Zephyrnet Logosu

Steve Allocca, ABD Genel Müdürü ve Küçük İşletme Kredileri Konusunda Funding Circle Başkanı

Tarih:

Podcast'lerimizi beğeniyor musunuz? Gelecek bölümleri kaçırmayın! Lütfen abone ol butonuna basın AppleSpotifyYouTubeEn son içeriğimizle güncel kalmak için en sevdiğiniz podcast platformunu veya en sevdiğiniz podcast platformunu ziyaret edin. Desteğin için teşekkürler!

Küçük işletme kredilendirme alanı, son on yılda fintech'in öncülüğünde pek çok yeniliğe tanık oldu. Ancak birçok küçük işletmenin hâlâ hak ettiği sermayeye erişimi olmadığı için yapılacak daha çok iş var.

Fintech Bire Bir podcast'indeki bir sonraki konuğum, Fintech'in başkanı Steve Allocca. Finansman Çemberi ABD. Fintech'in en büyük isimlerinden bazılarıyla (PayPal, LendingClub, Bluevine ve şimdi Funding Circle) küçük işletmelerin sermayeye erişmesine yardımcı olma mücadelesi üzerinde çalıştı. Funding Circle bu alanda öncüdür ve yakın zamanda yeni bir SBA 7(a) borç verme lisansı için onaylandıkları haberini aldılar.

Bu podcast'te şunları öğreneceksiniz:

  • Steve'in fintech alanındaki derin ve çeşitli geçmişi.
  • Finding Circle'a getirdiği derslerden bazıları.
  • Onu Funding Circle'daki rolüne çeken şey neydi?
  • Temel vadeli kredi ürünlerinin tipik şartları.
  • Küçük işletmeleri sigortalama yaklaşımları.
  • Faiz oranlarındaki artışın talep üzerindeki etkisi.
  • Funding Circle'ın SBA 7(a) kredi vereni olarak onaylanması ne anlama geliyor?
  • SBA kredileri vermeye ne zaman başlayabileceklerine ilişkin zaman çizelgesi.
  • Kredilerini bir hizmet teklifi olarak nasıl oluşturuyorlar?
  • Birleşik Krallık'taki Funding Circle merkez ofisi ile nasıl etkileşime giriyorlar?
  • Liderlik ekibine aldıkları yeni işe alımlardan bazıları.
  • Küçük işletme verilerinin daha net bir resmini nasıl elde edebilirler?
  • Funding Circle'ın 2024 yılı için aklında neler var?

Aşağıdaki konuşmamızın metnini okuyun.

Peter Renton  00:01

Fintech Bire Bir podcast'ine hoş geldiniz. Ben Fintech Nexus'un Başkanı ve kurucu ortağı Peter Renton. Bu programı 2013'ten beri yapıyorum, bu da onu tüm fintech'teki en uzun soluklu bire bir röportaj programı yapıyor. Bu yolculukta bana katıldığınız için teşekkür ederim. Bu podcast'i beğendiyseniz, Lex Sokolin ile The Fintech Blueprint ve Isabelle Castro ile Fintech Coffee Break adlı kardeş programlarımıza göz atmalı veya Fintech Nexus podcast kanalına abone olarak ürettiğimiz her şeyi dinlemelisiniz.

Peter Renton  00:39

Başlamadan önce Fintech Nexus'un artık bir dijital medya şirketi olduğunu hatırlatmak isterim. Etkinlik işimizi sattık ve fintech alanında lider dijital medya şirketi olmaya %100 odaklandık. Bu sizin için ne anlama geliyor? Artık çeşitli dijital ürünler, web seminerleri, ayrıntılı teknik incelemeler, podcast'ler, e-posta patlamaları, reklamlar ve çok daha fazlası aracılığıyla 200,000'den fazla kişiyle en büyük fintech topluluklarından biriyle etkileşime geçebilirsiniz. Size özel tasarlanmış özel bir program oluşturabiliriz. Kıdemli bir fintech kitlesine ulaşmak istiyorsanız lütfen bugün fintech nexus.com satış departmanıyla iletişime geçin.

Peter Renton  01:21

Bugün programda, Funding Circle USA'nın başkanı ve resmi olarak ABD genel müdürü olarak bilinen Steve Allocca ile küçük işletme kredilerinden bahsediyoruz. Bir süredir Steve'i programa çıkarmak istiyorduk, neredeyse bir yıldır bu işin içinde. Ve fintech konusunda derin bir deneyime sahip, bunu biraz derinlemesine inceliyoruz, Funding Circle'ın bugün ne yaptığından, sigortalama yaklaşımından ve aynı zamanda kredi talebinden ve bunun nasıl bir trend olduğundan bahsettik. Ve ele aldığımız büyük haber, birkaç hafta önce çıkan SBA 7(a) lisansının Funding Circle için ne anlama geldiğinden ve küçük işletmeler için ne anlama geldiğinden bahsediyor. Bir hizmet olarak borç verme ve gömülü finansman hakkında konuşuyoruz. Küçük işletme kredileri söz konusu olduğunda bu hareketteki düzenleyici cepheden ve çok daha fazlasından bahsediyoruz. Büyüleyici bir tartışmaydı. gösteriyi beğeneceğinizi umuyoruz.

Peter Renton  02:24

Podcast'e hoş geldin Steve.

Steve Allocca  02:26

Merhaba Peter, seninle konuşmak çok güzel. Ve beni kabul ettiğin için teşekkürler.

Peter Renton  02:28

Memnuniyetle. Seninle konuşmak harika. Yıllar önce tanıştığımızı biliyorum, kariyerinizde fintech'in en büyük isimlerinden bazılarıyla ilgili gerçekten ilginç bir geçmişiniz vardı. Öyleyse neden dinleyicilere kariyerinizin bugüne kadarki bazı durakları hakkında biraz bilgi vererek başlamıyoruz?

Steve Allocca  02:47

Elbette. Evet, kariyerime geleneksel bankacılıkta başladım. Aslında Federal Reserve'de staj yaptım, para ve bankacılık sistemiyle gerçekten ilgilenmemi sağladı. Birkaç farklı büyük bankayla geleneksel bankacılıkla başladım ve paraları konusunda daha akıllı kararlar alma konusunda çaresizce yardıma ihtiyaç duyan tüketicilere ve küçük işletmelere daha iyi çözümler sunmak için veri ve teknolojiyi kullanma fikrine giderek daha fazla ilgi duyduğumu fark ettim. onların parası. Tabii ki bu beni fintech'e yönlendirdi ve özel öğrenci kredilerini büyük ölçüde dijital olarak dağıtan orijinal fintech'lerden biri olan bir şirkete yönlendirdi. Ve bu 2008'deki erimeden önceydi. Ve bu, şirketi yeniden yapılandırmaya çalışmak için kısa bir duraktı ve bu, büyük ölçüde eğitim finansmanı alanı etrafında verilere ve daha iyi Portföy Yönetim Hizmetlerine odaklanan kendi şirketimi kurmam oldu. Bu şirketi dört yıl boyunca yönettim ve bugün hala var olan ve gelişen bu şirketin liderliğini değiştirme fırsatım oldu, ancak bu liderliği kurucu ortaklarımdan başka birine devredip PayPal'a katıldım. PayPal'ın kredi işini kurmak ve hem tüketici hem de küçük işletme tarafında PayPal'ın büyüyen ödeme ekosisteminin bir parçası olmak için eşsiz bir fırsat yakaladım. Ayrıca PayPal'ın küçük işletme kredilendirme işi olan PayPal İşletme Sermayesi'nin başlatılması da buna dahildi. Ve PayPal'da yaklaşık beş yıl geçirdikten sonra, Lending Club'a gidip Lending Club'ın başkanı olarak katılmak için inanılmaz bir fırsat yakaladım ve sonunda Lending Club haline gelen, bir banka satın alarak pazar bankası dediğimiz şeye sahip ilk fintech'lerden biri oldu. Bunu yaklaşık üç yıl boyunca yaptım ve gerçekten de küçük işletmeler etrafında özel bir tutku oluşturdum, küçük işletmelere olan ihtiyaç, bunun özellikle piyasada karşılanmadığını ve küçük işletmelere odaklanmanın beni başka bir durağa yönlendirdiğini gördüm. Bluevine denen yer. Küçük işletme kredileriyle gerçekten iyi bilinen ama aynı zamanda küçük işletme bankacılığına da başlayan, bugün küçük işletme mevduatlarında bir milyar doların üzerinde gelir elde eden bir küçük işletme bankacılığı ürünü sundu. Küçük işletmeler için borç verme ve bankacılığın kesiştiği noktada bu fırsatı gerçekten ilginç buldum. Ve sonra, Bluevine'da yaklaşık bir buçuk yıl geçirdikten sonra, tüm yollar beni ilk kez PayPal'da karşılaştığım, Lending Club'da birkaç farklı kapasitede tekrar ortaklık kurduğum ve daha sonra XNUMX'te tekrar ortaklık kurduğum bir yere götürüyor. Bluevine. Ve bu elbette Funding Circle. Bu yılın başlarında Funding Circle'a katıldım, biliyorsunuz, küçük işletmelerin kazanması gereken sermayeyi sağlamaya odaklanan muazzam bir işi almak ve bunu çok daha fazlasını yapabilecek, küçük işletmelere yardımcı olabilecek bir platform olarak kullanmak için. Burada, Amerika Birleşik Devletleri'nde başarılı olun.

Peter Renton  05:52

Funding Circle'a getirdiğiniz yolda öğrendiğiniz derslerden bazıları nelerdir?

Steve Allocca  05:57

Demek istediğim, benim için fintech'i geleneksel finansal hizmetlerden ayıran en önemli şeylerden biri sadece veri ve teknolojiye odaklanmak değil. Ancak bir fintech şirketinin düşünme biçiminin getirdiği müşteri odaklılıktır. Müşterilerin sahip olduğu gerçek sorunları çözen ürün çözümlerine odaklanmaktır. Çoğu zaman veri ve teknolojiden yararlanılıyor. Ancak bu, keşif sürecini gerçekten müşterinin gerçek bir sıkıntı noktasından veya gerçek bir müşteri ihtiyacından başlatıyor. Ve özellikle bu ihtiyaca yönelik çözümler üretmek benim için fintech'te geçirdiğim her durakta en büyük ortak konulardan biri. Ancak bununla birlikte, sanırım yolculuğun henüz başındayız Peter, açıkçası, tüketicilere yardımcı olabilmek için veri ve teknolojiden en iyi şekilde yararlanma veya veri ve teknolojiden en iyi şekilde yararlanma vaadini henüz yerine getirmediğimizi düşünüyorum. küçük işletmeler daha iyi kararlar verir ve paralarına daha fazla güvenirler. Bu yüzden en iyisinin hala önümüzde olduğunu düşünüyorum.

Peter Renton  07:03

Sağ. Sağ. Buna katılıyorum. Sonra Funding Circle'a geldiniz, belki bu kararın itici gücünün ne olduğu hakkında konuşabiliriz? Sizi Funding Circle'a çeken şey gerçekten neydi?

Steve Allocca  07:16

Evet, çok basit. Demek istediğim, PayPal'da, Lending Club'da ve yine Bluevine'de bulunduğum durakların her birinde, Funding Circle'da gördüğüm şey, yerleşik bir şirketin kredi riskini verimli ve etkili bir şekilde değerlendirebilmek için benzersiz bir yetenekti. küçük iş. Dolayısıyla Funding Circle, küçük işletme kredileri içinde biraz benzersiz bir alanda oynuyor; diğer birçok fintech oyuncusunun daha riskli tarafta oynadığı, daha çok banka kalitesine benzer şekilde, yerleşik küçük işletmelere küçük işletme kredileri vererek gerçekten daha düşük faizli krediler veriyor. kredi yelpazesinden. Ve bu banka kalitesi, Funding Circle'ın durumunda, kredi şeklinde yarım milyon dolara kadar borç almak isteyen daha yerleşik bir işletmenin kredi değerliliğini daha çok değerlendiriyor. Artık geleneksel bankacılık günlerime geri döndüm, bu büyük bir muammaydı. Aslında ben Wells Fargo'dayken buna görünmez orta diyordum. Bankaların aslında geleneksel finansal hizmetler olduğunu söyledik. Ve bankalar krediyi anlamada ve tüketicilerin ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunmada gerçekten çok başarılılar. Ve biliyorsunuz, aynısını büyük şirketler için yapmakta oldukça iyisiniz. Ancak küçük işletmeler gerçekten de ortanın dışında kalıyor. Bunun nedeni, küçük bir işletmenin riskini anlamaya ve verimli bir şekilde üstlenmeye çalışmanın inanılmaz derecede karmaşık olmasıdır. Biliyorsunuz, seyahatlerim boyunca Funding Circle, sadece otomasyon ve iyi kredi modellemeyi değil, aynı zamanda bunu gerçekten ihtiyacınız olan seçilmiş, hedeflenmiş, manuel müdahaleyle dengelemenin şifresini oldukça benzersiz bir şekilde çözen biri olarak ortaya çıkmaya devam etti. Bunu yapmak için, dediğim gibi, borç almak isteyen daha yerleşik bir küçük işletmenin riskini verimli ve etkili bir şekilde yönetebilmek, anlayabilmek, üstlenebilmek ve yönetebilmek için en iyi otomasyonla birlikte sahip olmanız gereken insan dokunuşu daha fazla para. Dolayısıyla, Funding Circle'ın bu özel gücü, hala daha geniş finansal hizmetlerde karşılanmayan en acil ihtiyaçlardan biri olduğunu düşündüğüm şeyle birleşerek küçük işletmelerin finansal ihtiyaçlarına hizmet ediyor. Funding Circle'ı oldukça benzersiz bir şekilde öne çıkaran, bildiğiniz bu iki şeyin kesiştiği noktada var olduğunu düşündüğüm fırsat.

Peter Renton  09:36

Tamam, o zaman Funding Circle'ın gerçekte ne sağladığından bahsedelim. Sunduğunuz farklı kredi ürünleri türlerinden biraz bahsedebilir misiniz?

Steve Allocca  09:48

Yani Funding Circle gerçekten 500,000 $'a kadar teminatsız vadeli kredi ürününe odaklanıyor. Funding Circle, kuruluşundan bu yana bu ürün aracılığıyla dört buçuk milyar dolardan fazla kredi sağladı. Ve bu sadece ABD'de. Funding Circle dünya çapında elbette Birleşik Krallık'ta da faaliyet gösteriyor ve bugüne kadar verilen toplam küresel rakam 21 milyar doların üzerinde. Ancak burada ABD'de bugüne kadar dört buçuk milyar dolar bu teminatsız vadeli kredi ürünü aracılığıyla sağlandı, aslında teminatsız vadeli kredi ürünü, söylemeliyim ki, bu büyüklükteki birçok kredi gibi, krediyle ilişkili bir UCC ipoteği var. ancak etkili bir şekilde güvenli olmayan bir ürün olarak işlev görür. Dolayısıyla, Funding Circle'ın küçük işletmelerin krediye erişmesine yardımcı olmak asıl odak noktası budur; yarım milyon dolara kadar borç almak isteyen daha köklü küçük işletmeleri hedefleyen, sınıfının en iyisi bir taksitli kredi ürünü yoluyla kazanmaları gerekiyor.

Peter Renton  10:47

Doğru doğru. Tamam aşkım. O halde sigortacılık hakkında konuşalım. Küçük işletmelerin karmaşık olduğundan ve her küçük işletmenin farklı olduğundan bahsettiniz. Açıkçası farklı pazarlara, farklı alt segmentlere, şirket sahiplerinin farklı niteliklerine sahipsiniz, ancak buradaki yaklaşımınızı bir şekilde anlamayı çok isterim. Ve son on yılda veri kullanılabilirliği konusunda bana öyle geliyor ki çok fazla ilerleme kaydettik, bu önemli ölçüde gelişti. Ancak bu verileri nasıl işlediğinize dair bir fikir edinmeyi çok isterim. Belki de işinizin bu bölümünde yapay zekayı nasıl kullandığınıza değinebilirsiniz? Sigortacılık konusunda yaklaşımınız nedir?

Steve Allocca  11:27

Her şey bir işletmenin ödeme kabiliyetinin daha iyi anlaşılması ve ölçülmesi etrafında dönüyor. Dolayısıyla, kredi bürosu verilerinin, küçük işletme tarafında ödeme kabiliyetini gerçekten ölçmeden, kredi bürosu verilerinin çok doğru bir kredi riski tahminine sahip olmanıza izin verebileceği tüketici tarafında farklı olarak, hem zorunluluktan dolayı, hem de bürolar o kadar da iyi değil. Tüketici tarafında olduğu gibi iyi test edilmiştir. Ama aynı zamanda, bahsettiğiniz veya referans verdiğiniz teknolojinin bir kısmından faydalanabilirseniz, nakit bankası, banka verilerini görebilmemizi sağlarsanız bunu yapmak mantıklı olduğu için. Bir banka hesabına otomatik olarak bağlanmak ve gerçek zamanlı banka verilerini, nakit işlem verilerini, mevduattaki nakit parayı, trendleri ve bunların etkenlerini görüntülemek için bir bağlantı; bu, gerçek mali durumu çok daha doğru bir şekilde ölçebilmemize olanak tanıyacak ve ödeme kabiliyeti, o zaman, biliyorsunuz, sadece bir kredi bürosuna rapor edilen bilgiler, ki bu hala büyük ölçüde, biliyorsunuz, bu büyüklükteki krediler için, büyük ölçüde tüketici kredisi alanının, olduğundan çok daha fazla güveneceği bilgidir. Funding Circle'da bugün küçük işletmeler için yapıyoruz.

Peter Renton  12:43

Biliyorsunuz bunu Aralık ortasında kaydediyoruz. Ve biz de yıl bitmek üzere. Ama hâlâ biraz zamanımız kaldı. Ancak 2023'e dönüp baktığınızda kredi talebinin nasıl olduğunu anlamak isterim. Demek istediğim, küçük işletme sektörünün son dört yıldır bu çılgın gidişatı yaşadığını düşünüyorum. Bu yıl normal bir yıl mıydı?

Steve Allocca  13:04

Hayır, bu yıl normal bir yıldan başka bir şey değil. Bazen faiz oranlarının çok uzun süredir çok düşük olduğunu düşünüyorum.

Peter Renton  13:12

Ah evet, elbette.

Steve Allocca  13:13

%0 faiz oranları. Son dönemde faiz oranlarında etkili bir şekilde 550 baz puanlık bir artış elde ettiğimizi biliyorsunuz, biliyorsunuz, iki yıldan az bir sürede faiz oranlarında 40 yılı aşkın bir süredir gördüğümüzden daha büyük bir artış var. bu kadar kısa sürede, bu kadar kısa sürede. Biliyorsunuz, sattığınız ürünün temel maliyeti bu kadar kısa bir süre içinde bu kadar dramatik bir şekilde arttığında, elbette bunun iş, talep ve satış yeteneği üzerinde çok büyük etkileri olacaktır. Sınıfının en iyisi olan bir ürünü bile, finansmana erişmesi gereken kaliteli başvuru sahipleriyle eşleştirebilme. Yani evet, bu yıl her şey biraz değişti, temel faiz oranlarındaki değişiklikten başlayarak. Ama aynı zamanda, biliyorsunuz, sanırım ekonomi salgından bu yana çok daha az kesin hale geldi ve gerçekten hiçbir şey alamadık, normal, istikrarlı bir durum olarak kabul edebileceğim bir duruma geri dönemedik. Büyük aksamadan bu yana böyle bir şey, pandemiydi. Yani işler çok değişti. Ancak bu değişim karşısında, biliyorsunuz, bir şey sabit kaldı; o da, düzensiz nakit akışını düzeltmesi gereken küçük işletmelere yönelik hâlâ çok fazla talep olması. Ve işlerini yürütmek ve büyütmek, yeni bir yere yatırım yapmak, envanteri genişletmek veya işe almak için fırsatlardan yararlanmak için düşük fiyatlı sermayeye erişmeleri gerekiyor. Yani tüm bu belirsizlikle ve temel faiz oranlarının bu kadar kısa bir sürede çok dramatik bir şekilde değişmesiyle karşı karşıyalar. Biliyorsunuz, tamamlanan başvuruların yıldan yıla %54 arttığını görüyoruz.

Peter Renton  14:59

Vay.

Steve Allocca  14:59

Yani hala oldukça fazla talep var. Demek istediğim, bunun bir parçası da, büyümeyi teşvik etmek için ne yaptığımızı biliyorsunuz, ABD'deki Funding Circle için hala büyük ölçüde büyüme modundayız. Ancak yıldan yıla bu tür bir iyileşmeye baktığınızda, bunun hala sağlıklı bir talep olduğuna dair oldukça iyi bir gösterge olduğunu düşünüyorum.

Peter Renton  15:16

Faiz oranlarına rağmen insanlar finansman ihtiyaçlarını karşılamak için hala daha yüksek bir oran ödemeye hazırlar. Açıkçası kimsenin bizden 2021'de ödediğimiz oranların aynısını ödememizi beklediğini sanmıyorum. Açıkçası, seneye başladığınızda, Ocak ayında yılı tam olarak nerede bitireceğimizi kimse bilmiyordu. Faiz oranlarının yakın zamanda düşürülmeyeceğini biliyorduk. Büyüme modunda olduğunuzu söylüyorsunuz, yani faiz ortamından bağımsız olarak bu yıl büyümeyi mi planlıyordunuz?

Steve Allocca  15:45

Bu yıl daha da büyümeyi planladık. Her ne kadar başvurularda yıldan yıla %50'nin üzerinde bir artış elde etmiş olsak da, gerçek kredi tekliflerinde de sağlıklı bir artış gördük, ancak kredi teklifleri yüzde 54 oranında arttı. daha düşük bir oran. Yani tamamlanan başvurularda yıldan yıla %35'lük bir artış elde ederken, tekliflerde geçen yıla göre %XNUMX'lik bir artış elde ettik. Ve bu iki şeyin bir fonksiyonudur; başvuranların kredi kalitesinin bir fonksiyonudur. Özellikle krediler pahalılaştıkça faiz oranlarının tekrar düşmesini bekleyebilen herkes beklemeye daha yatkın olabilir. Yani kesinlikle bildiğiniz şeylerden biri de bu, uygulama karışımının kalitesinde bir değişiklik. Ama diğer şey şu ki, her basiretli borç veren gibi, ekonomide belirsizliğin çok daha fazla olduğu bir zamanınızda, aynı zamanda daha ihtiyatlı olmanız ve kredilerinizi sıkılaştırmanız gerekir. Böylece, performansı düşük krediler vermeyeceksiniz.

Peter Renton  16:45

SBA'dan gelen büyük haber hakkında konuşmak istiyorum. Sanmıyorum, ilk defa kırk yıldır yeni SBA 7(a) lisansları verildi, belki SBA 7(a) lisansının ne olduğunu ve aslında ne için onay aldığınızı açıklayabilirsiniz?

Steve Allocca  17:04

Evet, bu gerçekten çok büyük bir olay Peter, beni daha fazla heyecanlandıramayan şey de bu; halihazırda en iyi olana daha iyi erişim yoluyla girişimcilere ve küçük işletmelere gerçekten ilgi çekici değer katabilme yeteneğimiz. SBA'da sınıf ürünü. Yani çoğu insanın bildiği gibi SBA, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki çoğu küçük işletme için en düşük maliyetli sermaye kaynakları arasında yer alıyor. SBA ile ilgili sorun şu ki, yalnızca bankalar aracılığıyla ve SBA tarafından bu SBA kredilerini vermek üzere lisanslanan çok seçilmiş, çok sınırlı sayıda küçük işletme kredilendirme şirketi aracılığıyla sunulduğu için, son 41 yılda sadece 14 tane var. SBLC lisansları. Ve bu nedenle ve sürecin uzun olması ve öncelikle dijital bir yaklaşımla özel olarak tasarlanmamış olması nedeniyle, insanların SBA hakkında bildiği diğer şey, düşük maliyetli sermayeye güvenilir erişimin yanı sıra, yavaş olmasıdır, uzun zaman alır, genellikle 50 belge gerektirir ve kredilere erişebilmek için haftalarca, birçok kez gerekir ve bu, bir kez başvurduğunuz andan itibaren gerçekleşir ve yalnızca başvuru eylemi genellikle büyük ölçüde kağıt bazlı, çok uzun bir süreci gerektirir. , çok manuel olarak yoğun bir süreç. Yapmaya çalıştığımız şey şu anda bir fırsattan yararlanmak, Funding Circle'ın benzersiz bir şekilde gerçekten iyi yaptığı pek çok şeyi, yani dijital olarak yerel olan ve hızlı ve kolay olacak şekilde tasarlanmış bir ürünü getirebilmek. dijital ortam, bunu SBA'lara getirin. Funding Circle'ın tanıdığı hız, kolaylık ve dijital deneyimi, SBA'nın bildiği güvenilir sermayeye düşük maliyetli erişimle birleştirebiliriz. Yeni SBLC lisansının bize sağladığı şeyin bu ikisinin birleşimi olduğunu düşünüyorum. Ve bunun potansiyelinin küçük işletmeler için ve hatta Amerika çapındaki küçük işletme kredileri için bile dönüştürücü olacağını düşünüyoruz.

Peter Renton  19:20

Peki bunun durumu nedir? Mesela ne zaman kendi küçük işletmenizi veya SBA kredilerinizi yapmaya başlayabilirsiniz? Görünüşe göre bir süredir 7(a) krediler kullanıyorsunuz, tabii ki kendi lisansınız altında değil. Kendi işini yapmanın durumu nedir?

Steve Allocca  19:35

Sağ. Funding Circle'ın bugüne kadar yaptığı şey, SBA hakkında bilgisi olan ve Funding Circle'ın doğrudan sunduğu ürünlere alternatif olarak SBA'yı isteyen müşterileri, bu müşteriyi bugün küçük işletme kredileri verebilecekleri mevcut bir SBLC'ye veya bankaya yönlendirmek oldu. . İleriye dönük olarak, lisansı gerçekten aldıktan sonra ve SBA'nın geçen ay açıkladığı şey, bu lisansı verme niyetiydi. SBA'nın, lisansı sağlama amacını doğrulayan bir dizi politika belgesini ve diğer bazı adımları nihai olarak kapsamlı bir şekilde incelemesi gerekiyor. Ve sonra aslında lisansı verecekler. Bunu yapabilmek için belirli bir zaman çerçevesi belirtmediler, ancak umudumuz bunun yakın olması, 2024'te bu lisansı almamız ve ardından doğrudan SBA kredileri vermeye başlayabilmemiz. Ve yaklaşımımız, daha önce de belirttiğim gibi, Funding Circle'ın en iyi yönlerini, yani bu kredileri herhangi bir başvuru sahibinin daha önce deneyimlediğinden daha hızlı ve daha kolay bir dijital deneyim yoluyla getirebilme yeteneğimizi sunmak olacak ve SBA finansmanına erişim elde etmek istiyor.

Peter Renton  20:45

Tamam, öyle olduğunu umalım. Bu yüzden, bir hizmet olarak borç verme hakkında konuşmak istiyorum, çünkü sizin hakkınızda makaleler gördüm, bilirsiniz, Customers Bank, Pitney Bowes gibi şirketlerle çalıştığınız belli ki kendisi banka dışı, DreamSpring de gördüğüm diğer bir şey. . Bize orada ne yapmaya çalıştığınızdan biraz bahsedin. Strateji nedir?

Steve Allocca  21:05

Harika. Evet, demek istediğim, bir hizmet olarak borç verme ve bir hizmet olarak paranın başka bir bitişikliği, gömülü finans fikri, her ikisinin de gerçekten heyecan duyduğumuz alanlar olduğunu biliyorsunuz. Ve her ikisinin de fikri, Funding Circle'ın en iyilerini, yani hem başvurmak hem de bu ürüne erişim sağlamak için dijital bir deneyimi, sınıfının en iyisi bir kredi ürününe hızlı ve kolay bir şekilde bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda getirebilme yeteneğini getirmektir. . Bunu daha fazla bankaya, finansal hizmet kurumuna ve açıkçası, Funding Circle'ın on yıldan fazla bir süre boyunca geliştirmek için harcadığı bu erişimden değer elde edebilecek küçük işletme müşterilerinden oluşan geniş bir tabana sahip diğer şirketlere getirebileceğiz. Bulduğumuz şey şu ki, bankalar küçük işletme müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanıyor ve diğer şirketler de kendilerine daha fazla güvenmenin yollarını arayan küçük işletme müşterileri için finansman çözümleri sağlamaya çalışıyor. onların parası. Bizim görüşümüz, Funding Circle'ın son 10 yılda geliştirdiği, tasarladığı, geliştirdiği ve pekiştirdiği uygulama ve kredi verme deneyimini, bu hizmete erişimden yararlanabilecek küçük işletme müşterileri açısından güçlü temellere sahip bankalara ve diğer şirketlere sunabileceğimizdir. hizmet. Ve bunun, sadece küçük işletme kredisi ürünü değil, aynı zamanda SBA ürünü için de sunacağımız dünyada daha da geliştirildiğini düşünüyoruz.

Peter Renton  22:36

Tamam, yani Funding Circle Birleşik Krallık'ta kuruldu; bugünlerde Birleşik Krallık ofisi ile ne kadar etkileşimde bulunuyorsunuz? Yani, oldukça bağımsız hareket ediyor musun? Yoksa oradaki insanlarla düzenli iletişim halinde misiniz?

Steve Allocca  22:53

Gerçekten her ikisinden de biraz Peter var, sanırım artık her iki dünyanın da en iyisine sahibiz. Demek istediğim, küresel bir şirketin birçok kaynağına erişebilme avantajına sahibiz. Ve birçok yönden, Funding Circle'ın Birleşik Krallık pazarında bugün ABD'de yaptığımızdan daha büyük olduğu Birleşik Krallık pazarından en iyi uygulamaları taslak olarak alma ve benimseme fırsatımız var. Ancak aynı zamanda ABD ve Birleşik Krallık'ın çok farklı iki pazar olduğu da kabul ediliyor. Dolayısıyla, yarattığımız çözümlerin ve aldığımız kararların müşterilerimizi, yani ABD'yi, girişimciyi, ABD'deki küçük işletmeleri göz önünde bulundurarak alındığından emin olmak için oldukça özerkliğe ve bağımsızlığa sahibiz. sahibi, özellikle aklımda.

Peter Renton  23:42

Öyleyse bize, oldukça iyi tanıdığımız eski bir Goldman Sachs çalışanını fark ettim, yeni işe alınanlardan bazılarını anlatın ve Funding Circle'daki yönetim ekibinin durumu hakkında bize biraz bilgi verin.

Steve Allocca  23:56

Evet, PayPal'da benimle çalışan Kanthi Muthiah da dahil olmak üzere Funding Circle liderlik ekibine katıldığım son 10 ayda bazı harika eklemeler yaptık. Ve Kanthi burada, ABD'de bizim için ürün yürütüyor ve sadece birkaç ay içinde harika bir iş çıkardı, şimdi Funding Circle için tamamen yeni bir ürün yol haritası disiplini oluşturuyor. Ve en son, Kos'tan Joshi'nin Goldman Sachs'tan para alabildiğini ve Kos'un, Amazon'la çok büyük bir ilişki de dahil olmak üzere, Goldman Sachs'ta küçük işletmelere yönelik yerleşik finans işini yürüttüğünü ima etmiştiniz. Dolayısıyla ABD'de sadece Kos ve Kanthi'nin değil, ABD'deki Funding Circle'daki bazı liderlerin ve hatta Birleşik Krallık'tan kendilerini tamamen ABD işine adamış ve grafik oluşturmamıza yardımcı olan bir çiftin de aramızda olması nedeniyle çok şanslıyız. ileriye dönük bir büyüme rotası.

Peter Renton  24:58

Sağ. Tamam, SBA'nın ötesindeki düzenlemelerden bahsetmek istiyorum. Ve tabii ki biz de birçok devletin düzenleyici çerçevesiyle çalışıyoruz. Bana öyle geliyor ki, küçük işletme kredilerinde daha fazla şeffaflık yönünde bir hareket var, biliyorsunuz, orada tüketici kredileri için Borç Vermede Gerçek Yasası var. En azından henüz bunun ulusal bir eşdeğeri yok. Ancak bazı eyaletler var, sanırım Kaliforniya'daki eyaletiniz burada bir nevi öncülük yapan eyaletlerden biri, daha fazla şeffaflık söz konusu olduğunda ne görmek istersiniz? Peki zorlamamız gereken düzenleyici bir çözüm var mı?

Steve Allocca  25:39

Bizim için en büyük fırsatı temsil ettiğini düşündüğüm tek şey, özellikle küçük işletme kredileri olmak üzere, sahip olduğumuz hızlı başlangıç ​​türünden yararlanmaya devam etmek, giderek sahip olduğumuz verileri, içgörüleri ve bilgileri daha iyi kullanmaktır. dünya dijitalleşmeye devam ederken. Küçük bir işletmenin mali durumunu, mali istikrarını ve mali sağlığını gerçekten ölçebilmek için, eyleme dönüştürülebilir, etkili, eyleme dönüştürülebilir formda verilerimiz var. Ve eğer bu verilere erişme ve bunları daha iyi içgörülere dönüştürme becerisine sahipsek, bunu küçük işletmelere geri çevirebilmek bizim görevimizdir, böylece onların işlerini neyin önemli kıldığını daha iyi anlayabilirler. işaretleyin ve daha iyi kararlar alın, bu da sonuçta daha fazla finansal istikrara yol açacaktır ve umarım, bilirsiniz, daha fazla büyüme, bu işten ileriye dönük olarak daha olumlu nakit akışı üretimi. Ve eğer bunu doğru yapıyorsak, o zaman bu tablonun işletmenin krediye erişimi ve bu kredi için ödemek zorunda olduğu şartlarla mükemmel bir şekilde bağlantılı olması gerekmez mi? Benim en çok heyecanlandığım dünya bu, büyük bir gizem olmasına gerek olmadığında, kredinin kara kutu olmasına da gerek yok. Küçük bir işletmenin güvene, belirli bir erişime ve en iyi şartlarda krediye erişme yeteneklerini etkilemek için neler yapabileceğinin büyük bir gizem olmasına gerek yok. Sadece daha iyi bir anlayış ve ardından işlerini finansal açıdan daha istikrarlı hale getiren ve sonuçta işletmelerinin piyasada kazanmasına ve dolayısıyla büyümesine yardımcı olacak kaldıraçları yönetebilmek için daha iyi bir beceriye ihtiyaç var. Gelecekte kârlı bir şekilde büyüyün ve serbest nakit akışını artırın; bunu yapabilme yeteneği, bildiğiniz yerdedir; düzenleyicilerin, sonuçta, mümkün olan verilere eriştiğimizden emin olmamıza yardımcı olabilecek çok fazla alanı vardır. küçük işletmelerin aklına bu daha net resmi getirebilmemize izin verin ve sonra bu riski küçük işletmelerin yararına sorumlu bir şekilde kullandığımızı bildiğinizden emin olun.

Peter Renton  27:47

Peki, yeni yılda Funding Circle'ın aklına gelen ilk şey nedir?

Steve Allocca  27:51

Funding Circle için 2024'te her şey, doğrudan yeni SBA lisansı ile oluşturacağımız SBA 7(a) ürününü etkili bir şekilde nasıl başlatıp ölçeklendirebileceğimizle ilgili olacak. Funding Circle'ın en iyi yönlerini, küçük bir işletmenin kazanmak için ihtiyaç duyduğu krediye daha hızlı, daha kolay ve daha dijital formatlarda erişebilme becerisini sunmak için gerçek anlamda dönüştürücü bir fırsata sahip olduğumuzu düşünüyorum. ve genel olarak daha iyi bir dijital deneyim sunmak ve bunu bildiğiniz gibi sermayeye düşük maliyetli erişimle birleştirmek için SBA, uzun zamandır güvenilir bir şekilde tanınmaya devam edecek. Bu iki şeyi bir araya getirmenin bizim için gerçekten eşsiz bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Ve bu bizim baskın odak noktamız olacak.

Peter Renton  28:44

Tamam, bunu burada bırakmamız gerekecek Steve. Seninle sohbet etmek her zaman harika. Gösteriye geldiğiniz için çok teşekkür ederim ve yeni SBA lisansı konusunda iyi şanslar dilerim.

Steve Allocca  28:53

Çok teşekkür ederim Peter. Bir zevkti.

Peter Renton  28:57

Umarım şovdan keyif almışsındır. Dinlediğiniz için çok teşekkür ederim. Lütfen devam edin ve seçtiğiniz podcast platformunda gösteriye bir inceleme yapın ve arkadaşlarınıza ve meslektaşlarınıza bundan bahsedin. Her neyse, o notta, imzayı atacağım. Dinlediğiniz için çok teşekkür ederim ve bir dahaki sefere sizi yakalayacağım. Hoşçakal.

  • Peter RentonPeter Renton

    Peter Renton, dünyanın fintech odaklı en büyük dijital medya şirketi olan Fintech Nexus'un başkanı ve kurucu ortağıdır. Peter 2010'dan beri fintech hakkında yazıyor ve şu kitabın yazarı ve yaratıcısı: Fintech Bire Bir Podcast, ilk ve en uzun soluklu fintech röportaj serisi.

.pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .box-header-title { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-avatar img { border-radius: 5% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-size: 24px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { font-weight: bold !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-name a { color: #000000 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { font-style: none !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-description { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-size: 20px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a span { font-weight: normal !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta { text-align: left !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-meta a:hover { color: #ffffff !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-user_url-profile-data { color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-twitter-profile-data { text-align: center !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data span, .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data i { font-size: 16px !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { background-color: #6adc21 !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .ppma-author-linkedin-profile-data { border-radius: 50% !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-author-boxes-recent-posts-title { border-bottom-style: dotted !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { border-style: solid !important; } .pp-multiple-authors-boxes-wrapper.box-post-id-45383.pp-multiple-authors-layout-boxed.multiple-authors-target-shortcode.box-instance-id-1 .pp-multiple-authors-boxes-li { color: #3c434a !important; }

spot_img

En Son İstihbarat

spot_img