Zephyrnet-logo

Persbericht: Telescope dient aanvraag voor octrooisamenwerkingsverdrag in voor schaalbare synthese van psilocybine en tryptamine

VANCOUVER, BC / ACCESSWIRE / 17 januari 2022 / Telescoop Innovaties Corp. (“Telescoop"Of de"Bedrijf") (CSE:TELI) kondigt aan dat het een Verdrag tot samenwerking inzake octrooien heeft ingediend ("PCT“) patentaanvraag voor zijn schaalbare productiemethoden om psilocybine en verwante tryptamineverbindingen te produceren. Deze aanvraag maakt aanspraak op de prioriteitsdatum van een eerdere voorlopige aanvraag die op 31 december 2020 bij het United States Patent and Trade Office is ingediend.

Deze PCT-aanvraag behandelt nieuwe synthetische routes voor de productie van psilocybine en psilocine samen met hun voorlopers, analogen en derivaten. Deze moleculen behoren tot de tryptamine-klasse van verbindingen die de laatste jaren aan kracht wint in de psychedelische geneeskunde. De processen die in deze octrooiaanvraag worden geschetst, zijn gepositioneerd om schaalbare productie mogelijk te maken, omdat ze minder synthetische stappen vereisen dan de huidige methoden, kosteneffectieve en direct beschikbare uitgangsmaterialen gebruiken en gebruikmaken van chemische productieprocessen die al standaardpraktijk zijn in de farmaceutische industrie. De synthetische methoden van Telescope zijn daarom goed voorbereid op compatibiliteit met de normen van de huidige Good Manufacturing Practices (cGMP) die uiteindelijk vereist zijn voor farmaceutische implementatie.

Jason Hein, CEO van Telescope, merkte op: “de vraag naar psilocybine en psychedelische tryptamines van farmaceutische kwaliteit neemt toe. We zien een toenemend aantal proeven en studies die deze verbindingen vooruit helpen in de pijplijn voor medicijnontwikkeling, maar er is relatief weinig aandacht besteed aan hoe deze moleculen betrouwbaar op grote schaal kunnen worden geproduceerd. Het patent van Telescope is een belangrijke mijlpaal in het aanpakken van het dreigende knelpunt in de productie.”

De in de PCT-aanvrage beschreven synthetische processen zijn niet beperkt tot de productie van psilocybine, maar geven toegang tot een grote verscheidenheid aan tryptamines en kunnen eenvoudig worden aangepast om specifieke derivaten te produceren. Derivaten worden momenteel onderzocht door farmaceutische ontwikkelingsbedrijven die de voorspelbaarheid, potentie of farmacokinetische profielen van psychedelische therapieën willen afstemmen. De intellectuele eigendomsportefeuille van Telescope is daarom flexibel en vatbaar voor veranderende eisen, aangezien verschillende moleculen het doelwit zijn van de farmaceutische ontwikkeling in de psychedelische ruimte. Tijdens het ontwikkelen van gepatenteerde syntheseprocessen heeft Telescope inderdaad nieuwe moleculen ontdekt (Novel Chemical Entities; "NVU's“) die kandidaten kunnen worden voor preklinische ontwikkeling. Deze NCE's worden ook vastgelegd in de PCT-applicatie.

"We zijn erg blij met de onderzoeksresultaten van Telescope dit jaar", voegt Hein eraan toe. "Het bedrijf is zeer goed opgezet om onze intellectuele eigendomsportefeuille verder te ontwikkelen en onze ontdekkingen dichter bij de implementatie te brengen."

Over Telescoop

Telescope is een chemisch technologiebedrijf dat schaalbare, breed inzetbare synthetische processen ontwikkelt om geneesmiddelen te vervaardigen voor de behandeling van geestelijke gezondheid. Het bedrijf ontwikkelt nieuwe ondersteunende technologie om deze doelen te bereiken, waaronder flexibele robotplatforms en software voor kunstmatige intelligentie die de experimentele doorvoer, efficiëntie en gegevenskwaliteit verbetert. Onderzoeks- en ontwikkelingsinspanningen zijn momenteel gericht op geneesmiddelen uit de onderbenutte klasse van verbindingen van tryptamine, waarbij gebruik wordt gemaakt van innovatieve proceschemie, zowel om synthetische procedures te optimaliseren als om toegang te krijgen tot nieuwe moleculen. Ons doel is om moderne chemische oplossingen te bieden om de grootste uitdagingen op het gebied van de menselijke gezondheid het hoofd te bieden.

Bron: https://cannabislaw.report/press-release-telescope-files-patent-cooperation-treaty-application-on-scalable-psilocybin-and-tryptamine-synthesis/

Laatste intelligentie