Zephyrnet-logo

Jaaroverzicht 2021 - Een brief van onze CEO

Datum:

Het is een buitengewoon jaar geweest voor onze wereldwijde Roblox-gemeenschap van gebruikers, ontwikkelaars en medewerkers. We bleven onze technologie ontwikkelen om diepere vormen van communicatie, onderdompeling en expressie mogelijk te maken in overeenstemming met onze visie om de manier waarop mensen samenkomen opnieuw te bedenken. We hebben Roblox genoteerd op de New York Stock Exchange en we hebben onze allereerste Investor Day. We hadden ook het geluk om onze community van makers samen te brengen, zowel persoonlijk als virtueel, tijdens onze jaarlijkse Roblox Developers Conference.

Roblox, medewerkers, RDC

Roblox Developers Conference 2021 Groepsfoto

Toen Erik Cassel en ik met Roblox begonnen, hadden we een nieuwe categorie van menselijke co-ervaring voor ogen waar mensen konden spelen, leren en samenwerken in digitale werelden. Zeventien jaar later wordt Roblox steeds meer een essentieel onderdeel van het leven van mensen. Met tientallen miljoenen dagelijkse actieve gebruikers en miljarden maandelijkse engagement-uren, komen we dichter bij onze missie om een ​​miljard mensen op ons platform te verbinden.

Onze makersgemeenschap van miljoenen ontwikkelaars blijft ook groeien en innoveren. Ze profiteren van onze nieuwste technologieën om meer meeslepende ervaringen te bouwen en grenzen te verleggen die zelfs wij ons hadden voorgesteld. Vooruitkijkend naar 2022 en daarna, zijn we van plan door te gaan met het bouwen van technologie om deze gemeenschap sterker te maken.

De toekomst van communicatie over Roblox

Terwijl we doorgaan met het bouwen van technologie die kan nabootsen hoe de echte wereld ziet en voelt op Roblox maken we belangrijke technologische vooruitgang om te simuleren hoe de echte wereld klinkt. Dit alles zorgt voor rijkere, meer levensechte ervaringen. Een voorbeeld dat nu in beperkte oplage is, is: Ruimtelijke stem, ons op nabijheid gebaseerde voicechatsysteem waarmee mensen met dezelfde ervaring net zo natuurlijk kunnen communiceren als in het echt. Hoe dichter je bij iemand bent, hoe luider hun stem; hoe verder je weggaat, hoe stiller ze worden. Onze visie is een naadloze en authentieke recreatie van de dynamiek in de echte wereld, waarbij je een vriend op een feestje kunt benaderen en met hem kunt praten, om later naar iemand anders te lopen en een ander gesprek te beginnen. We geloven dat Spatial Voice bestaande ervaringen zal verbeteren en nieuwe soorten ervaringen op Roblox mogelijk zal maken, waar mensen nog natuurlijker kunnen deelnemen aan een 3D-ruimte.

Terwijl we de manieren uitbreiden waarop mensen kunnen communiceren op Roblox, blijven beleefdheid en veiligheid onze topprioriteit. We lanceerden een Leeftijds verificatie systeem om ons te helpen leren en herhalen terwijl we voor de leeftijd geschikte functies ontwikkelen, en we hebben al miljoenen leeftijdsgeverifieerde accounts. Terwijl Roblox blijft groeien en evolueren, zijn we toegewijd aan het leren, aanpassen en uitbreiden van de kracht van onze tools om civiele en veilige gemeenschappen te bevorderen.

Onze makersgemeenschap versterken

Ons doel is om de infrastructuur en technologie te bouwen die ontwikkelaars nodig hebben om de beste digitale ervaringen ter wereld te creëren. Tegenwoordig kan elke ontwikkelaar bestanden naar de Roblox-wolk met behulp van ons op API-sleutels gebaseerde authenticatie- en autorisatiesysteem, waardoor de efficiëntie van de workflow wordt verbeterd. We hebben ook onze engine geüpgraded om fysiek gebaseerde rendering mogelijk te maken en een verbeterde visuele betrouwbaarheid om ontwikkelaars te helpen een nieuw publiek te bereiken. En we hebben onze technologie voor machinevertaling uitgebreid, waardoor kritieke barrières tussen ontwikkelaars en onze steeds mondialer wordende gemeenschap zijn weggenomen.

Ook in 2021 gaven we ontwikkelaars vroege toegang tot technologie om gelaagde kledingopties en gezichtsanimaties voor avatars te creëren. Deze nieuwe tools zullen mensen uiteindelijk in staat stellen hun identiteit op meer manieren dan ooit te uiten. Ontwikkelaars onderzoeken al hun potentieel voor nog meer creatieve expressie. En we stellen meer soorten door gebruikers gegenereerde inhoud open voor meer makers. Ik kijk uit naar de combinatorische explosie die deze nieuwe functies op ons platform zullen hebben.

Met elk van deze technologische innovaties reageren de makers in onze gemeenschap snel en innoveren ze. Bijvoorbeeld, draken zwaard, een open-wereld roleplaying-ervaring, maakt gebruik van gevilde meshes en procedureel gegenereerde terreinhoogtekaarten om een ​​prachtig meeslepende wereld te creëren. We hebben ook een aantal ervaringen gezien die de mogelijkheden van wat mogelijk is met Spatial Voice testen. Als we zien dat onze community deze technologieën toepast, kunnen we groots dromen en ons concentreren op wat we daarna moeten bouwen.

Digitale kansen voor merken en muzikanten vergroten

Merken en muzikanten omarmen de kracht om verbinding te maken en te communiceren met hun gemeenschappen en fans in 3D meeslepende gedeelde ervaringen. In 2021 verwelkomden we merken uit de hele wereld van mode, sport en entertainment, waaronder: Gucci, Nike en Bestelwagens, die hun eerste stappen zetten in digitale ervaringen met Roblox. Evenzo artiesten zoals KSI, Tai Verdes, Twenty One Pilots en Zara Larsson brachten hun optredens en muziek rechtstreeks naar de fans in meeslepende, interactieve ervaringen.

Alles bij elkaar zagen sommige van deze merken en muzikanten meer dan een miljoen uur aan betrokkenheid en miljoenen dollars aan virtuele merchandise-verkopen tijdens de duur van hun campagnes. Het was ongelooflijk om te zien hoe deze partners werken om gebruikers te ontmoeten met unieke ervaringen, creativiteit en innovatie, en ik weet dat we allemaal uitkijken naar wat ze in 2022 zullen brengen.

Roblox-partnerschappen

De volgende generatie makers inspireren

We hebben altijd geloofd in de kracht van Roblox als een leermiddel. Tegenwoordig leren studenten uit meer dan 70 landen technische vaardigheden met behulp van Roblox Studio. Bovendien is leren op Roblox nu toegankelijker dan ooit. Ons Leer en ontdek sort trekt meer dan zeven miljoen bezoekers per maand, en onze nieuwe Classroom Mode-plug-in helpt ontwikkelaars docenten te voorzien van tools om hun lessen in Roblox-ervaringen te beheren. We lanceerden ook de Roblox Communautair fonds, een fonds van $ 10 miljoen ter ondersteuning van de ontwikkeling van hoogwaardige educatieve inhoud op het platform, te beginnen met onze eerste begunstigden EERST, Projectleider de weg en Het Museum van Wetenschap, Boston, werken met ontwikkelaarsstudio's Filament Spelletjes en plezier.

Het Roblox-team evolueren

Onze vele sprongen voorwaarts in 2021, zoals in elk jaar, zouden niet mogelijk zijn geweest zonder de medewerkers van Roblox. We hebben honderden getalenteerde medewerkers aan ons team toegevoegd en nieuwe leiders in onze gelederen gezien, waaronder: Chief Product Officer Manuel Bronstein en Hoofdwetenschapper Morgan McGuire. We verwelkomden ook, via acquisitie, de teams van Guilded, Sway en Bash Video.

Elke dag voel ik me bevoorrecht omringd te zijn door mensen die onze waarden van 'Respecteer de gemeenschap', 'Take the Long View', 'Take Responsibility' en 'Get Stuff Done' delen. Nergens was dit duidelijker dan in onze reactie op de uitdaging waarmee we werden geconfronteerd tijdens de storing eind oktober. Ons hele team werkte de klok rond om de service te herstellen en elkaar bij elke stap beleefd, vriendelijk en respectvol te behandelen. Het was een bewijs van de veerkracht van ons team en hoe we allemaal op een positieve manier kunnen samenkomen om te leren, te groeien en geweldige dingen te bereiken. Ons technische team deelde een volledige analyse van de storing en onze lessen in een blogpost.

Vooruitblikkend naar 2022

Onze samenleving bevindt zich midden in een technologische verschuiving die de manier waarop we leven, werken en communiceren zal veranderen. Roblox bevindt zich in een unieke positie om te innoveren, aangezien de grenzen tussen ons fysieke en digitale leven steeds verder vervagen. Dus nu we dit nieuwe jaar ingaan, zullen we doorgaan met het bouwen van nieuwe technologieën om mensen te helpen virtueel op een veilige en beschaafde manier verbinding te maken. En we zullen makers over de hele wereld blijven ondersteunen door hen de tools te bieden die ze nodig hebben om de ervaringen op te bouwen waar ze altijd van hebben gedroomd.

Ik wil graag iedereen bedanken - onze medewerkers, ons bestuur en onze gemeenschap - voor uw steun en alles wat u doet om deze vele prestaties mogelijk te maken. We hebben veel om naar uit te kijken.

Ik wens je een gelukkig, gezond en prachtig nieuw jaar.

David Baszucki, ook bekend als Builderman

Oprichter en CEO, Roblox

Laatste intelligentie

Chat met ons

Hallo daar! Hoe kan ik u helpen?