıyoruz, onlara borç imkanları sağlıyoruz; örneğin bunlar genellikle 75 ila 125 milyon dolar aralığındadır. Ve bunu son 40 yılda CIM'de 10 şirketle yaptık. Dolayısıyla, sağlananların bir kısmı nedeniyle temel şirketlerde garanti pozisyonuna sahip olabiliriz, ancak bu gerçekten sadece temel şirketlerle uyumu artırmak için.

Peter Renton  17:43

Yakaladım, yakaladım. Tamam aşkım. O halde biraz da nasıl yatırım kararı alacağınızdan bahsedelim, dediniz ki, 40 tane şirketiniz var, eminim yüzlercesine bakmışsınızdır, ağırlıklandırdığınız faktörler nelerdir? bugün en çok yeni bir yatırım için tetiği çekmeye karar verirken?

Jacob Haar  18:01

Sanırım, bir etki yatırımı şirketi olarak, etki yaklaşımınızı finansal yatırım yaklaşımınızla nasıl senkronize ettiğiniz konusunda bize bu soruyla çok sık karşılaşıyorsunuz? Ve bizim için gerçekten de aynı şey. Yani soru şu: neden ilginç? Her şeyden önce, değil mi? Mesela, neden bir girişimcinin önemli bir sıkıntı noktasını çözmeye çalıştığını görüyorsunuz? Ve bunu, sonuçta bu sıkıntı noktasını çözdükleri müşterinin işlerinde başarılı olmasına veya mali sağlıkları açısından daha iyi bir konumda olmasına izin verecek şekilde mi yapıyorlar? Eğer bir bireyse, bir eğitim almak ve o eğitimi almak için üstlendiği borcun yükünü tam olarak ortaya çıkarmak değil mi? Ve bizim bakış açımıza göre bu, sonuçta inovasyonun ne olduğu şeklindeki temel soru etrafında dönüyor. Ve bu müşterinin sıkıntılı noktasını potansiyel olarak nasıl çözüyor?

Jacob Haar  18:01

Yani aslında baktığımız dört yenilik alanı var ve ben bu tartışmanın başlarında bunlardan bahsediyordum. Peki, bir, müşterilerine nasıl ulaşıyorlar? Müşterilerini nasıl kazanıyorlar? Müşterileriyle nasıl iletişim kuruyorlar? Sağ? Mesela, eğer doğrudan posta göndermekse, bilirsiniz, fintech ile fintech hakkında konuştuk ve piyasa kredileri 10 yıl öncesine benziyordu, bunların çoğu, bilirsiniz, Capital One'dan gelen insanlardı ve AmEx vb. esasen hedefe yönelik doğrudan posta getiriyor. Elbette bunun bir yeri ve rolü var. Ancak bu mutlaka bir avantaj veya yenilik değildir. Bunu, örneğin, onlarla doğrudan çalıştığınız için ya da zaten orada olan müşterilerin bulunduğu bir ortaklık aracılığıyla zaten büyük bir müşteri grubuyla çalıştığınız yerleşik kredilendirmeyle karşılaştırın, değil mi? böylece pek çok yenilik var ve bu müşterilere nasıl erişilip daha sonra onlarla iletişim kurulabilir. İkincisi ise müşterileri nasıl daha iyi anlayabiliriz, değil mi? Ne tür veriler alıyoruz? Riski potansiyel olarak çok daha rafine ve daha iyi bir şekilde nasıl görüyoruz? Biliyorsunuz, ilk günlerde, sosyal ağınıza dayalı olarak kredi garanti altına alacağız veya bunun gibi başka şeyler hakkında cesur fikirlere sahip bazı şirketler vardı. Bu hipotezlerin birçoğu var.

Jacob Haar  20:21

Ancak çoğu zaman bu, örneğin açık bankacılığa gelir ve nakit akışının nasıl göründüğüne, mal ve hizmetlerin nasıl satıldığına, bu malların alıcıları tarafından nasıl derecelendirildiğine dair gerçekten bir fikir edinmeye gelir. ve hizmetler vb. Ancak daha iyi bir anlayış oluşturmaya çalışmak, sigortacılığı daha iyi yapabilmek için çok önemlidir ve çoğu zaman bilgi eksikliği nedeniyle cezalandırıcı olmamak, çünkü çoğu zaman olan budur. Üçüncüsü ise yeni teminat türlerine erişimdir. Örneğin dijital ödemeler. Dijital ödemelerin yaygınlaşması. Artık dışarı çıktığımızda telefonumuzla ödeme yapabiliyoruz değil mi? Oldukça benzersiz. Benim gibi teknolojiyi nispeten yavaş benimseyen biri, salgın öncesinde telefonumla hiç ödeme yapmamıştı. Artık çoğu zaman cüzdanım olmadan dışarı çıkıyorum ve ödemeyi yalnızca telefonumla yapıyorum. Böylece bu, geri ödeme alabilmek ve kayıp oranlarını azaltabilmek için inanılmaz bir araç oluşturur. Ama başka şeyler de var. Maaş bordrosuna dahil etmek, örneğin insanların maaşlarından bir şeylerin kesilmesini sağlamak; mallar ve hizmetler, erişmesi zor olan veya tahsil edilmesi önleyici olarak pahalı olan diğer teminat türleri. Kredilendirmeyi bu altyapıya dahil etmek, daha iyi davranışlar sergilememizi ve sonuçta kayıpları azaltmamızı sağlar. Ve sonuncusu, ki bence, fintech'in ilk günden itibaren sahip olduğu şey, maliyetlerin düşürülmesiyle ilgili. Sağ? Fintech'in ilk versiyonuna bakarsanız, eşler arası günlerde aklıma gelen temel yenilik, insanların nasıl edinildiği, anlaşıldığı veya teminat altına alındığı değildi; gerçekten de, sahip olmamanın maliyeti düşürüyordu. çok sayıda banka şubesi var ve işleyişi tamamen dijital. Ve eğer borcunuzu konsolide edecekseniz, birkaç 100 baz puanın kaydedilmesine izin veriyor. Ama bu oldukça önemli. Yani mikrofinans konusunda da bahsettiğim gibi, kredi vermek, özellikle küçük krediler inanılmaz pahalı. Ve böylece maliyetlerin azalması, kişinin aslında borç verme işinde olabileceği ve bu düşük maliyet noktası nedeniyle daha iyi erişim sağlayabileceği anlamına gelir.

Peter Renton  22:35

Yani başladınız, bunun özellikle küçük işletmelere odaklandığını düşünüyorsunuz. Ve şimdi açıkça görülüyor ki, siz aynı zamanda birkaç tüketici odaklı şirketle de anlaşmaya vardınız. Sanırım bu tür bir değişim ve genişlemeyi açıklayın diyelim mi? Neden küçük işletme odağından daha geniş bir işletme odağına geçtiniz?

Jacob Haar  23:01

Evet, yaptığımız işin üçte ikisi hâlâ küçük işletme odaklı. Ancak 2018'de sizin açınızdan sadece küçük işletmelerin dışına çıkmaya başladık. Ve bunların çoğu, ortaya çıkan çözümlerin çoğunun ve bunların, yetersiz hizmet alan düşük gelirli hanelerin, özellikle de göçmen hanelerin, farklı etnik kökenden gelen toplulukların ve orada bulunan diğerlerinin yaşamları üzerinde ne kadar etkili olduğuna bakmakla ilgiliydi. berbat maaş günü kredi verenler ve diğerleri tarafından avlandılar. Ve bu sistem onlar için çok bozuk. Fintech'te de büyük fırsatlar gördük. Ve ortaya çıkanların çoğu, mikrofinans geçmişinden geldiğim için, sanırım her zaman küçük işletme yönelimim vardı ve küçük işletme, benim için çözülmesi gereken en ilginç ve zorlu sorunlardan biri, değil mi? Hem ticari hem de tüketici açısından benzersiz bir karmaşıklığa sahiptir. Ve küçük işletmeler ülkemizin omurgasıdır; iki partili anlaşmaya varılan birkaç yerden biridir.

Jacob Haar  23:01

Ve biliyorsunuz, küçük işletmeleri finanse etmenin ne kadar önemli olduğu konusunda hiçbir şekilde gözümüzü yoldan ayırmamak gerektiğini düşünüyorum. Ancak bu aynı zamanda bir takdirdi; gerçekten etkili, ilgi uyandıran, yenilikçi şirketler bize sürekli olarak, düşük gelirli bir nüfusun bu sıkıntı noktasını şu anda sahip olduklarından çok daha iyi bir ürünle çözdüğümüzü söylüyorlardı. Ve bu çözümleri göstermeye ve ölçeklendirmeye yardımcı olabilmek için doğru bilgi birikimi yaklaşımına vb. sahip olduğumuzu hissetmek. Yani bizim açımızdan, bu benzersiz etki yönelimi ile fintech'te nispeten küçük bir oyuncu olarak yola çıktığımızı düşünüyorum. Ve sanırım son 10 yılda heyecan verici olan şeylerden biri, bu şirketlerin kurucularının ve destekçilerinin, onlara oraya çıkıp portföylerini oluşturmaları için gereken yakıtı sağlayan bir etki ortağına sahip olmayı ne kadar tercih ettiklerini görmekti. bunun yerine, bilirsiniz, tamamen finansal mühendislik kredi yaklaşımına sahip olmak gerekir; burada insanlar, bunun temel müşteri ve toplumumuzdaki topluluk için yarattığı değer hakkında mutlaka bir görüşe sahip değildir.

Peter Renton  25:14

 Yani yatırımcılarınız gerçekten geri dönüş istiyor sanırım, etki getirisini de istiyorlar mı, diyelim mi? Yani, bu ikisi de yatırımcılarınız için eşit derecede önemli mi?

Jacob Haar  25:27

Bunlar. Artık her yatırımcı elbette farklıdır. Finansal açıdan ilk yatırımcı olan ve işleri sorumlu bir şekilde yapmamızı isteyen ancak etki için bir çerçeveye sahip olmayan yatırımcılarımız var. Onlar sadece sorumlu bir getiri elde etmek isteyen yatırımcılar. Ancak yatırımcılarımızın büyük çoğunluğunun hem sosyal bir misyonu var. Ve bizden özgün bir şekilde uygulamamızı, buna nasıl yaklaştığımız konusunda derin bir etki sağlamamızı bekliyorlar; bu aynı zamanda finansal getirisinin yanı sıra, yaklaşımımızı nasıl geliştirmeye ve değiştirmeye devam ettiğimiz konusunda oldukça fazla izleme, ölçüm ve geri bildirim gerektiriyor. . Yani bizim açımızdan ikisinden de taviz verme yeteneğimiz yok. Fırsat setimiz mali açıdan harika şirketlerdir. Ne kadar rekabetçi olduğumuz açısından, etkisiz bir oyuncuya karşı da aynı şekilde durmalıyız. Ancak aynı zamanda, yaptığımız işten ilgi çekici ve özgün bir etki yaratmayı ve sonuçta sorunlu noktalarını çözmeye çalıştığımız son müşterilerimizin hayatlarını iyileştirmeyi amaçlıyoruz.

Peter Renton  26:32

Tamam, biraz vites değiştirmek istiyorum ve yakın zamanda gerçekleşen, aslında hakkında yazdığım bir anlaşma hakkında konuşmak istiyorum ve aslında bu gerçekleşirken bunun hakkında sohbet ettiğimizi hatırlıyorum, Camino Financial ve Fundation - iki küçük işletme kredi kuruluşu oldukça uzun zamandır buralardayız. Podcastimde her iki CEO'ya da yer verdim, gösteri notlarında onlara bağlantı vereceğim. Bize bu anlaşmadan ve bu anlaşmadaki rolünüzden biraz bahsedin.

Jacob Haar  26:57

Evet, bu gerçekten heyecan verici bir gelişmeydi. Bu birkaç ay önce gerçekleşti ve bir süredir bunun üzerinde çalışıyoruz. Sanırım geçmişte Camino'nun kurucusu Sean Salas ile röportaj yaptınız ve o ve meslektaşları Latin kökenli mikro girişimcileri finanse eden ve onlara sermaye veren bu inanılmaz misyon odaklı şirketi kurdular. sistem bozuk. Sean'ın, şirkete ortak fon sağladığı ikiz kardeşi Kenny ile birlikte inanılmaz bir kişisel hikayesi var ve bu şirketi, ölçek açısından büyük bir başarıya sahip, sorunlu noktaları çözmenin gerçekten zor olduğu bir gruba ulaştırmak için kullandı. aynı zamanda podcast'inizde var mı bilmiyorum ama Fundation'ı banka ortağı tipi bir borç verene dönüştüren Sam Graziano ve Sandip Nayak'ın orada da hizmet olarak borç verme amaçlı bir yazılım işi var. . Ve her ikisi de kendi ayrı bakış açılarıyla iyi işler yapıyorlardı. Ancak iki şirketi bir araya getirmek, yönetim ekiplerini birleştirmek ve küçük işletmeler için yaptıkları önemli etki çalışmaları nedeniyle CDFI lisansının yanı sıra tam bir kredi ürünleri paketine sahip olmak için gerçekten zorlayıcı bir neden vardı. özellikle Latin kökenli küçük işletmeler ve diğerleri.

Jacob Haar  28:17

Ve böylece, Camino'nun destekçilerinden biri olan LL Funds'taki kişilerle çok yakın işbirliği içinde çalışarak iki şirketi birleştirdi. Ve bu, bir kredi limiti, bizden 200 milyon dolarlık bir kredi limiti sağlamanın yanı sıra özsermaye ve bazı yeni ortaklar ve buradaki her şeyi getirme açısından ikiye katladığımız bir şey. Ve bu konuda neden bu kadar heyecanlandığıma dair pastanın kreması, StreetShares'in kurucu ortağı Mickey Konson'dur. Hem sizin hem de benim çok iyi bildiğimiz bir platform. Sen buna yatırım yapmıştın, internete koyduğun kredi havuzundan hatırlıyorum, hem de çok erken. Uzun yıllardır StreetShares'in ilk fon sağlayıcılarından biriyiz. Ve böylece Capital One'dan gelen inanılmaz bir birey olan Mickey'nin pek çok küçük işletme uzmanlığı vardı. Ve bunun yanı sıra StreetShares ile o zamandan bu yana yaptığı her şey arasında, StreetShares'ten satın alma da var. Ve 2. Sipariş Çözümleri vb. ile yaptığı diğer çalışmalardan bazıları. Mickey'nin dümende olması beni daha fazla heyecanlandıramazdı. Bilirsiniz, Sandip, Mickey, Eddie, Kenny ve ekibin geri kalanı, insanların bir araya gelip, şu anda içinde bulunduğumuz dönemde nesiller boyu küçük işletme kredisi olabileceğine inandığım şeyi inşa ettiğini görmekten gerçekten heyecan duyuyorlar. bankaların geri çekildiği yer. Küçük işletme alanında kredi odaklı çok güçlü bir ekibin çalışmasına ihtiyaç ve gerçek bir fırsat var.

Peter Renton  29:46

Siz de küçük işletme kredilerinde şeffaflığın büyük bir savunucusuydunuz ve sanırım Sorumlu İşletme Kredi Koalisyonu'nun kurucularından biriydiniz. Artık bazı eyaletlerde küçük işletme kredileri için daha fazla şeffaflık etrafında düzenleyici hareketler var. Bize biraz orada ne yaptığınızdan bahsedin. Peki oyunun durumu nedir?

Jacob Haar  30:11

Evet, Küçük İşletme Borçlunun Haklar Bildirgesini yayınlayan Sorumlu İşletme Kredi Koalisyonu'nun ilk üyelerinden biriyiz. Ve bence bizim bakış açımıza göre, bu nispeten basit, değil mi, sonuçta küçük işletmelere kredi verme konusunda en iyi uygulamalara sahip olmamız gerekiyor, çünkü onlar kredi koşullarını nasıl anlayacakları konusunda büyük işletmeler kadar karmaşık değiller, anlamıyorlar. mutlaka tam zamanlı CFO'lara sahip olun. Ve biliyorsunuz, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki gerçek sınırlamalardan biri, Borç Vermede Gerçek'in küçük işletmeleri kapsamamasıdır, çoğu yerde kısa sürede kalmıştır. Ve eğer bir tüketiciyseniz, Schumer kutusunda ve diğer standartlarda size açık ve şeffaf şartların açıklanması yönünde gereklilikler vardır, böylece yükümlülüğün ne olduğu konusunda fikir sahibi olursunuz. Ve elma-elma karşılaştırması yapabilirsiniz, değil mi? Küçük işletmeler ülkenin çoğu yerinde bundan yararlanamıyor çünkü hükümet bunu iki özel tarafın özel bir sözleşme yapması olarak görüyor. Ve bence buradaki zorluk, küçük işletme sahibinin bilgililiği haline geliyor; örneğin küçük işletme odaklı bir borç verene karşı pazarlık yaparken, bu ekstra korumaya ihtiyaç duyuyorlar ve alanda daha fazla şeffaflığa ihtiyaç duyuyorlar.

Jacob Haar  31:23

Bu nedenle, ister burada Kaliforniya'da SB 1231 olsun, ister RBLC ve Koalisyon ortakları tarafından gerçekleştirilen eyalet bazında başka eyalet çalışmaları olsun, bazı zaferleri görmek bizi gerçekten heyecanlandırdı; ulusal düzeyde. Sanırım çoğu Amerikalı ve aslında Kongre'deki çoğu kişi küçük işletmelerin korunması gerektiği konusunda hemfikir. Ve sonuçta onlara borç verenlerin sorumlu borç verme uygulamalarını takip etmeleri istenmelidir. Ancak sonuçta bu tür bir şeffaflığın yasada yer alması için gereken ilerlemeyi sağlamak zor oldu. Dolayısıyla, küçük işletmelere yönelik Sorumlu Borç Verme Gündemini ilerletmek için çalışan pek çok kişi ve fintech dünyasındaki ve daha genel anlamdaki müttefiklerimizin çoğu var. Ve bence, aksiliklerden daha çok başarı elde ettik ve sonuçta gelecekte bu çizgiyi aşacağız.

Peter Renton  32:22

Tamam, hem geriye hem de ileriye dönük bir soruyla kapatmak istiyorum. Yani on yıldır fintech'tesiniz, bunu konuşmuştuk. Ve o dönemde özellikle fintech kredilendirme alanında çok fazla ilerleme kaydedildi. Peki, son 10 yılın önemli dönüm noktaları olarak düşündüğünüz bazı önemli şeyler nelerdir ve önümüzdeki 10 yıla baktığınızda ne düşünüyorsunuz, en çok ne için heyecanlanıyorsunuz?

Jacob Haar  32:51

Bu harika bir soru Peter, çok büyük bir soru!

Peter Renton  32:54

Bu büyük bir soru. Sadece bu soru üzerine koca bir podcast yayınlayabiliriz. Ama bakalım birkaç dakika içinde bitirebilecek misin?

Jacob Haar  33:01

Önemli kilometre taşları – evet, yani, sanırım son 10 yıla bakarsam, belki de kredi veren biri olarak beklentileri düşük bir adamım, ama bu kadar ilerleme beklemiyordum. Fintech'in son 10 yılda inşa ettiği gibi daha kapsayıcı bir finansal sistem oluşturmaya doğru. Demek istediğim, fintech, büyümesi ve sistemin bozulduğu insanların hayatlarına ulaşma yeteneği, finanse edilen, büyüyen fintech miktarı ile ilgili en büyük beklentilerimin kesinlikle ötesine geçti, ancak aynı zamanda, gerçekten zorlu bir dönem oldu. Sağ? O ilk günlerdeki şirketlere bakarsanız, bunu 2013'ten 2016'ya kadar sayarsanız, halka açılanların çoğu zorluk yaşadı. Onların iş modelleri, biliyorsunuz, piyasa kredisi iş modeli o kadar ilerlemedi, sanırım birçok insan bunun olabileceğini düşündü, kısmen teşviklerin ve kurumsal kredilendirme piyasasının uyumlaştırılması konusundaki bazı zorluklar aklımda olduğundan, sanırım, Bununla birlikte, toplumun ve ticaretin daha dijital hale gelmesindeki dönüşüm ve fintech'in bu dijital altyapıya sorumlu kredi verme yöntemi oldukça dikkat çekici oldu. Ve eğer örneğin Square ve Toast'ın büyümesini düşünürsek, yani fintech'teki ilk tüketici kredi sağlayıcılarından oldukça farklı olan bu tür gömülü kredilerin ortaya çıktığını düşünüyorum. oldukça dikkat çekici.

Jacob Haar  34:38

Demek istediğim, kilometre taşları açısından kesinlikle konuşulması gereken diğer şey, 2021'de, yani 2022'nin ilk yarısında bu pazara gelen çılgın hisse senedi miktarı. 2022 ve 2023. Ve böylece, insanların fintech çalışmalarının ne kadar ilerleme ve ne kadar önemli olduğunu ve finansal hizmetlerin ileriye gitmesi için ne kadar önemli olacağının farkında olduğunu düşünüyorum. Kredi sorumlusu aslında zorlayıcı olduğunu düşünüyorum ama iş kurmanın daha iyi olduğunu düşünüyorum. Çünkü bugün gördüğümüz girişimciler ve insanlar işlerini iyi birim ekonomisine dayalı kârlılığa giden yollar ile inşa ediyorlar ve bunu artıramayacağınızı anlıyorlar. Bilirsin, çok büyük bir tur ve parayı havaya uçurup tekrar toplamayı bekliyoruz. Aslında, toplanan para, bu şirketleri gelecekte pazar liderleri konumuna getirebilmek için gerçekten iyi, üretken kullanımlara yatırılıyor. Ve işte şu anda içinde bulunduğumuz ortam budur. Zor ama iyi şirketler finanse ediliyor. Ve bunu her zaman görüyorum. Ve hala bu sıkıntılı noktaları çözmeye çalışan birçok kurucu var.

Jacob Haar  35:59

Dolayısıyla ileriye dönük olarak, gerçekten iyi konumda olduğumuzu düşünüyorum. Demek istediğim, orada birkaç yıldır yaşanan aşırı coşkunun sarkacın diğer salınımıyla dengelendiğini düşünüyorum. Ve aslında şu anda büyük girişimcilere, iyi şirketlere ve finansal hizmetleri hepimizin içinde bulunduğu bu yeni dijital dünyaya dahil etmek için fintech şirketlerini desteklemeye ve inşa etmeye odaklanan çok sayıda yatırımcıya sahip olacak bir konumdayız. COVID için değildi, bu kadar ilerleyeceğinden emin değilim.

Peter Renton  36:28

Sağ.

Jacob Haar  36:28

Dolayısıyla, kişisel ve profesyonel olarak, sanırım COVID herkes için acımasız bir dönem oldu, ancak dünyamızın bu dönüşümünü hızlandırdı. Ve sermaye artık her şeyin içine yerleşiyor. Ve bu, sonuçta daha fazla erişim ve daha fazla katılımı teşvik edebilmemizin bir yoludur. Bunların desteklediğimiz sorumlu ürünler olduğundan ve desteklenecek çok sayıda sorumlu çözüm olduğundan emin olmalıyız. Ve biliyorsunuz ki, önümüzdeki 10 yıl için, yeni tamamladığımız 10 yıldan kesinlikle daha fazla heyecanlıyım.

Peter Renton  37:00

Peki, konuyu burada bitirmek için iyi bir yer. Jacob, seninle sohbet etmek her zaman harika. Bugünkü programa geri döndüğünüz için çok teşekkür ederim.

Jacob Haar  37:05

Çok teşekkürler Peter. Burada seninle olmak harika.

Peter Renton  37:09

Umarım gösteriyi beğenmişsinizdir. Dinlediğiniz için çok teşekkür ederim. Lütfen devam edin ve seçtiğiniz podcast platformunda programa bir inceleme yapın ve arkadaşlarınıza ve meslektaşlarınıza bundan bahsedin. Neyse, bu arada imzamı atacağım, dinlediğiniz için çok teşekkür ederim ve bir dahaki sefere sizi yakalarım. Hoşçakal.

  • Peter RentonPeter Renton

    Peter Renton, dünyanın fintech odaklı en büyük dijital medya şirketi olan Fintech Nexus'un başkanı ve kurucu ortağıdır. Peter 2010'dan beri fintech hakkında yazıyor ve şu kitabın yazarı ve yaratıcısı: Fintech Bire Bir Podcast, ilk ve en uzun soluklu fintech röportaj serisi.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

spot_img

En Son İstihbarat

spot_img