Zephyrnet Logosu

WorkFusion CEO'su Adam Famularo, mali suçlarla mücadelede yapay zeka dijital çalışanlarının kullanılması hakkında konuşuyor

Tarih:

Podcast'lerimizi beğeniyor musunuz? Gelecek bölümleri kaçırmayın! Lütfen abone ol butonuna basın AppleSpotifyYouTubeEn son içeriğimizle güncel kalmak için en sevdiğiniz podcast platformunu veya en sevdiğiniz podcast platformunu ziyaret edin. Desteğin için teşekkürler!

Yapay zeka, bankacılık ve fintech'in pek çok alanına giriyor ancak halihazırda güçlü bir dayanağa sahip olduğu alanlardan biri de mali suçların tespiti. Ve burada bu yapay zeka teknolojisiyle yeni ve yenilikçi şeyler yapan bazı şirketler var.

Workfusion CEO'su, yapay zeka dijital çalışanlarının mali suçları tespit etmedeki rolünü ve insan işgücünü nasıl artırabileceklerini tartışıyor.Workfusion CEO'su, yapay zeka dijital çalışanlarının mali suçları tespit etmedeki rolünü ve insan işgücünü nasıl artırabileceklerini tartışıyor.
Adam Famularo, WorkFusion'ın CEO'su

Fintech Bire Bir podcast'indeki bir sonraki konuğum CEO'su Adam Famularo. WorkFusion. Şirketi, bir bankanın veya fintech'in iş gücüne entegre olan bu yapay zeka dijital çalışanlarını yarattı. Bunlar WorkFusion tarafından hayata geçirilen gerçek dijital asistanlardır.

Bu podcast'te şunları öğreneceksiniz:

  • Adam'ı WorkFusion'da CEO rolüne çeken şey neydi?
  • Bugün şirketi nasıl tanımlıyor?
  • Yapay Zeka Dijital Çalışanlarının nasıl çalıştığı ve sahip oldukları farklı iş rolleri.
  • Bu dijital çalışanların kullanım durumlarına ilişkin bir açıklama.
  • Dijital işçileri nasıl eğittiler?
  • Bankalar bu dijital çalışanları iş gücüyle nasıl güçlendiriyor?
  • Yapay zeka modellerini insanlaştırarak ne tür geri bildirimler aldılar?
  • Katılım sürecine neler dahildir?
  • Yapay zeka dijital çalışanlarının temel yazılımlarına uyum sağladığı yer.
  • Bugün WorkFusion kullanan tipik kuruluşlar.
  • Bir çift dava çalışmalar bankaların yazılımlarını kullanarak.
  • Yüksek Lisans'lara ve Gen AI'ya ne kadar güveniyorlar?
  • Hata veya halüsinasyon riskini nasıl azaltıyorlar?
  • Bütün bunlar beş yıl sonra neye benzeyecek?
  • Bunun yapay zeka çalışanlarıyla etkileşime giren insan çalışanları nasıl etkileyeceği.

Aşağıdaki konuşmamızın transkripsiyonunu okuyun.

Peter Renton  00:01

Fintech Bire Bir podcast'ine hoş geldiniz. Ben Fintech Nexus'un Başkanı ve kurucu ortağı Peter Renton. Bu programı 2013'ten beri yapıyorum, bu da onu tüm fintech'teki en uzun soluklu birebir röportaj programı yapıyor. Bu yolculukta bana katıldığınız için çok teşekkür ederim.

Peter Renton  00:27

Başlamadan önce Fintech Nexus'un artık bir dijital medya şirketi olduğunu hatırlatmak isterim. Etkinlik işimizi sattık ve fintech alanında lider dijital medya şirketi olmaya %100 odaklandık. Bu sizin için ne anlama geliyor? Artık çeşitli dijital ürünler, web seminerleri, ayrıntılı teknik incelemeler, podcast'ler, e-posta patlamaları, reklamlar ve çok daha fazlası aracılığıyla 200,000'den fazla kişiden oluşan en büyük fintech topluluklarından biriyle etkileşime geçebilirsiniz. Size özel tasarlanmış özel bir program oluşturabiliriz. Kıdemli bir fintech kitlesine ulaşmak istiyorsanız lütfen bugün fintech nexus.com satış departmanıyla iletişime geçin.

Peter Renton  01:04

Bugünkü programda Adam Famularo'yu ağırlamaktan büyük mutluluk duyuyorum. WorkFusion'ın CEO'sudur. Şimdi WorkFusion son derece ilginç bir şirket, mali suç alanındalar, ancak buna yapay zeka merceğinden yaklaştılar. Artık mali suçlarla mücadele etmelerine yardımcı olmak için bankalara ve fintech'lere getirdikleri yapay zeka dijital asistanları var. Ve tabii ki bunun ne anlama geldiğinden, her şeyin nasıl işlediğinden, yapay zeka dijital çalışanlarını nasıl yarattıklarından bahsediyoruz. Ve biliyorsunuz, Adam'ın inandığı şey, bu dijital işçilerin hem bugün hem de gelecekte üstleneceği rol olacak. Ve ileriye dönük parça, Adam'ın düşüncelerini orada duymak gerçekten çok ilginçti. Her neyse, büyüleyici bir tartışmaydı. gösteriyi beğeneceğinizi umuyoruz.

Peter Renton  02:04

Podcast'e hoş geldin Adam.

Adam Famularo  02:06

Beni kabul ettiğin için teşekkürler, Peter.

Peter Renton  02:07

Memnuniyetle. Öyleyse, WorkFusion'dan önce kariyerinizin bazı önemli noktalarından bazılarını yakalayabilirseniz, dinleyicilere kendiniz hakkında biraz bilgi vererek başlayalım.

Adam Famularo  02:19

WorkFusion'dan önce erwin adında bir veri yönetimi yazılım şirketi kurdum. Ve biliyorsunuz, piyasada IoT cihazlarından ve diğerlerinden gelen çok büyük miktarda veri çoğalması olduğu ve bu sektöre gelen hükümet düzenlemeleri veya GDPR gibi şeyler nedeniyle insanların bunların nasıl olduğunu anlamalarını gerektirdiği için verilere büyük önem verdik. verilerini yönetecek ve yönetecek. Böylece, 2020'nin sonunda, kelimenin tam anlamıyla 2020'nin son gününde Quest Software tarafından satın alınana kadar, beş yıllık bir süre içinde çok başarılı bir şirket kurduk. Ondan önce de birkaç yıl Verizon'da yöneticiydim. Daha sonra kariyerimin büyük bir bölümünü CA Technologies'de bulut bilişimden depolamaya ve güvenlik yazılımlarına kadar birçok iş kolunda genel müdür olarak geçirdim.

Peter Renton  03:14

Peki öyleyse sizi WorkFusion'daki CEO rolüne çeken şey neydi? Sanki şirketin kurucusu değilsin, değil mi?

Adam Famularo  03:20

Hayır, hayır, kurucu değilim. Şirket kurmanın nasıl bir şey olduğunu biliyorum. Ve bu kolay değil. Ben de kuruculara yatırım yapıyorum, bir yandan da teknoloji yatırımı yapıyorum. Ancak bu şirkette teknik olarak biraz izin alıp ailemle vakit geçirirken, kendisi de şirketten geçmiş iyi bir arkadaşım ve meslektaşım bana yaklaştı. Ve teknolojiye baktığımda muhteşemdi. Ve bu kesinlikle Peter'ın gözlerinin sonuna kadar açık deneyimlerinden biriydi; şöyle düşündüm: oğlum, bu teknolojinin pazardaki sektörü gerçekten değiştirmek için yapabileceği şeyler gerçekten heyecan verici ve iyice incelemem gereken bir şey. Ve yatırımcılardan ve yönetim kurulundan işin içine girdikçe, insanları, çalışanları ve müşterileri geriye doğru götürdükçe, Eylül 2021'de katıldığım noktaya kadar giderek daha fazla heyecanlandım.

Peter Renton  03:38

Uzun bir tatilin olmadı, öyle görünüyor.

Adam Famularo  04:15

Hayır, çok uzun değil. Yaklaşık altı ay geçirdim, iki şirketimiz arasındaki tüm entegrasyon çalışmalarına yardım etmek için kullandığım ek üç ay daha vardı.

Peter Renton  04:24

Tamam o zaman WorkFusion'ın tam olarak ne yaptığından bahsedelim. Bunu nasıl tarif edersiniz?

Adam Famularo  04:30

WorkFusion'ı şöyle tanımlıyorum: Biz özünde IDP teknolojisini kullanan bir yapay zeka şirketiyiz. Akıllı belge işleme anlamına gelen IDP adı verilen bir şeyin lideriyiz. Böylece her türlü veri girişini okuyabilir ve deşifre edebiliriz. Ayrıca, daha sonra iş yapabilecek bir iş akışını bunun üzerine koymamıza olanak tanıyan yapay zeka motorumuza sahibiz. Teknoloji olarak kim olduğumuzun temel taşı budur. Şirket olarak yaptığımız şey, belirli bir kullanım durumuna, yani mali suçlara odaklanmak oldu. Yani amacımız kötü adamları durdurmak. Biz de bunu yapıyoruz. 21 Eylül'ünde katıldığımda, bir tanıtım turuna çıktım, yaklaşık 60 müşteriyle tanıştım, teknolojimizin en iyi kullanım örneklerini buldum. Ve mali suçlarla ilgili olan bu krizdeydiler. Ve konuyu biraz daha araştırdığımda, sahip olduğumuz en başarılı müşterilerin, yazılımımızı alıp onu şirketlerinin bir parçası olarak görmeye zaman ayıranlar olduğunu gördüm. Onlara çeşitli isimler, roller ve sorumluluklar verdiklerini göreceksiniz. Yazılımımıza gerçekten bir ekibin parçası gibi davrandılar. Bu da bana teknolojimizde bir sonraki aşamaya geçme fikrini verdi. Ve yaptığımız şey aslında teknolojimizi aldık, onlara mali suçlarda tüm belirli iş rollerini ve iş sorumluluklarını verdik, onlara isimler ve yüzler verdik, web sitemizde gördüğünüz gibi, onları canlandırmaları için aktörler ve aktrisler kiraladık, böylece Bu, müşterilerimizin teknolojimize katılmasını ve onlara mali suçlar ekibinin bir parçası gibi davranmasını kolaylaştıracaktır.

Peter Renton  06:15

Sağ.

Adam Famularo  06:16

Biz de öyle yaptık. Bunu 2 Şubat 2022'de başlattık. Bu, bir nevi dijital çalışanlar stratejimizin doğuşuydu.

Peter Renton  06:24

Doğru doğru. Bu yüzden bunu derinlemesine incelemek istiyorum, çünkü size ne zaman söylemem gerekiyor, podcast'imde insanlara çok fazla teklif geliyor ve çoğu da bunu başaramıyor. Ancak halkla ilişkiler ekibiniz beni şirketinizle tanıştırdığında web sitenize gittim ve bu yapay zeka dijital çalışanlarına baktım ve düşündüm ki, bu insanlar gerçek mi? Yani çözemedim, çözemedim çünkü gerçek gibi görünüyor. Ama sonra bir nevi yapay zeka dijital asistanına benziyor. Ve insanlara benziyorlar. Yani dediğin gibi aktörleri işe aldın. Belki de bunların hepsi gerçek insanlara dayanmaktadır. Ama bu yapay zeka dijital çalışanlarının konuştuğunu gördüğünüzde onlar kim?

Adam Famularo  07:05

Çok güzel bir soru Peter. Ve müşterilerimiz için çok ilginç oluyor. Çünkü olan şu ki, bizim bakış açımız, dijital çalışanlarımızı sizin için bir iş rolü üstlenmeleri için işe almanızdır. Mesela Tara'yı işe alırsın. Tara işlem taraması yapıyor. Yani bankaya gelen tüm işlemlere bakıyor ve hangilerinin yanlış pozitif olduğunu, hangilerinin yapılmasına izin verilmesi gerektiğini size bildirecek. Bu onun iş rolü. İnsanlardan oluşan bir ekiple çalışacak. Ve sıkışıp kaldığında insanlara ulaşıp şöyle diyebilecek: Dinle, John veya Jane, bu sorunla karşı karşıyayım. Sanırım cevap şu, bu mu, yoksa bu mu? John veya Jane giriş yapacak, Tara diyecekler, cevap şu olacak ve ardından Tara işine geri dönecek. Bu yapı başlı başına Peter, onlara isimler, iş rolleri ve belirli iş sorumlulukları vermemizin nedenidir, çünkü gerçekten öyle. Onları bankada çalışmaya gelmeleri ve belirli bir iş rolünü oynamaları için işe alıyorsunuz. Ve bu iş rolünü geriye çektiğinizde, bunların çoğu insanın yapmak istemediği iş rolleri olduğunu görürsünüz. Çok sıkıcı bir iş. Çok manueldir, çok emek yoğundur. Ve düzenleyiciler yanınızda. Yani çok hataya açık bir çalışma. İşte bu yüzden bu spesifik kullanım durumlarına odaklandık. Ve onlara şirketin bir parçası olarak görülmeleri için gerçekten bir kişilik verdik.

Adam Famularo  07:06

Sağ. Bunlar, gelip bunu yapan aktör gibi birine mi dayanıyordu, yoksa tamamen yapay zeka tarafından mı yaratılmıştı?

Adam Famularo  08:38

Hayır, onlar o rolleri canlandıran aktörler ve aktrisler.

Peter Renton  08:44

Tamam, yani onlar gerçek insanlar. Ancak onlarla etkileşime girdiğinizde, açıkçası aktörle değil, yapay zekayla etkileşime giriyorsunuz.

Adam Famularo  08:52

Ve onlarla bu şekilde etkileşim kurarak size giderek daha da yaklaşıyoruz, bildiğiniz gibi şeyler üzerinde çalışıyormuşuz gibi, Tara sizi Teams'den arayabilecek ve gerçekten onun yüzünü göreceksiniz ve o sizinle konuşacak yaşadığı sorun hakkında sana. Bu yüzden takımların Tara'nın gerçekten takımlarının bir parçası olduğunu hissetmelerini sağlamak için bunu elimizden geldiğince ileri götürüyoruz.

Peter Renton  09:15

Tamam o zaman, tabii ki dijitaller, yapabiliyorlar, 24/7 çalışıyorlar, değil mi, kırılmalarına gerek yok, insanlar bunları nasıl kullanıyor? Analiz edilmesi gereken milyonlarca belge varken bunları bu şekilde mi kullanıyorlar, gidip bunu yapıyorlar. Yani, belki bize farklı dijital çalışma türlerini nasıl kullandıklarına dair bazı örnekler verin, belki elinizdeki farklı türleri ve bunların nasıl kullanıldığını tanımlayın.

Adam Famularo  09:38

Ve bu, her birine belirli bir iş rolü ve iş sorumluluğu vermenin gerçekten önemli bir parçası, çünkü Peter, nereye giderseniz gidin, bu dijital çalışanlarla kelimenin tam anlamıyla her şeyi yapabilirsiniz, değil mi? Sadece 'Tamam, şimdi bu verileri okumaya ve çözmeye odaklanın' diyorsunuz ve ardından bunun arkasında bir öğrenme algoritması oluşturabilirsiniz. Biz bunu niyetle yaptık, yani niyetle dedik ki tamam Evelyn, sen olumsuz medyaya odaklanacaksın. Yani mevcut tüm kötü insanları ve yeni kötü insanları arayacak ve onlarla iş yapmayı bıraktığımızdan emin olacaksın. Bu senin özel işin ve Tara, işlem taraması yapıyorsun. Kendrick, tüm müşteri kimliklerine bakacak ve bunların geçerli bir kimlik olduğundan emin olacaksın. Darryl, KYC süreciyle ilgili belgeleri okuyacaksın. Yani her birinin belirli bir iş rolü ve sorumluluğu vardır. Ve tam da bu iş rolünü oynayacaklar. Bulduğumuz şey, bunun gibi bir şey yapmaya çalışan diğer şirketlerin, herkes için her şeyi yapabileceğimiz daha geniş bir yaklaşıma yöneldikleridir. Ancak daha sonra tüm eğitimi yapmak çok zaman, para ve çaba gerektirir. En büyük farkımız modellerimizin önceden eğitilmiş olarak gelmesidir. Yani bu, bu modellere verilen bir, iki, bazen üç yıllık bir eğitimdir. Yani bizim bakış açımız şu: Bir Tara ya da Evelyn'i sizin için çalışması için işe aldığınızda, sanki bu işi üç yıldır yapıyormuş gibi birini işe almış oluyorsunuz. Bu, üniversiteden mezun olmuş biri değil ve onları sıfırdan eğitmeniz gerekiyor. Bu yüzden onlara bazı isimler, yüzler ve yapmakla görevlendirildikleri belirli iş rolleri ve sorumlulukları verdik.

Peter Renton  11:18

Peki bu asistanları nasıl eğittiniz?

Adam Famularo  11:21

Bu nedenle, mevcut müşteri tabanımızın, onlarla yaptığımız eğitim modellerini alıp, geliştirip ürünleştirmemize izin verdiği için çok müteşekkiriz. Yani oradan, ilk başlangıç ​​buydu. Oradan, aslında orada çalışan tüm ek Taras ve Evelyn'lere sahibiz, onların geri bildirimleri modellere, gelecekteki modellere gidiyor, tüm model iyileştirmelerini alıyoruz, onları yeni sürümlere koyuyoruz ve sonra getiriyoruz. onları pazara çıkardılar. Biz de bunu yapıyoruz. Artık sizin de katılabileceğiniz bir yöntemimiz var; bu her bankaya bağlıdır; biz model değişikliklerini yaparken Tara ve Evelyn'den gerçek zamanlı güncellemeler alabilecekler. Ancak çoğu bankanın işlerine getirdikleri değişikliklerin arkasında biraz daha yapılandırılmış olmak istediğini görüyoruz. Yani bu açıdan bakıldığında, yükseltmeleri genellikle her altı ayda bir ila 12 aya kadar yapabiliriz.

Peter Renton  12:16

Sağ. Tamam aşkım. Birlikte çalıştığınız bankalar da öyle mi, yani açıkçası bahsettiğiniz her şey bankaların onlarca yıldır yaptığı şeyler. Şu anda bu dijital çalışanları işe aldığınızda, sadece mevcut bir ekibi mi güçlendiriyorlar? Bankalar bunu nasıl buluyor?

Adam Famularo  12:34

Kelime bu. Bu nedenle ekibi güçlendirmek gerçekten kullanılacak doğru kelimedir. Geçen hafta bir bankanın CEO'su ve onun liderlik ekibiyle birlikteydim. Ve o da aynı kelimeyi kullandı; bakın bunlar ekip üyelerimizi güçlendiriyor. İnsanları teşvik edebileceğimiz, eğitebileceğimiz ve geliştirebileceğimiz çok sayıda üst düzey işimiz var ve bu, bugün sahip olduğumuz iş gücünü artırıyor. Ve çoğunlukla, bu bankaların çoğunun, gelen yaptırımların sayısıyla baş etme yeteneklerini genişletmekte zorluk çektiğini görüyoruz. Rusya ve Ukrayna savaşından bakarsanız, yaptırımlar 100'ün üzerinde arttı. Bildiğiniz gibi savaş 2022 yılının Şubat ayında çıktı. Ve diğer ülkelerden daha fazla yaptırım gelmesini planlıyorlar. Yani şuna benziyor: Bu işi yapmayı bile zar zor yapan mevcut işgücüyle tüm bu artan talebi nasıl karşılayabiliriz? İşte tam da burada devreye giriyoruz ve bugün mevcut olan işleri artırıyoruz ve diğerlerinin daha karmaşık, üst düzey işler yapmasına izin veriyoruz.

Peter Renton  13:39

Doğru doğru. Peki müşterileriniz bu tür bir yaklaşımı benimsedi mi, buna ne denir bilmiyorum, modellerinizi uygulamanın insancıllaştırıcı bir yolu ya da oradaki geri bildirimler nasıldı?

Adam Famularo  13:51

Onu seviyorlar. Yani bunun kendi çeşitlerini yapan birden fazla müşterimiz oldu, çünkü bana anlattıkları, yazılımımızı kullanmanın kültür değişimi olduğunu gösteriyor. Yani bir şey kültür değiştiğinde insanların buna uyum sağlamasını kolaylaştırmanız gerekir. Biz bu inceliği yapmadan önce, biliyorsunuz, küçük robot figürleri yaratan ve onlara isim veren bir şirketim vardı. Başka bir şirketimde kelimenin tam anlamıyla kartondan bir kesik vardı, ona Sarah adını verdi ve onu masaya oturttu. İşlem taramasını yapan kişi de buydu. Yani her türden farklı varyanslarım vardı. Bu yüzden aslında her birinin ne iş yapacağını anlamalarını gerçekten basit hale getirmem, onlara belirli bir isim ve yüz vermem gerçeğini sevdiler, bu da onları ekiplerine dahil etmelerini gerçekten kolaylaştırdı. Sanki bu özel işi üstlenmesi için Tara'yı işe alıyormuşuz gibi onlara hitap edebildiler. Ve John, Tara sıkıştığında ona yardım etmek için onunla birlikte çalışman gerekecek. Bu onların sindirebilmesi ve kullanabilmesi için her şeyi çok kolaylaştırdı ve onlara sadece isim ve yüz vermenin dışında yaptığımız diğer büyük şey de tüm bu ortaklıkları kurmamızdı. Böylece tüm entegrasyonları oluşturduk. Yani Tara ya da Evelyn'e katılmanızı gerçekten kolaylaştırdı, eskiden bunu konuşlandırmanız altı ay sürüyordu. Artık haftalar, üç hafta, dört hafta içinde canlı yayına geçebiliriz ve siz de çalışır durumda olup Tara'yı üretimde kullanmaya başlayabilirsiniz.

Peter Renton  15:19

Tamam, hadi oradaki katılım süreci hakkında konuşalım, neler dahil, özellikle daha önce hiç çalışmadığınız yeni bir müşteri edinirsiniz, yazılımınızı şirkete getirmek istiyorlar. Katılım sürecine neler dahildir?

Adam Famularo  15:31

Yani şimdi bahsettiğim gibi entegrasyon kısmı bir numara, değil mi? Bu yüzden, Firco veya Clear gibi, entegre olmamız gereken farklı türdeki şirketler gibi yaptırım taramaları sırasında hangi finansal sistemleri kullandıklarına bakıyoruz. İnsanların kullandığı araçları düşünün, yapay zeka yazılımımızın birlikte çalışması gerekiyor. Böylece tüm bu araçlarla tüm ortaklıkları kurduk ve alışılmışın dışında entegrasyonlar kurduk. Entegre etmemiz gereken başkaları varsa bunu yapabiliriz. Bu, işe alım sürecinin bir parçası. Ve bunun dışında makine modelimiz kullanıma hazır. Ve genellikle, biliyorsunuz, sadece kavram kanıtı yapmaktan yola çıkarak genellikle %50/55 civarında otomasyon oranları elde ederiz. Ve sonra onları organizasyona dahil ettiğimizde, ekipten bir kişiyi Tara veya Evelyn ile çalışması için görevlendiriyoruz. Ve şimdi bu kişi sisteme günde bir kez, günde iki kez giriş yapacak ve herhangi bir güncelleme yapacak veya Tara veya Evelyn'in takıldığı sorunları çözecek. Ve oradan sonra, %60'a, sonra %70'e, ardından %80 otomasyona ulaşana kadar gelişmeye, gelişmeye ve gelişmeye devam edecek ve Tara ve Evelyn işin giderek daha fazlasını yapıyor.

Peter Renton  16:45

Biliyor musun, işi gerçekte nasıl yaptıklarını merak ediyorum. Öyle mi, yani yazılımınız yaptırım listelerine gitmeli, listeler sürekli güncelleniyor, daha fazla kötü adam ortaya çıkıyor. Yani, dışarı çıkıp farklı veritabanlarını gerçek zamanlı olarak mı izliyorlar? Bu çalışmayı nasıl yapıyorlar?

Adam Famularo  17:06

Evet, bu Evelyn gibi medyaya karşı çıkan işlerden biri. Web sitelerini kullanarak hem harici hem de dahili tüm bu farklı veritabanlarından yararlanıyor ve bunun nasıl değiştiğini anlıyor. Ve sonra, değişiklikler değiştikçe, organizasyon içinde keşfettiği değişikliklerden herhangi birini uygulamak için bunu insan ekibine geri aktaracak.

Peter Renton  17:29

Peki bu, WorkFusion'ın şu anda sağladığı şeylerin sadece bir parçası mı? Yoksa gerçekten 15 dakikadır konuştuğumuz şey bu mu, şimdi gerçekten ürün bu mu?

Adam Famularo  17:38

Bu temel işlevdir. Yani basitçe kategorize edersem, Work.ai platformumuz dediğimiz şeye sahibiz. Platformumuz, yapay zeka motorumuza sahip sektör lideri IDP teknolojisidir, değil mi? Bir şirket olarak kim olduğumuzun temel yapısı budur. Daha sonra, mali suçlar işleyen bu sekiz dijital işçiden oluşan örneklememizi oluşturduk. Bu kadar. Ve sonra ortaklıklarla ilgili yaptığımız şey, tıpkı Epic adlı bir şirketle ortaklık imzaladık, Emphasis adlı bir şirketle başka bir ortaklığa imza attık. Ancak biz bu şirketlerin farklı endüstriler için kendi dijital çalışanlarını oluşturmalarına ve geliştirmelerine olanak sağlıyoruz. Sanki asla kendi başımıza hukuk sektörüne girmeyeceğiz. Epic, yasal yazılım ve hizmetlerde liderlerden biridir. Bu yüzden onlara yazılımımızı almaları, yasal olarak dijital çalışanlar oluşturmaları ve bunları pazara sunmaları için yetki vereceğiz ve ardından bize küçük bir telif hakkı vereceğiz.

Peter Renton  18:36

İlginç, ilginç. Yani finansal hizmetlere odaklanıyorsunuz, değil mi?

Adam Famularo  18:41

Evet.

Peter Renton  18:41

Yaptığınız işin özüne gelince, hedef pazar tam olarak kim? WorkFusion'ı getirebilmeniz için belirli bir boyuta sahip olmanız mı gerekiyor? Kiminle çalışıyorsun?

Adam Famularo  18:53

Evet, bu iyi bir soru. Yani fintech'lerden bölgesel bankalara ve büyük bankalara geçiyoruz. Biliyorsunuz, ABD'den Kanada'ya ve Avrupa'ya kadar tüm Kuzey Amerika'daki bankaları kapsıyoruz. Bunlar bir nevi birincil pazarlarımız. Kime satış yaptığımız, öncelikli olarak baş risk görevlilerinize veya baş uyumluluk görevlilerinize ne sattığımız. Yani şirketleri kötü adamlara karşı kollamaktan ve korumaktan sorumlu olan kişiler, biliyorsunuz, bunlar bizim temel kullanıcılarımız ve birlikte çalıştığımız kullanım senaryolarıdır.

Peter Renton  19:28

Çalıştığınız ve bu yapay zeka dijital çalışanlarıyla etkileşim kuran bir veya iki banka hakkında bir örnek olay çalışması sunabilir misiniz?

Adam Famularo  19:40

Evet, bunun dışında Halkla İlişkiler bölüm başkanımız Jess Cassdy size röportajın yanına koyabileceğimiz örnek olay incelemeleri sağlayabilir.

Peter Renton  19:49

Tamam.

Adam Famularo  19:50

Web sitemizde de kullanabileceğimiz şeyler var. Her zaman biraz dikkatli olmam gerekiyor çünkü çoğu banka isimlerinin kullanılmasını istemiyor ve ben de onların ayaklarına basmayı sevmiyorum, ancak size kesinlikle birden fazla banka sağlayabiliriz…

Peter Renton  20:03

Bu harika olur. Podcast'i yayınladığımızda bunu sağlayabilirseniz, gösteri notlarında buna bağlantı vereceğim.

Adam Famularo  20:07

Mükemmel.

Peter Renton  20:08

O halde, bir dakikalığına üretken yapay zekadan bahsedelim, çünkü Open AI ve devam etmekte olan bir tür ChatGPT yolculuğuyla bir yılı aşkın süredir gündemde olan bir konu. Yaptığınız işin ne kadarının biraz zaman aldığını merak ediyorum. üretken yapay zeka teknolojisinin bu öğelerinden ve büyük dil modellerinden. Demek istediğim, bugün ürettiklerinizin ne kadarı bu yeni teknolojiye bağlı?

Adam Famularo  20:37

Aslında bol miktarda. Yani LLM'lerde oldukça derinlere gittik. Hem ChatGPT'yle hem de Google'la, Bard'la ve şimdi de Bard'ın yeni yeni ürünüyle çok erken başladık. Yüksek Lisans'ların veri ve bilgiyi anlama konusunda harika bir yatay oyun olduğuna inanıyoruz. Ama sahip olmadıkları şey o derin dikey mevcudiyet ve biz de burada devreye giriyoruz. Yani elimizde, daha önce bahsettiğim teknolojiye, döngüdeki insan diyoruz, burada insanları teknolojimize bağlayarak yardımcı oluyoruz. modellerimizi geliştiriyoruz. Modellerimizi geliştirmeye yardımcı olmak ve onlar tarafından daha iyi sunulan işler yapmak için LLM'leri modellerimize bağladığımız ve sonra onu bizimkine beslediğimiz LLM'lerde de aynı şey var. Ve günün sonunda, otomasyon oranındaki iyileşmeleri görebildik, yani, Tara'yı tek bir şirkette Yüksek Lisans'ları entegre ederek %80 otomasyondan %92 otomasyona aldık. Yani burada güzel bir uyum var. , piyasaya sunduğumuz daha iyi bir çalışan yaratmaya yardımcı olmak için LLM'leri insanlarla birlikte döngüde kullanıyoruz.

Peter Renton  21:54

Tamam, gerçekten hata yapamayacağınız bir alandasınız, değil mi? İçinde bulunduğunuz bu ciddi bir iş var, bilirsiniz, filmlerden, televizyondan ya da buna benzer herhangi bir şeyden bahsetmiyorsunuz. Finanstan ve son derece sıkı denetime tabi şirketlerden bahsediyorsunuz. Ve bunların bir kısmını büyük dil modelleri gibi getirerek, halüsinasyon veya herhangi bir türde hata riskini nasıl azaltıyorsunuz?

Adam Famularo  22:21

Evet, burada birkaç iyi nokta var Peter. İlk nokta, LLM'lerin her bankada hoş karşılanmamasıdır, değil mi? Ve bu her banka tarafından usulüne uygun olarak not edilir. Ve içeri atlayanlar da nefeslerini tutarak atlıyorlar, değil mi? Yani etrafına bir kutu koyuyorlar, izliyorlar, izliyorlar ve kendilerine zarar vermediklerinden emin oluyorlar. Bizim bakış açımızdan, buna çok benzer bir şekilde bakıyoruz, yani LLM'lerden aldığımız temel destekleyici bilgi ve verilere sahibiz, LLM'leri almak için kullandığımız tüm kararları belgeliyoruz. Biz bir kara kutu değiliz, biz daha çok beyaz bir kutuyuz ve sizin açınızdan düzenleyicilerin gelip bizimle gördüklerini beğenmeleri gerekiyor. Ve yapıyorlar, doğru. Bugün düzenleyiciler gelip ürünümüzün kurulduğunu ve kullanıldığını görüyorlar ve kolayca tıklayıp aldığımız tüm kararları ve bunları neden aldığımızı görebiliyorlar. Bu bizim için çok ama çok önemli bir parça, biz beyaz bir kutuyuz. Açık, değil mi? İnsanların hangi kararı verdiğimizi, bunu neden aldığımızı anlayabildiği ve bu kararın o an için doğru karar olduğunu kanıtlayabildiği açık bir ekosistem. Dolayısıyla bizim bakış açımıza göre, bankalarımıza biraz daha iyi hizmet verilmesini ve daha iyi korunmasını sağlıyoruz, çünkü yazılımımız LLM'lerin üstünde yer alıyor, sadece LLM'leri karar vermek için değil, aynı zamanda onların verilerini de kullanıyor. Ve günün sonunda kararları verecek olanlar da biziz.

Peter Renton  23:49

Yani eğer LLM'den kaynaklanan bir halüsinasyon varsa, onu gerçekten vahşi doğaya çıkmadan önce yakalıyorsunuz.

Adam Famularo  23:57

Doğru.

Peter Renton  23:58

Tamam aşkım. Tamam aşkım. Röportajımızın son bölümünde gelecek hakkında konuşmak istiyorum çünkü bence ilginç bir konumdasınız, bunlarla olduğunuz yerde oturuyorsunuz, gerçekten de her şeyi yaptınız, diyelim mi? Yapay zekalı dijital çalışanların işin geleceğinin bir parçası olacağını söyleyebilir miyiz? O halde buradaki ilk sorum şu, bugün bulunduğumuz duruma baktığınızda, yani 10 yıl sonra geriye dönüp baktığımızda bunun 1.0 olduğunu düşüneceğimizi hayal ediyorum. Ve biz oldukça ilkeldik, değil mi?

Adam Famularo  24:31

İlkel. Çok öyle.

Peter Renton  24:33

Peki nereye gidiyoruz? Bu, mali suçlar ve konuştuğumuz diğer şeyler gibi sizin niş alanınızda nasıl görünecek? Belki beş yıl sonra bile bir bankanın içinde nasıl görünecek?

Adam Famularo  24:45

Şimdi olduğundan çok daha gelişmiş olacak. Konuşmanın başlarında size bunun hakkında bir ön bilgi vermeye başladım. Ancak şu anda etkileşim, bildiğiniz gibi, giriş yaptığınız bir portalda ve tüm bu veri akışlarını görüyorsunuz ve ardından bu veri akışlarına dayalı modellerin geliştirilmesine yardımcı oluyorsunuz. Biliyorsunuz, aktörlerin ve aktrislerin yüzlerini almayı ve onların da sizinle sohbet edebilmelerini sağlamayı düşünüyoruz, tıpkı benim şu anda seninle konuştuğum gibi, Peter. Tara'yla bu şekilde konuşabileceksin. Biz sohbet edebileceğiz, Tara bu sohbet modunda senden bir şeyler öğrenebilecek ve işine geri dönebilecek. Bu da çok uzak değil. Bu 12 ay, 24 ay gibi bir şey; yapay zeka ile sanki bir meslektaşınızla konuşuyormuş gibi sohbet edebileceksiniz. Ve bu her şeyi değiştirecek, çünkü yapay zeka teknolojisi insan gibi hissetmeye ve davranmaya yaklaştıkça, daha fazla iş yapay zeka tarafına geçme eğiliminde olacak ve bu da işi çok daha kolay hale getirecek. başkalarının da onlardan öğrenmesi daha hızlı olur.

Peter Renton  25:54

Peki ya, derin sahtekarlıklar ve gelecekle ilgili konuşmanın farklı yolları hakkında endişeleriniz var mı ve bunu şimdiden yapabilirsiniz, temelde herkesin herhangi bir şey söylediği bir video oluşturabilirsiniz.

Adam Famularo  26:04

Doğru.

Peter Renton  26:05

Bugün bu teknoloji var. Peki bu nasıl bir şey, bunun ilerleyişi hakkında nasıl düşünüyorsunuz?

Adam Famularo  26:11

Aslında bu teknolojinin bir kısmını kullanarak yapay zekamızı gerçekten insan olarak tasvir etmeyi düşünüyoruz, değil mi? Yani aslında bunu yapmaya bu şekilde çalışıyoruz. Ve bunu daha çok konuşmaya dayalı bir yapay zeka haline getirmek, bu bir nevi bir sonraki, buradaki bir sonraki dünya, sohbete dayalı bir noktaya taşınıyor, değil mi? Biliyor musunuz, bu konuda o kadar da endişelenmiyorum, dünyanın her yerindeki hükümetlerin ve hükümetlerin bu konuyu çok dikkatle incelediğini düşünüyorum, bunun bir yapay zeka olduğunu bildiğimizden emin olmamızı sağlayacak şeyler olacağını düşünüyorum. karşı bu bir insan, bence diyaloğun bir parçası olması gereken şey bu. Ancak kimliğe bürünmeyi durdurmaya yardımcı olacak doğru kuralların ve korumaların mevcut olacağını düşünüyorum. Kimliğe bürünme kısmı gerçekten tehlikeli hale geliyor; eğer bir başkanın kimliğine bürünüyorsa ve bir şeyler söylüyorsa ve sonra insanlar buna göre hareket ediyorsa. Ama bunu söyleyen başkan değildi, değil mi? İşte burası gerçekten tehlikeli hale geliyor. Ve bunun kontrolden çıkmasını engellememize yardımcı olacak doğru kural ve düzenlemelerin uygulamaya konulacağını umuyorum.

Peter Renton  27:21

Peki bankalar büyüdükçe ve teknolojiniz geliştikçe ne olacak? Daha önce bunun günümüzün işçi sayısını gerçekten artırdığını söylemiştiniz. Beş ila 10 yıl sonra, eğer istiyorsanız, eğer bankanızdaki Mali Suçlar Biriminizi gerçekten güçlendirmek istiyorsanız, insanları işe alacak mısınız? Yoksa WorkFusion'dan yapay zeka dijital çalışanlarını mı işe alacaksınız?

Adam Famularo  27:44

Evet biliyor musun Peter, bu günün en iyi sorusu çünkü bu her sektörde olacak. Yani günün sonunda, her endüstri değişecek, insanlar daha üst düzey işler yapacaklar, süreçte hala insanlara bir şekilde, şekil veya biçimde ihtiyaç duyacaksınız, ama onlar Bugün yaptıkları temel düzeydeki işi yapmıyorlar. Yani L1 iyileştirme çalışmaları gibi pek çok şey ortadan kaybolacak, bu kesinlikle gerçekleşecek. Ancak üst düzey çalışmalar daha da yükselmeye devam edecek. Ve insanların her zaman bir şekilde, şekilde veya biçimde yapay zeka ile iletişim kurması gerekecek ve bu her zaman orada olacak. Ama sanki otomasyonun imalat sanayine geldiği zamanki gibi bir şeymiş gibi hissediyorum, değil mi? Böylece insanlar, bilirsiniz, otomatik robotların daha iyi yaptığı bir işi yapmaktan, insanların daha iyi yaptığı başka bir işe geçiyorlar, işletmelerde bu tür bir gel-git göreceksiniz. önümüzdeki on yıl.

Peter Renton  28:42

Bütün bunların nasıl çözüleceğini görmek gerçekten ilginç olacak. Ve çok ilginç bir alandasınız. Ve sanırım önümüzdeki üç ila beş yıl içinde ne olacağını biliyorsunuz, bazen bazı şeylerin değişeceğini ve bazı şeylerin değişeceğini hayal bile edemeyeceğimizi düşünüyorum. 90'larda bir iPhone hayal edemiyordum. Bunlar sadece bu tür teknolojiler, sadece bilim kurguydu, ama yine de Adam, bugünkü gösteriye gelmeni gerçekten takdir ediyorum. Çok teşekkür ederim.

Adam Famularo  29:11

Peter, beni kabul ettiğin için teşekkürler. Harika bir sohbetti. Ve yakında bir gün seninle tekrar buluşmayı sabırsızlıkla bekliyorum.

Peter Renton  29:18

Umarım şovdan keyif almışsındır. Dinlediğiniz için çok teşekkür ederim. Lütfen devam edin ve seçtiğiniz podcast platformunda gösteriye bir inceleme yapın ve arkadaşlarınıza ve meslektaşlarınıza bundan bahsedin. Her neyse, o notta, imzayı atacağım. Dinlediğiniz için çok teşekkür ederim ve bir dahaki sefere sizi yakalayacağım. Hoşçakal.

  • Peter RentonPeter Renton

    Peter Renton, dünyanın fintech odaklı en büyük dijital medya şirketi olan Fintech Nexus'un başkanı ve kurucu ortağıdır. Peter 2010'dan beri fintech hakkında yazıyor ve şu kitabın yazarı ve yaratıcısı: Fintech Bire Bir Podcast, ilk ve en uzun soluklu fintech röportaj serisi.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

spot_img

En Son İstihbarat

spot_img